تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806686489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تجمع مقابل سازمان ميراث‏فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گزارش تجمع مقابل سازمان ميراث‏فرهنگي
اعضاي جنبش عدالتخواه دانشجويي با تجمع در مقابل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اعتراض به سخنان اخير مشايي، تاكيد كردند: فرزندان روح‌الله زنده‌اند و در مقابل افكار و خيالات موهوم مي‌ايستند.
به گزارش خبرگزاري فارس، دانشجويان عضو جنبش عدالت‌خواه دانشجويي با در دست داشتن تصاويري از امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري، سيد حسن نصرالله، شهيد فتحي شقاقي، شهيد عبدالعزيز الرنتيسي، شيخ احمد ياسين و سردادن شعارهاي «مرگ بر سازشكار»، «مرگ بر اسرائيل»، «مشايي مشايي، استعفا استعفا» و «مشايي مشايي، خجالت خجالت»، نسبت به سخنان اخير رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعتراض كردند.
اين دانشجويان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين « امام خميني(ره): من براي موفقيت همه عزيزاني كه به اسرائيل و منافع آن ضربه مي‌زنند دعا مي‌كنم»، «توهم عبور از امام را به گور خواهيد برد»، «مشايي!! بترس از خشم خدا و غيرت نجيب‌ترين مردم دنيا»، «كودكان فلسطيني شرمنده‌ايم»، «چه كسي غاصبان خانه حنظله را دوست دارد»، «آقاي رئيس‌جمهور! دليل حمايت از دوست اسرائيل چيست؟»، «اسفنديار روئين‌تن، بصيرت ندارد» و ... خواستار عذرخواهي از مردم و عزل مشايي شدند.
دانشجويان تجمع‌كننده در ادامه پس از تلاوت قرآن، نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه كرده و با سردادن شعارهاي «نه سازش نه تسليم نبرد با آمريكا»، «مرگ بر سازشكار»، «مرگ بر تحجر»، « مرگ بر اسلام آمريكايي»، «مشايي مشايي ننگت باد ننگت باد»، «خيبر خيبر يا صهيون جيش محمد قادمون» به تجمع خود ادامه دادند و يكي از دانشجويان نيز با اسپري عبارت «مرگ بر دوستان اسرائيل» را بر روي ديوار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نوشت.
صادق شهبازي مجري مراسم با بيان اينكه دانشجويان مسلمان در اعتراض به سخنان ننگين و سازشكارانه كه به نفع آمريكا و عليه جبهه مقاومت زده شده، تجمع كرده‌اند تا به اين انحراف آشكار اعتراض كنند، از فيروزآبادي دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي براي ايراد سخنانش دعوت كرد.
مرتضي فيروز آبادي دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي با بيان اينكه انقلاب اسلامي آغازگر گفتمان اسلام ناب در مقابل اسلام آمريكايي بود، افزود: شاخصه‌هاي اسلام ناب محمدي(ص) يكي از مهمترين مسائلي است كه از امام راحل به عنوان ميراث بجا مانده ‌است.
وي با بيان اينكه در اسلام ارائه شده از سوي امام (ره)، انقلاب براي ياري تمام مظلومين عالم و ايستادگي در برابر ظالمان بر پا شده است، اظهار داشت: در اسلام ناب، جهاد، مبارزه و... وجود دارد و موضع در مورد رژيم غاصب صهيونيستي، كاملاً شفاف و روشن است.
وي به قرائت بخشي از بيانات مقام معظم رهبري درباره موجوديت جعلي رژيم غاصب صهيونيستي پرداخت و گفت: در اين شرايط اظهارات مشايي خيلي تعجب‌برانگيز است و تازه به قول خودش هزار بار هم تكرار مي‌كند، البته بايد عواقب آن را بپذيرد چرا كه ملت حامي رهبري است و در مقابلش مي‌ايستد.
اين فعال دانشجويي با تاكيد بر اينكه ما دشمنِ دوستان اسرائيل هستيم، اظهار داشت: ما از رئيس جمهور گلايه داريم كه چرا با مواضع آقاي مشايي مماشات‌گونه برخورد مي‌كند.
فيروز‌آبادي با بيان اينكه اينگونه اظهارات باعث از دست رفتن پايگاه مقاومت و نااميدي مبارزان خواهد شد، عنوان كرد: وقتي آقاي مشايي براي بار اول اين سخنان را عنوان كرد، اميد مي‌رفت اشتباهي شده باشد و به سمت اصلاح آن بروند اما تكرار اين سخنان جاي بسي تاسف است.
وي در ادامه تصريح كرد: اين خطا بايد پيگيري شود كه چه كسي پشت آن است و چرا شخصي در اين سطح جسورانه اين سخنان را مطرح مي‌كند و اما اگر اينگونه مواضع ادامه پيدا كند بدون پاسخ نخواهد ماند.
فيروزآبادي در پايان گفت: اميدوارم كار به جايي نكشد كه به بند «ميم» از وصيتنامه امام راحل عمل كنيم.
در ادامه اين تجمع فروز رجايي‌فر رئيس ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام با بيان اينكه اصلا بحثي در مورد جعلي بودن يا نبودن ملت و مردم اسرائيل نبايد وجود داشته باشد، افزود: مگر اين آقا نمي‌داند كه ملتي به نام ملت اسرائيل وجود ندارد؟ مگر در نظام جمهوري اسلامي ايران زندگي نكرده و مگر با نظرات امام (ره) و رهبري آشنا نيست.
وي در ادامه با اشاره به سخنان اخير احمدي‌نژاد در جمع سفراي ايران، تصريح كرد: برخي از بدبخت‌هايي كه دلتان براي آنها مي‌سوزد امثال شارون، موفاز، موشه‌كاتسو و سايرين هستند كه به اميد زندگي بهتر وارد سرزمين‌هاي اشغالي شده و چه جنايت‌هايي كه مرتكب نشده‌اند، آيا دلتان براي اينها مي‌سوزد و چرا دلتان براي ملت مظلوم فلسطين كه هنوز در چادرها زندگي كرده و در اردوگاه‌ها قتل عام مي‌شوند، نمي‌سوزد.
رجايي‌فر با بيان اينكه اصطلاح منافقين خلق اشتباه بوده و آنها در زمره دشمنان ما هستند، افزود: منافق كسي است كه جامه اصلاح‌طلبي مي‌پوشد و عليه نظام فعاليت مي‌كند و منافق كسي است كه لباس اصولگرايي مي‌پوشد و مي‌خواهد ريشه اصولگرايي را بزند.
اين فعال سياسي در ادامه اضافه كرد: معاون رئيس جمهور وارد فضاي شكستن حريم‌هايي شده كه جزو مقدسات و هويت رسمي نظام محسوب مي‌شود، ولي مردم شما را براي مقابله با استكبار انتخاب كردند.
رئيس ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام با بيان اينكه نمي‌ديدم روزي را كه در مخالفت با دوستي با مردم اسرائيل تجمع برگزار كنيم، گفت: ‌امثال اكبر گنجي‌ها كاري از پيش نبردند، اما اين آقايان دارند افكار امام (ره) را به موزه‌ها مي‌برند.
رجايي‌فر گفت: ايشان سخناني را بيان كرده مبني بر اينكه "خوشگل‌ها با هم دعوا ندارند، اما سر خوشگل‌ها دعوا مي‌شود و ايران يكي از اين خوشگل‌هاست"، آقاي مشايي بهتر است ببيند آيا چيزي از فرهنگ غني اسلام و ايران فهميده است.
وي اظهار داشت: آيا معادل جمله "ما دوست مردم اسرائيل هستيم" چيزي جز اين است كه ما دوست متجاوزين، اراذل و اوباش، قاتل‌ها، غاصب‌ها و جنايتكاران هستيم.
رجايي‌فر اضافه كرد: اخطار مي‌كنم كه استعفاي آقاي مشايي كافي نيست، استعفا بايد با ابراز پشيماني و برخورد مراجع قضايي همراه باشد، متاسفانه بجاي پيگيري بحث مدرك كردان، سايت الف را كه در اين زمينه روشنگري كرده، فيلتر مي‌كنند.
رئيس ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام با بيان اينكه از پيشگاه علما كه بسيار در اين سه سال به آنها ظلم شده، عذرخواهي مي‌كنم، اضافه كرد: با يادآوري ندا و صداي امام مي‌گويم كه علماي اسلام به داد اسلام برسيد.
وي با انتقاد از برخي سايت‌ها كه از مشايي دفاع كرده اند، گفت: برخي در سايت خود براي زيرسوال بردن سخنان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد، آن را خاطره‌اي بدون سند عنوان مي‌كنند اما براي آشنايي با نظرات امام خوب است به سخنراني‌ ايشان در جمع رهبران انتفاضه در آذر 1367 كه در صفحه 192 جلد 21 صحيفه نور به چاپ رسيده مراجعه كنند.
رجايي فر با انتقاد شديد از دادن مسئوليت‌هاي مختلف به برخي افراد، آن را خلاف وعده از سوي احمدي نژاد دانست و گفت: من نيز همانگونه كه احمدي‌نژاد مي‌گويد در دفاع از ارزش‌ها با هيچكس تعارفي ندارم و خواستار پاسخگويي مسئولان در اين زمينه هستم.
پس از سخنان رجايي‌فر، صادق شهبازي مجري مراسم با بيان اينكه آقاي مشايي زماني مطرح كرد كه اسلامگرايي به پايان رسيده يا الگوي ما تركيه است و...، اظهار داشت: اكنون هم ما مي‌گوئيم كه عمر مسئوليت آقاي مشايي به پايان رسيده‌است.
وي خطاب به مشايي اضافه كرد: آقاي مشايي 30 سال دير آمدي، اينجا انقلاب شده، ما هزاران شهيد داده‌ايم و انگار شما خواب بوده‌ايد.
در ادامه اين تجمع دو نفر از اعضاي فعال جنبش عدالتخواه دانشجويي از شيراز و اصفهان نظرات خود را اعلام كرده و خاطرنشان كردند: فرزندان روح‌الله زنده‌اند و در مقابل افكار و خيالات موهوم مي‌ايستند.
تجمع دانشجويان با قرائت بياينه‌اي پايان يافت.
در بخش‌هايي از اين بيانيه آمده‌است: اخيراً رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در سخناني از دوستي با مردم اسرائيل سخن گفته و عجيب‌تر آنكه در اظهارات مجدد خود به تكرار آن‌ها پرداخته است. معلوم نيست در شرايطي كه خط امام و رهبري معظم انقلاب به عنوان محور اصولگرايي شناخته مي‌شود، چگونه در ابتدايي‌ترين اصول انقلاب اسلامي آن هم از سوي معاون رئيس جمهور تشكيك حاصل مي شود؟
اعضاي جنبش عدالت‌خواه دانشجويي در ادامه اين بيانيه انتقادي خود تأكيد كرده‌اند: جاي تأسف است در شرايطي كه در گوشه و كنار خبرهاي سازش كشورهاي عربي با رژيم غاصب صهيونيستي منتشر مي‌شود و در شرايطي كه انقلاب اسلامي ايران دوره حساسي را در حوزه سياست خارجي تجربه مي كند و عبارات مسئولين كشورها مورد توجه دقيق رسانه‌ها قرار مي گيرد، كسي كه مسئوليت سازماني وي هيچ ربطي به حوزه سياست خارجي كشور ندارد و اسفناك‌تر آنكه منتسب به جريان اصولگرايي است، در كنفرانس مطبوعاتي خود به اظهار دوستي نسبت به همه مردم دنيا حتي مردم اسرائيل مي‌پردازد و بي‌پروايانه اعلام مي‌دارد كه بنده به حرف‌هايم افتخار مي‌كنم و آنها را اصلاح هم نمي‌كنم.
نويسندگان اين بيانيه با اشاره به اينكه "به نظر مي‌رسد اظهارات نسنجيده آقاي مشايي ناشي از ساده‌انگاري در تحليل موجوديت رژيم جعلي اسرائيل است"، تصريح كرده‌اند: اين در حالي است كه اولاً مردم اسرائيل به صورت كاملا آگاهانه به بهانه واهي تشكيل دولت يهودي با غصب سرزمين ملت مظلوم فلسطين خانه هاي خود را بر كوهي از جنايت بنا نهاده‌اند، ثانياً هر روز خبرهايي از گسترش شهرك‌سازي در سرزمين‌هاي اشغالي و يا حمله شهرك‌نشينان اسرائيلي - بخوانيد مردم اسرائيل- به زنان و كودكان بي پناه فلسطيني منتشر مي‌شود و ثالثاً تمامي يهوديان ساكن فلسطين آموزش نظامي ديده‌اند و به تعبير بهتر اسرائيل يك پادگان نظامي با تعداد سربازاني به جمعيت ساكنان آن است.
اين بيانيه مي‌افزايد: شايد بتوان -با تساهل و تسامح- منطبق ترين عملكرد دولت نهم با آرمان هاي انقلاب را در حوزه سياست‌خارجي يافت ولي متاسفانه اخيراً با مطرح شدن مسائلي از قبيل آغاز مذاكره با ايالات متحده، بازگشايي دفتر حفاظت از منافع آمريكا و يا دلسوزي براي يهوديان غاصب فلسطين وجهه روشن و انقلابي دولت در اين عرصه -هم در داخل و هم در خارج از كشور- خدشه دار شده است. به مدعيان اصولگرايي در دولت نهم هشدار مي دهيم عبور از خطوط قرمزي كه با هويت انقلاب اسلامي گره خورده، نتيجه اي جز افزايش سلب اعتماد مردم و بويژه دلسوزان انقلاب و خانوده هاي شهدا نخواهد داشت. يقينا دوگانگي مسئولين دولت در قول و عمل و عبور از خط و مرزهاي انقلاب در سياست خارجي، مسير دولتهاي آينده را نيز -كه معلوم نيست اساسا تا چه اندازه به ارزش هاي انقلاب دلبستگي داشته باشند- در فاصله گرفتن از آرمانها هموار خواهد نمود.
نويسندگان اين بيانيه خاطرنشان كرده‌اند: از سوي ديگر در حالي كه رييس جمهور با شعارهاي عدالت خواهانه و انقلابي در انتخابات رياست جمهوري به پيروزي رسيده و بارها به انتقاد از مسئولين سابق مبني بر مماشات در برخورد با خطاهاي اطرافيانشان پرداخته است، اكنون اين پرسش براي دغدغه مندان انقلاب اسلامي مطرح است كه چرا نه تنها با رحيم مشايي بابت اشتباهات مكرر و نابخشودني وي برخورد مقتضي صورت نمي گيرد، بلكه هر از گاهي اخبار انتصاب جديد وي به مناصب مختلف دولتي نيز منتشر مي شود؟
در پايان اين بيانيه مندرج است: جنبش عدالتخواه دانشجويي ضمن هشدار نسبت به بازتاب منفي و تخريبي سخنان ايشان و حمايت در رسانه‌هاي مختلف جهان و به ويژه جهان اسلام و سلب اعتماد مبارزين و مستضعفيني كه به ايستادگي جمهوري اسلامي در برابر مستكبران عالم دل بسته اند، بركناري رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تنها راه پاك شدن دامان دولت از آن است.
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن