تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813034333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل خبري / بحران در گرجستان ... شكاف در اروپا و ناتو


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تحليل خبري / بحران در گرجستان ... شكاف در اروپا و ناتو
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 87/05/24
خبرگزاري رويترز در گزارشي از بروكسل به قلم پل تيلور نوشت ...
بحران گرجستان باعث تشديد اختلاف ها در اروپا درخصوص چگونگي برخورد با روسيه و همچنين ايجاد شكاف در سازمان پيمان اتلانتيك شمالي ناتو درمورد عضويت گرجستان و اوكراين اين دو همسايه روسيه شده است.
تحليلگران مي گويند شكاف ها در اتحاديه اروپا درخصوص اينكه چه كسي عامل درگيري روسيه با گرجستان برسر منطقه جدايي طلب اوستياي جنوبي است ، اقدام اتحاديه اروپا را براي برداشتن گام هايي در جهت مجازات روسيه واقعا غير ممكن ساخته است.
در ناتو نيز اين بحران بطور اساسي منجر به تغيير عقايد درخصوص چگونگي برخورد با روسيه يا اينكه ايا گرجستان و اوكراين بايد به عضويت ناتو درايند يا خير ، نشده است.
توماس والاسك مدير بخش سياست خارجي در مركز اصلاحات اروپايي در انگليس گفت اين بحران باعث شده است تا تصميم گيري در اتحاديه اروپا درباره سياست درقبال روسيه دشوار شود . به هرحال اين جنگ باعث اختلاف هايي ميان كشورهاي عضو اتحاديه اروپا شده است .
يكي از اعضاي بلند پايه كميسيون اروپا نيز گفت اين بحران باعث كاهش اميدها درخصوص اغاز روابط تازه بين اروپا و دميتري مدودف رئيس جمهور جديد روسيه شده است.
وي افزود اين بحران به ماه عسل مدودف با غرب پايان داده است . كاملا روشن است كه ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه و نه مدودف در راس قرار دارد . ما به يك اغاز جديد اميد داشتيم . اكنون نيز شاهد يك اغاز جديد هستيم اما از نوعي ديگر .
اين عضو بلند پايه كميسيون اروپا تصريح كرد اقدام نظامي روسيه در گرجستان پيامدهايي را در روابط اتحاديه اروپا با روسيه به دنبال خواهد داشت .
وي گفت وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در نشست غير رسمي خود در فرانسه كه پنجم و ششم سپتامبر برگزار خواهد شد درباره اين مسئله به تفصيل گفتگو خواهند كرد .
ديويد ميليبند وزير امور خارجه انگليس گفت در اين نشست درباره چگونگي ادامه مذاكرات اتحاديه اروپا با روسيه درخصوص موافقتنامه همكاري جديد ازجمله تجارت ، حقوق بشر و انرژي تصميم گيري خواهد شد.
اما والاسك گفت توافق درباره هرگونه تحريم عليه روسيه ، براي اتحاديه اروپا بسيار دشوار خواهد بود .
درحاليكه برخي از اعضاي اتحاديه اروپا روسيه را متهم مي كنند عمدا اين جنگ را به راه انداخته است اما برخي ديگر معتقدند روسيه و گرجستان به يك اندازه در اغاز اين جنگ مقصرند . برخي ديگر نيز مي گويند اقدامات گرجستان مداخله روسيه را به دنبال داشته است .
امريكا درخصوص بحران گرجستان ، موضعي سخت تر از اروپا را در پيش گرفته است اما والاسك گفت تا زمانيكه دولت جديد امريكا در سال اينده مشخص و تثبيت نشده بعيد است امريكا و اروپا درخصوص روسيه به توافق دست يابند .
جرج دبليو بوش رئيس جمهور امريكا با تاكيد بر احترام گذاشتن به حق حاكميت گرجستان ، روز چهارشنبه به وزارت دفاع امريكا پنتاگون دستور ارسال كمك براي گرجستان را صادر كرد .
باراك اوباما و جان مك كين نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اينده امريكا از حزب دموكرات و جمهوريخواه هردو به روسيه درمورد پيامدهاي خطرناك و دراز مدت درگيري با گرجستان هشدار داده اند.
كاندوليزا رايس وزير امور خارجه امريكا نيز هشدار داده ائتلاف روسيه با نهادهاي بين المللي در خطر است.
برخي مفسران مي گويند غرب مي تواند با تلاش براي ممنوع كردن روسيه در گروه هشت ، به مسكو اسيب برساند. روسيه همچنين خواستار پيوستن به سازمان تجارت جهاني و سازمان توسعه و همكاري اقتصادي است .
تحليلگران مي گويند بعيد است فشارهاي غرب مانع از فعاليت بازرگانان در روسيه شود ، كشوري كه يكي از بزرگترين بازارهاي رو به رشد در جهان به شمار مي رود .
..........................................
10101/01013/161/104
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن