تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814567216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه پتروشیمی با مشارکت وزارت صنایع/ ذخیره ۱۵ میلیارد دلار درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرنگار مهر از بندر ماهشهر، محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح ۸ طرح پتروشیمی با بیان اینکه یک ملت برای دستیابی به آرمانهای خود باید توانمندی ها و ظرفیت های خود را باور کند و اگر ملتی توان و استعداد خود را بشناسد هیچ قله ای برای فتح آن دور از دسترس نیست، گفت: امروز اوج خودباوری در ملت ایران بوده به طوری که هر روز یک فناوری، تکنولوژی و محصول جدید تولید می شود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خودباوری در صنعت نفت آشکارا دیده می شود به طوری که طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری افتتاح می شوند، تصریح کرد: اگر از این محصولات علمی و تکنولوژیکی به طور کامل استفاده شود یک تحولی عظیم در تولید فرآورده های نفتی و پتروشیمی حاصل می شود که از نظر قیمت، کیفیت و زیست محیطی بودن قابل رقابت با سایر کشورهای جهان است.
رئیس کابینه دولت دهم با یادآوری اینکه در حال حاضر دوره حاکمیت افراد وابسته به بیگانگان در صنایع کشور به پایان رسیده است، اظهار داشت: تا زمانی که روح خودباوری و تحول آفرینی در ملت ایران احیا نشود نمی توان کاری انجام داد اما اگر این تفکر بیدار شود امکان انجام تمامی کارهای بزرگ و پیچیده وجود دارد.
وی افزود: خارجی ها فکر می کنند اگر صنعت نفت ایران را تحریم کنند ایران امتیازهای سیاسی خواهد داشت و به پای میز مذاکرات باز می گردد اما روزی فرا می رسد که خارجی ها برای سرمایه گذاری در ایران صف خواهند کشید و بدون شک این روزها نزدیک است.
احمدی نژاد با اعلام اینکه به زودی ایران به یکی از کشورهای صادر کننده خدمات، دانش فنی و مهندسی به سایر کشورهای جهان تبدیل خواهد شد بیان کرد: هم اکنون پیچیدگی های پروژه های نفتی به طور کامل توسط متخصصان داخلی باز شده به طوری که تمامی تکنولوژی ها مثل موم در دستان ایران نرم شده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه هنوز تمامی استعدادهای ایران به طور کامل شکوفا نشده و موتور حرکت ملت ایران به دور آخر نرسیده است، تاکید کرد: اگر موتور حرکت ایران به دور آخر برسد کل جهان را دگرگون می کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به طور روزانه تمامی رسانه های غربی حداقل روزی یک تحلیل یا گزارش درباره ایران منتشر می کنند، اظهار داشت: این تحلیل ها حاکی از شگفت زدگی و تحسین رسانه های غربی از ملت ایران است و ما باید با خودباوری تمام قله های پیشرفت را فتح کنیم.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه صنعت نفت به عنوان موتور محرک اقتصاد و صنعت ایران هنوز تمامی ظرفیت های خود را به طور کامل فعال نکرده است، تبیین کرد: باید با یک نگاه بلندمدت و برنامه ریزی کلان و استفاده از منابع مالی داخلی صنایع بالادستی و پایین دستی در صنعت نفت به طور کامل توسعه یابد.
توسعه صنایع پتروشیمی با مشارکت وزارت نفت و صنایع
به گزارش مهر، رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه ایران از منابع کافی، مالی و اعتباری برای اجرای طرح های توسعه ای خود برخوردار است، گفت: دیگر نیازی نیست که سالها پشت درب بانکهای خارجی بنشینیم تا آنها دو دستور استعماری دیکته کنند تا ما بتوانیم مبلغی از پول خودمان را برای توسعه صنایع و پروژه ها به کار بگیریم.
وی با یادآوری اینکه هم اکنون در بخش بالادستی صنایع پتروشیمی ۵۱ میلیون تن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی نصب و راه اندازی شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میزان تولید محصولات پتروشیمی ایران به مرز ۴۰ میلیون تن افزایش یابد.
این مقام مسئول با اعلام اینکه میزان سرمایه گذاری در صنایع بالادستی پتروشیمی بالا و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال آفرینی آن پائین است، اظهار داشت: این در حالی است که با توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی با اختصاص سرمایه گذاری های کمتر اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتری به همراه دارد.
رئیس جمهور با اعلام اینکه هم اکنون ۲۰ درصد درآمدهای نفتی ذخیره سازی شده است، تاکید کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۱۴ تا ۱۵ میلیارد دلار و تا یک سال آینده حداقل ۳۰ میلیارد دلار منابع مالی ذخیره سازی شود.
رئیس دولت دهم با اعلام اینکه با این میزان اعتبار فرصت سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی فراهم می شود، خاطرنشان کرد: با اختصاص ۱۰ تا ۵۰ میلیارد تومان می توان در مدت یک سال حداقل ۵۰ واحد پائین دستی صنعت پتروشیمی را در بخش های مختلف کشور نصب و راه اندازی کرد.
وی با بیان اینکه وزارت نفت حداقل تا دو سال آینده باید صنایع پائین دستی پتروشیمی را به طور کامل گسترش دهد، تاکید کرد: باید یک ستاد و کارگروه عملیاتی با مشارکت وزارت نفت و وزارت صنایع و معادن برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی تشکیل شود.
رئیس جمهور از وزارت نفت خواستار ارائه یک فراخوان عمومی برای دعوت از کارآفرینان داخلی و سرمایه گذاران برای توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی شد و ادامه داد: همچنین منابع مالی کافی از طریق صندوق توسعه ملی برای توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی با اولویت دو استان خوزستان و بوشهر فراهم شده است.
احمدی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: وزارت نفت و صنایع و معادن باید با مشارکت یکدیگر تا دو سال آینده صنایع پائین دستی پتروشیمی را برای تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر و اشتغال آفرینی بیشتر به طور کامل توسعه دهند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن