تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813232897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساينس مانيتور بررسي كرد:حمله روسيه به گرجستان گسترش دموكراسي آمريكا را نقش برآب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ساينس مانيتور بررسي كرد:حمله روسيه به گرجستان گسترش دموكراسي آمريكا را نقش برآب كرد
به گفته يك تحليلگر غربي، حمله روسيه به گرجستان تضعيف تلاشهاي آمريكا در گسترش دموكراسي را در دوره پس از حمله به عراق نشان داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه كريستين ساينس مانيتور نوشت: حمله روسيه به گرجستان اين جمهوري سابق اتحاد جماهير شوروي به شدت محدوديتهاي قدرت نظامي و نفوذ ژئوپليتيك آمريكا در دوره پس از حمله به عراق را نشان داد.

نويسنده خاطرنشان كرده است: گرجستان يكي از نزديك ترين هم پيمانان آمريكا است . ( اما) ممكن است تلاشهاي آمريكا براي گسترش نفوذ غرب و توسعه دموكراسي در مرزهاي روسيه تهديد شود. خود روابط آمريكا با روسيه نيز در معرض تغيير است.

در ادامه اين مطلب آمده است: از زمان آغاز درگيري بين روسيه و گرجستان هيچ نشانه اي وجود نداشت مبني بر اينكه آمريكا هر گونه اقدام نظامي را به عنوان كمك به گرجستان مد نظر داشته باشند، چرا كه اين امر مي توانست به درگيري مستقيم با روسيه منجر شود.

ساينس مانيتور افزوده است: به نظر مي رسد كه آمريكا و غرب اهرم كمي در برابر روسيه دارند، كشوري كه مشتاق است تا موضع خود را در مرزهايش بار ديگر احيا كند.اخراج روسيه از جي هشت ( هشت كشور بزرگ صنعتي جهان ) مي توانست در بين معدود گزينه هاي به ظاهر محكم آمريكا و اروپا باشد. اقدام احتمالي ديگر هم تهديد روسيه به از دست دادن بازيهاي المپيك زمستاني 2014 در منطقه سوچي درياي سياه است.

" استيفن جونز" كارشناس مسائل روسيه گفت:" پيروزي در اين جنگ بدون هيچ پيامدي براي روسيه نيروهاي ضد دموكراتيك روسيه را تقويت خواهد كرد ، نظامي گري را در سياست خارجي آن افزايش مي دهد و روسيه را تشويق مي كند تا در هر جاي ديگري در مرزهاي خود خطر بيشتري كند."
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن