تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802881491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت هفته جوان /جوان ؛ واژه گمشده در هياهوي مشكلات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به مناسبت هفته جوان /جوان ؛ واژه گمشده در هياهوي مشكلات
گروه اجتماعي : بيكاري، مسكن، اشتغال و ... همواره همراه جمعيت 27 ميليوني قشر جوان كشور بوده و هست، اما هيچگاه طي سالهاي گذشته اقدام شگرف و چشمگيري در رفع مشكلات اساسي پيش روي قشر جوان انجام نگرفته و همچنان واژه جوان در هياهوي مشكلات گمشده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، جوان ايراني سالهاي سال است كه واژه بيكاري، مسكن، اشتغال و ... را به دنبال خود مي كشد، واژهايي كه تكراري شده و همگان جوان ما را با هزاران مشكلش مي شناسند مشكلاتي كه تا به امروز همواره حرف و حديث مسئولان در محافل بوده اما در همان حد حرف باقي مانده است.

گرچه همه مشكلات پيش روي قشر جوان را باور دارند اما متاسفانه هيچگاه برنامه ريزي اساسي براي حل اين مشكلات صورت نگرفته و اگرهم كاري انجام شده در حد و اندازه مشكلات اين قشر ميليوني نبوده است.

بررسي وضعيت زندگي ، مشكلات و خواسته هاي قشر جوان از دولت از وظايف سازمان ملي جوانان است، سازماني كه همواره تاكيد كرده كه مسئوليت ستادي دارد و نمي تواند نقش اجرا كننده داشته باشد اما بايد گفت به وظايف خود كه انجام تحقيقات و پژوهش در حوزه جوانان است نيز عمل نكرده است.

سازمان ملي جوانان بر اساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، جهت ساماندهي اساسي امور جوانان كشور تشكيل شده است و حل مسائل جوانان، اعتلا و رشد نسل جوان كشور و استفاده بهينه از استعدادها و تواناييهاي نسل جوان جزو اهداف اصلي سازمان برشمرده شده است، اهدافي كه تحقق آن در سالهاي بعد نيز بعيد به نظر مي رسد.

بر اساس قانون مطالعه و پژوهش در حوزه هاي راهبردي امور جوانان تدوين برنامه جامع ساماندهي امور جوانان كشور، دريافت گزارش عملكرد دستگاههاي اجرايي مرتبط با امور جوانان و بررسي فعاليتهاي اين دستگاهها، مطالعه و بررسي قوانين و مقررات مربوط به جوانان، تهيه گزارش وضعيت جوانان كشور در سطح ملي، ارايه شيوه هاي مناسب براي استفاده بهينه از استعدادها و تواناييهاي جوانان بر عهده سازمان ملي جوانان نهاده شده است اما اينكه اين سازمان پرآوازه تا چه حد در انجام وظايف محوله وارد عمل شده جاي بسي تأمل دارد.

آنچه مسلم است تمامي اقدامات و برنامه ريزي در حوزه جوانان بايد بر مبناي مطالعات از وضعيت قشر جوان كشور صورت گيرد بنابراين سازمان ملي جوانان ملزم است بر اساس وظايف خود پژوهشهاي لازم را انجام داده و جهت برنامه ريزي در اختيار دستگاههاي مختلف قرار دهد.

با توجه به اينكه در كشور ما مسئولان دستگاههاي مختلف همواره سعي مي كنند به نحوي از انجام مسئوليتهاي خود طفره روند بنابراين انتظار مي رود سازمان ملي جوانان با در اختيار گذاشتن آمار و ارقام در حوزه جوانان بهانه اي به دستگاهها ندهد تا از انجام وظايف خود شانه خالي نكنند.

با توجه به اينكه در جامعه كنوني بحث اشتغال، ازدواج و مسكن جوانان جزو دغدغه هاي اصلي قشر جوان محسوب مي شود انتظار مي رفت حداقل دستگاهها تا حدودي در اين امور وارد ميدان مي شدند و چاره اي براي اين معضلات پيش روي قشر جوان مي انديشيدند اما متاسفانه هنوز اغلب دستگاهها و به خصوص سازمان ملي جوانان به عنوان متولي اصلي در امور جوانان از بسياري از مشكلات قشر جوان بي اطلاع هستند و آمار و نتيجه پژوهش قابل اعتمادي در اختيار ندارند.

ميليونها قشر جوان كشور چشم اميد به دولتي دارند تا عدالت واقعي را براي آنان معنا كند و آنان را اميدوار به آينده كند ، آينده اي كه هم اكنون براي بسياري از اين قشر مبهم و تاريك است.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن