تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814721533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزيرخارجه آمريكا: به زودي با ليبي براي عادي سازي روابط به توافق مي‌رسيم به ادامه تلاش‌ها براي حل بحران فلسطين و اسراييل پايبنديم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون وزيرخارجه آمريكا: به زودي با ليبي براي عادي سازي روابط به توافق مي‌رسيم به ادامه تلاش‌ها براي حل بحران فلسطين و اسراييل پايبنديم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

معاون وزير امور خارجه‌ي آمريكا در امورخاور دور اعلام كرد: آمريكا و ليبي به زودي در خصوص عادي سازي روابط بين دو كشور به توافق مي‌رسند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ديويد ولش، معاون وزير امور خارجه‌ي آمريكا در امور خاور دور در گفت‌وگو با روزنامه‌ي الشرق الاوسط - چاپ لندن - اظهار داشت: تلاش ما جهت ادامه‌ي مذاكرات با دولت ليبي براي حل و فصل مشكلات و عادي‌سازي روابط دو جانبه هم‌چنان ادامه دارد.

وي افزود: ليبي درخواست‌هايي دارد و متقابلا ما نيز خواسته‌هايي داريم در عين حال اميدواريم كه دو طرف هر چه سريعتر در اين خصوص به توافق برسند.

ولش ادامه داد: من اميدوارم طي سفري كه قرار است هفته‌ي جاري به ليبي داشته باشم در خصوص امضاي اين توافقنامه به اجماع برسيم.

وي هم‌چنين با اشاره به تاريخ پرتنش روابط آمريكا و ليبي كاهش در تيرگي روابط اين دو كشور را ارزشمند و نشانه‌ي پيشرفت اين روابط دانست.

معاون وزير امور خارجه‌ي آمريكا در امور خاور دور گفت كه كشورش همچنان به ادامه‌ي تلاش‌ها جهت حل بحران فلسطين و اسراييل پايبند است و كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا نيز در همين راستا هفته‌ي آينده هفتمين سفرش را به منطقه پس از كنفرانس آناپوليس انجام خواهد داد.

وي در خصوص اظهارات قبلي دولت آمريكا مبني بر امكان توافقنامه‌ي صلح بين فلسطين و اسراييل پيش از پايان سال جاري ميلادي و غير ممكن به نظر رسيدن اين اقدام با توجه به اين كه تنها 4 ماه به پايان سال 2008 باقي مانده گفت: چنانچه عزم و اراده و هدف بين طرفين مشخص باشد هر چيزي ممكن است.

وي افزود:‌ بايد يادآور شويم پيش از يك قرن يا حتي سال 2001 ايده‌ي تشكيل كشور مستقل فلسطين مطرح بود اما يك سياست ملي از سوي آمريكا و يا اسراييل در اين خصوص وجود نداشت تا جايي كه توافقنامه‌ي اسلو هم نتوانست به تشكيل كشور مستقل فلسطين منجر شود. اما امروز با يك تحول تاريخي مهم روبه‌رو هستيم و دولت‌هاي اسراييل و فلسطين و حتي دولت‌هاي آتي آمريكا به اين تحول مهم پايبند هستند كه امكان ايجاد توافق بر سر تشكيل دو كشور اسراييل و فلسطين را فراهم مي‌كند.

وي در خصوص تاثير كناره‌گيري ايهود المرت، نخست وزير رژيم صهيونيستي بر روند صلح گفت: طبيعتا تاثيرگذاري‌هايي وجود دارد اما به نظر من المرت خود را براي دستيابي به توافق صلح با فلسطينيان آماده كرده و در اين روند صادق است. تا جايي كه بسياري از رهبران فلسطيني به اين صداقت ايمان دارند.

وي در ادامه با اشاره به مذاكرات سوريه با اسراييل براي ايجاد توافقنامه‌ي صلح با ميانجي‌گري تركيه گفت: آمريكا از هر گونه تلاش جهت تحقق صلح در منطقه حمايت مي‌كند اما اكنون تلاشش را بر محور صلح فلسطين و اسراييل متمركز ساخته است.

اين مقام آمريكايي در خصوص اظهارات بشار اسد رييس‌جمهور سوريه مبني بر اظهار تمايل دمشق نسبت به ايفاي نقش آمريكا در روند مذاكرات صلح اين كشور با اسراييل گفت: مهم اين است كه سوري‌ها و اسراييلي‌ها به صلح دست يابند و هدف اصلي ما نيز تحقق صلح فراگير بين اسراييل و تمام همسايگانش است. اما در حال حاضر تلاش خود را بر مذاكرات صلح فلسطين و اسراييل متمركز ساخته‌ايم.

وي ادامه داد: ما مشكلي با مذاكرات غير مستقيم بين اسراييل و سوريه نداريم اما اظهارات اسد براي ما تعجب‌آور بود زيرا از نظر من دولت آينده آمريكا اعم از جمهوري‌خواه يا دموكرات تغيير چنداني در سياست‌هاي اين كشور نخواهد داد. زيرا موضع ما از سالها پيش ثابت است.

ولش در خصوص سفر ميشل سليمان، رييس‌جمهور لبنان به سوريه گفت: سليمان اهميت ايجاد روابط بين لبنان و سوريه را مي‌داند اما همان‌طور كه در اولين سخنراني‌اش تاكيد كرد اين روابط بايد بر اساس حفظ اصل احترام متقابل برقرار شود.

وي افزود: من معتقدم بايد تفاهم بيشتري بين سوريه و لبنان در خصوص مرزهاي مشترك و هم‌چنين بازگشايي سفارت‌هاي دو طرف صورت گيرد.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن