تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818966198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرواز در دنياي مجازي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: پرواز در دنياي مجازي
ميثم لطفي : شركت American Airlines

به عنوان يكي از بزرگ ترين مراكز عرضه كننده خدمات هوايي در كشور آمريكا محسوب مي شود و طي سال هاي اخير توانسته است موفقيت هاي بيشتري را نسبت به رقبا كسب كند.
اين شركت معتقد است براي پيروزي در بازار رقابتي امروز، استفاده صرف از ابزارهاي نوين هوانوردي كافي نيست و بايد از دستاوردهاي نوين فناوري ارتباطات و اطلاعات به عنوان يك مكمل لازم و ضروري استفاده كرد.
خطوط هواپيمايي American Airlines قصد دارد به منظور عرضه خدمات بيشتر به مشتريان خود و فراهم كردن بستر لازم براي برنامه ريزي هاي دقيق مسافران خارجي و داخلي، سايت اينترنتي خود را به روز كند.
نسخه آزمايشي اين سايت به مسافران امكان مي دهد كه براساس قيمت و زمان حركت، پرواز مورد نظر خود را جست وجو كرده و بهترين پرواز را براي خود انتخاب كنند. اين سايت مي كوشد براي هر پرواز پنج تا هشت قيمت مختلف را در اختيار مراجعه كنندگان قرار دهد كه اين قيمت هاي مختلف مي تواند از پروازهاي معمولي تا پرواز هاي درجه يك را شامل شود.
اين طور كه كارشناسان اعلام كرده اند، اقدام اين شركت هواپيمايي براي به روز رساني سايت اينترنتي و راه اندازي جست وجوگر ويژه هواپيمايي براي نخستين بار در دنيا صورت گرفته است.
با توجه به افزايش نفوذ اينترنت در زندگي هاي روزمره مردم و بيشترشدن اقبال ساكنان آمريكا به سفر با هواپيما، راه اندازي اين سايت يك اقدام لازم و ضروري به نظر مي رسد.
گفتني است در حال حاضر برخي سايت هاي اينترنتي نظير Travelocity و Expedia اقدامات مشابهي را انجام مي دهند اما از آنجايي كه استفاده از خدمات اين سايت ها مستلزم پرداخت هزينه از جانب مشتريان خواهد بود، تاكنون استقبال زيادي از سايت هاي مذكور نشده است. در مقابل، شركت هواپيمايي American Airlines اعلام كرده است كه كليه خدمات پروازي را به همراه خريد بليت ها به صورت رايگان در اختيار مشتريان خود قرار مي دهد.
دولت آمريكا همه ساله موظف است براي فروش و توزيع بليت هاي هواپيما در سراسر كشور خود هزينه هاي زيادي را صرف كند اما با ورود فناوري ارتباطات و اطلاعات به اين صنعت، كارشناسان پيش بيني مي كنند طي سه سال آينده ميزان هزينه هاي اين كشور در زمينه توزيع و فروش بليت هاي هواپيما
به ميزان زيادي كاهش پيدا خواهد كرد.
اين هزينه ها تنها به دولت آمريكا تحميل نمي شود زيرا افرادي كه قصد استفاده از خدمات الكترونيكي و ديجيتالي را دارند نيز مجبورند هزينه هايي را به عنوان كارمزد پرداخت كنند.
اين طور كه اخبار رسيده نشان مي دهد، طي سه ماهه نخست از سال جاري ميلادي مردم آمريكا بيش از 249 ميليون دلار را براي خريد الكترونيكي بليت هاي هواپيما، كتاب و... به عنوان كارمزد پرداخت كرده اند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه از سال قبل كاهش
هفت درصدي را نشان مي دهد. اين كاهش قيمت ها به دنبال عرضه نسل جديد خدمات الكترونيكي به مردم صورت گرفته است كه سايت شركت هواپيمايي American Airlines
از جمله آنها محسوب مي شود.
دولت آمريكا قصد دارد با عرضه سايت هاي مشابه براي شركت هاي هوايي ميزان كارمزدهاي پرداخت شده از جانب مردم را پايين بياورد.
خبرهاي جديد به دست آمده نشان مي دهد، روزانه بيش از 2/1 ميليون به سايت اينترنتي شركت American Airlines مراجعه مي كنند. در طول سه ماهه نخست سال 2008 ميلادي بيش از 60 ميليون نفر از اين سايت ديدن كرده اند. بررسي ها همچنين نشان مي دهد، طي يك سال گذشته از هر 10 مشتري ثابت اين شركت 9 نفر از سايت ديدن كرده و به نوعي نيازهاي خود را به كمك آن برآورده ساخته بودند.
دان گارتون معاون اجرايي بخش بازاريابي شركت American Airlines در اين باره مي گويد: «استفاده از اينترنت و يك ابزار حياتي براي شركت ما محسوب مي شود كه بدون آن به طور قطع ميدان را به رقبا واگذار خواهيم كرد. مشتري هاي ما امروز مي توانند از نظر قيمت و زمان پرواز در سايت ما جست وجو كنند. بررسي هاي ما نشان داده مردم به هر دو نوع جست وجوي ويژه American Airlines علاقه دارند و از هر دوي آنها استفاده مي كنند».
اما با همه اين تلاش ها و سرمايه گذاري ها براي پرواز در دنياي مجازي و استفاده از تلفن همراه در آسمان ها، ممكن است اين رويا براي آمريكايي ها به زودي پايان يابد.
اخبار جديد رسيده نشان مي دهند، به دنبال تصويب قانون جديد در كنگره آمريكا، احتمال استفاده از تلفن همراه در هواپيماهاي اين كشور براي هميشه منتفي خواهد شد و مردم ديگر نمي توانند هنگام سفرهاي فضايي تلفن همراه خود را به كار برند. اين طرح كه هم اكنون نسخه پيش نويس آن در كنگره آمريكا به تصويب رسيده است، HANG UP نام گرفته و در اصل به معني «كنار گذاشتن همهمه در هواپيماها براي برقراري آرامش» است.
اين قانون هم اكنون در كميته ويژه حمل و نقل كنگره آمريكا به تصويب رسيده است و اما پس از اين بايد نمايندگان مجلس آمريكا، مجلس سنا و در نهايت، رياست جمهوري آمريكا نيز آن را تصويب كنند.
به گفته سخنگوي كميته ويژه
حمل و نقل كنگره آمريكا، امروزه بيشتر مسافران تمايلي به استفاده از تلفن همراه حين مسافرت هاي هوايي ندارند. بر اساس نظرسنجي جديدي كه توسط موسسه مسافرت هاي هوايي آمريكا، CWA و اتحاديه ملي مصرف كنندگان آمريكا انجام شده است، تنها 21 درصد مسافران خواسته اند تا محدوديت براي استفاده از تلفن همراه حين پرواز از بين برود. طي سال هاي اخير برخي شركت هاي هواپيمايي به صورت آزمايشي طرح هايي را براي استفاده از تلفن همراه و اينترنت در پرواز هاي هوايي اجرا كردند.
در اين ميان، آژانس فضايي اروپا(Esa) از ساخت مريخ پيماي جديدي خبر داده است كه تا سال 2013 تكميل و به سطح اين كره ارسال مي شود. اين اتفاق بخشي از طرح بزرگ اروپا براي ارتقاي مسافرت هاي هوايي محسوب مي شود.
گفته مي شود اتحاديه اروپا اعلام كرده است، هم اكنون گروه تحقيقاتي بزرگي كه در آن كارشناساني از كشورهاي مختلف جهان حضور دارند، در حال انجام بررسي هاي فراوان براي به كارگيري مواد مختلف در اين مريخ پيما هستند.
اين روبوت بزرگ 250 كيلوگرم وزن دارد و به همين خاطر كارشناسان مجبورند آن را با راكت Proton يا
5 Ariane كه براي حمل بارهاي سنگين طراحي شده، آن را به فضا ارسال كنند.
بر اساس آخرين پيش بيني هاي انجام شده اين دستگاه به همراه يك بسته
5/16 كيلوگرمي كه وظيفه جست وجو در مورد احتمال حيات روي مريخ را دارد، در سپتامبر 2014 به فضا پرتاب مي شود.
كارشناسان فضايي در سال 2005 نمونه هاي اوليه از اين محصول را طراحي كرده بودند اما اين مريخ پيماي جديد بسيار سنگين تر و گران تر از نمونه هاي اوليه خود خواهد بود. گروه تحقيقاتي كه روي اين پروژه كار مي كنند، طي چند ماه آينده جزئيات طرح خود را به مركز Esa ارائه خواهند داد تا از اواخر سال جاري ميلادي ساخت اين روبوت آغاز شود. مركز Esa اعلام كرده است براي موفقيت
هر چه بيشتر اين مريخ پيما، آخرين دستاوردهاي فناوري ارتباطات و اطلاعات را در آن مورد استفاده قرار داد. از جمله اين امكانات مي توان به دوربين آنلايني اشاره كرد كه تصاوير مريخ را از طريق ماهواره هاي موجود، به صورت زنده در اختيار كارشناسان مي گذارد.
اين مريخ پيما به ابزارهاي لازم براي تشخيص مناطق جغرافيايي زمين، بررسي وضعيت آب وهوا، بررسي جنس مواد موجود در سطح مريخ و... مجهز شده است.
پيش از اين روبوت هاي Pathfinder،Spiritو Apportunity
به مريخ فرستاده شده بودند اما كارشناسان ادعا مي كنند، اين مريخ پيماي جديد كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده است توانايي هاي بيشتري نسبت به مدل هاي پيشين خود دارد.
منبع:CNN.COM
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 418]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن