تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814675635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بادنجان و کدوی توپر : انواع خوراکهای مدرن


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: بادنجان و كدوي توپر

مواد لازم :
كدوي خورشتي:6 عدد متوسط

بادنجان قلمي:6 عدد متوسط

روغن زيتون:2 قاشق سوپخوری

پياز:1 عدد متوسط خرد شود

سير:1 عدد متوسط خرد شود

گوشت چرخ كرده:400 گرم

گوجه فرنگي:200 گرم رنده شود

رب گوجه فرنگي:یک چهارم لیوان

آب گوشت:250 میلی لیتر

برنج:65 گرم

جعفري:2 قاشق سوپخوری خرد شود

پنير پيتزا:40 گرم رنده شود

نمك و فلفل:به مقدار کافی



مواد لازم براي سس :
كره ي پاستوريزه:30 گرم
آرد:یک و نیم قاشق سوپخوری
شير پاستوريزه:یک لیوان
تخم مرغ:یک عدد
جوز هندي: کمی رنده شود


طرز تهيه :

بادنجان و كدو را از طول نصف كنيد. داخل آن را با قاشق خالي كنيد. بادنجان وكدويي را كه با قاشق درآورده ايد، به طور كامل ساطوري كنيد. روغن را داغ كرده ، سير و پياز را به روغن اضافه كنيد تا نرم شود. سپس گوشت چرخ كرده را به آن بيفزاييد تا قهوه اي شود. بادنجان و كدوي ساطوري شده و گوجه فرنگي رنده شده را بيفزاييد. رب گوجه را در آب گوشت حل كنيد ، سپس به بقيه مواد بيفزاييد. برنج راهم مخلوط كنيد. مواد را روي حرارت بگذاريد تا بدون در به مدت 15 دقيقه بماند تا غلظت بگيرد و برنج نرم شود. جعفري ، نمك و فلفل را نيز بيفزاييد. سپس با اين مواد ، داخل كدو و بادنجان را پر كنيد. كمي از سس آماده شده روي مواد بريزيد و سپس با پنير رنده شده روي آن را بپوشانيد و در فر 180 درجه ي سانتيگراد ( 350 درجه ي فارنهايت ) به مدت حدود 35 دقيقه بپزيد تا روي سبزيجات طلايي شود.

طرز تهيه سس :

كره را روي حرارت ذوب كنيد. آرد را اضافه كرده و به هم بزنيد، سپس بگذاريد تا كمي بماند و بوي خامي آرد از بين برود. پس از آن شير را كم كم اضافه كرده و روي حرارت هم بزنيد تا غلظت بگيرد. آنگاه پس از اين كه سس سرد شد، تخم مرغ و جوز هندي را بيفزاييد و هم بزنيد تا به طور كامل به صورت يكنواخت در بيايد.


موفق باشید.

منبع : وب سایت پارس دبی

سلام فيروزه جون
خيلي ممنون از دستور غذايي كه نوشتي حتما درست ميكنم

موفق باشيد

سوفله کدو بادمجان


مواد لازم :

بادمجان: نیم کیلو
کدو: نیم کیلو
گوشت چرخ کرده: 200گرم
پیاز سرخ کرده: یک قاشق
قارچ خرد شده: 250گرم
فلفل دلمه ایی خرد شده: 100گرم
پنیر پیتزا: 250گرم
رب گوجه فرنگی: یک قاشق
سس سفید: یک لیوان
روغن: به اندازه لازم
نمک وفلفل: به اندازه کافی

طرز تهیه:

بادمجان وکدو‌ها راپس از پوست کندن از طول به چهار قسمت تقسیم کرده وسرخ نموده وجدا می‌گذاریم سپس گوشت را تف داده و قارچ و فلفل دلمه‌ایی را اضافه و بعد پیاز سرخ شده و رب و نمک و فلفل را اضافه و تفت می‌دهیم ویک استکان آب ریخته و درآن را بسته و می‌گذاریم که آب آن تمام شود.
یک ظرف پیرکس مناسب برداشته ته آنرا چرب می‌کنیم و یک بادمجان و یک کدو سرخ شده می‌چینیم تا ته ظرف پر شود حالامقداری از مایع مخلوطمان را روی بادمجان و کدو قرارداده و دو قاشق مایع سس سفید به همراه پنیر پیتزا روی مایعمان اضافه و صاف می‌کنیم مجدد کدو و بادمجان را چیده و همین روش را ادامه می‌دهید تا مواد ما تمام شود و روی آنرا با پنیر پیتزا می‌پوشانیم فر را که قبلا گرم کرده‌ایم ظرف را در آن قرار می‌دهیم بمدت 10دقیقه تا پنیر آن آب شود سپس فر را خاموش و ظرف را پس از ده دقیقه از فر خارج و با همان ظرف غذا را سرو می‌نماییم.
پيوست ها:
showimage.jpeg [ 9.11 KiB | بازديد 744 بار ]


یه نکته رو هم من اضافه کنم ؟ اگه بجای گوشت چرخ کرده از گوشت قیمه ای که ریز خرد شده اضافه کنید فکر میکنم به مراتب خوشمزه تر میشه البته من خودم زیاد از چرخ کرده خوشم نمیاد واسه همینم اکثرا از گوشت قیمه ای استفاده میکنم






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 498]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن