تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814566937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تکمیلی رییس جمهوری از آغازنهضت ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی بر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: ماهشهر - رییس جمهوری وزارت نفت را مامور کرد تا با تشکیل ستاد عملیاتی برای پشتیبانی از ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی ، از طریق این نهضت در ظرف دو سال مشکل بیکاری در کشور از میان برداشته شود. به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه در مراسم افتتاح هشت طرح در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: باید انقلابی در کشور به وجود آید تا از همه ظرفیت های پتروشیمی استفاده شود و ارزش افزوده محصولات پتروشیمی در سرزمین الهی و الهام بخش ایران حفظ شود.
وی خاطر نشان کرد: در مدت دو سال محصولات پتروشیمی ایران به جای صادر شدن به صنایع پایین دستی منتقل شود و محصول جدید با ارزش افزوده بالاتر صادر یابد که این امر شدنی است.
رییس جمهوری خطاب به وزیر نفت حاضر در مراسم گفت: ستادی قوی در این زمینه با مشارکت وزارت صنایع تشکیل یابد و پس از ارایه برنامه دو ساله این کار را در قالب یک نهضت پیش ببرید.
احمدی نژاد صنایع پایین دستی را به واسطه اشتغال زایی و ارزش افزوده بالا با وجود سرمایه گذاری کم از بهترین محل ها برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: برای این کار استان های خوزستان و بوشهر را در اولویت قرار دهید و سپس آن را به کل کشور گسترش دهید.
رییس قوه مجریه در ادامه صنعت نفت را موتور حرکت کشور نامید و گفت: هنوز همه ظرفیت های این صنعت فعال نشده است و به همین منظور باید با برنامه ریزی و نگاهی بلند و اتکا به توانمندی های داخلی حرکت کنیم.
** دستیابی متخصصان ایرانی به دانش تولید بنزین پاک و ارزان
رییس جمهوری در ادامه با اشاره به بازدید خود از طرح های جدید افتتاح شده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، طرح های تحقیقاتی و پژوهشی افتتاح شده را بسیار ارزشمند خواند و گفت: اگر از محصولات علمی این طرح ها به خوبی استفاده کنیم در تولید، کیفیت و قیمت فراورده ها در کشور تحولی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: متخصصان ایرانی به دانشی دست یافته اند که با بهره گیری از آن می توان سوختی سالم تر، پاک تر، با ذخیره انرژی بیشتر و ارزان تر تولید کرد.
احمدی نژاد با بیان اینکه امروز شاهد اوج خودباوری در ملت ایران و دست یابی به افتخارات و دستاوردهای جدید هستیم، اظهار داشت: اگر ملتی توانمندی ها و استعدادهای خود را باور کند هیچ قله ای از دسترس او دور نخواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حاکمیت افراد ناصالح و وابسته به بیگانه در دوره ای از تاریخ کشور گفت: آنها تلاش داشتند این گونه القا کنند که ملت ایران ناتوان ترین ملت عالم است تا از این طریق باورها و توانمندی های ملت ایران را بشکنند.
رییس جمهوری تصریح کرد: اینکه اکنون برخی قدرت ها می کوشند مشکلات اقتصادی ایجاد و سرو صدا به پا کنند برای آن است که روح خودباوری در ملت ایران احیا نشود اما امروز خدا را شاکریم که روح سازنده و تحول آفرین ملت ایران بیدار است و در صنعت نفت با سرعت بالا در حال حرکت است.
احمدی نژاد با اشاره به مانع تراشی های مخالفان پیشرفت ملت ایران اظهار داشت: آنها فکر می کردند که اگر در طرح های ایران حضور نیابند پیشرفت صنعت نفت ایران متوقف می شود و ایران دست نیاز به سوی آنها دراز می کند اما این اتفاق هیچ گاه روی نداد.
وی خاطر نشان کرد: به فضل الهی و با وجود روحیه خودباوری و عزت ملت ایران روزی فرا خواهد رسید که برای استفاده از توانمندی های ایران در حوزه پتروشیمی صف بکشند البته آن زمان ملت ایران برای آنها شرط خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: قطعا روزی فرا خواهد رسید که دانش و خدمات فنی و مهندسی از ایران به همه دنیا صادر شود.
رییس جمهوری با بیان اینکه موتور حرکت ملت ایران در مسیر پیشرفت روشن اما هنوز به دور آخر نرسیده است، گفت: در این صورت دنیا دگرگون خواهد شد همچنان که اکنون همه مناسبات جهانی تحت تاثیر فرهنگ ملت ایران قرار دارد.
احمدی نژاد افزود: این موجی است که نظام های سیاسی دنیا را متلاطم می کند و قدرت ها برای حفظ سیستم جاری خود دست به فریبکاری و حرکات بچگانه می زنند.
وی اظهار داشت: روزی نیست که رسانه های جهان از پیشرفت های تازه ایران خبر ندهند و نامی از کشورمان نبرند و ما شاهد هستیم که در متن تحلیل های رسانه ها، شگفت زدگی و تحسین ملت ایران مشاهده می شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن