تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815146831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت امور خارجه مصر: مسائل بشردوستانه نمي‌تواند قاهره را براي بازشدن گذرگاه رفح تحت فشار گذارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزارت امور خارجه مصر: مسائل بشردوستانه نمي‌تواند قاهره را براي بازشدن گذرگاه رفح تحت فشار گذارد
خبرگزاري فارس: سخنگوي وزير امور خارجه مصر در اظهاراتي غيرمنتظره در واكنش به خواسته فلسطينيان براي بازشدن گذرگاه رفح و انتقال بيماران غزه به مصر گفت: مسائل بشردوستانه نمي‌تواند بر سياست قاهره تاثير گذارد.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه مصري "الاهرام"، "حسام زكي"، سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه مصر درباره تلاش‌ها براي تحت فشار قرار دادن مصر و استفاده از "برگ اقدام بشردوستانه" در گشايش گذرگاه رفح گفت: استفاده از برگ اقدام بشردوستانه در ارتباط با امور سياسي و مذاكرات جاري كار درستي نيست و اهداف مورد نظر را محقق نمي‌كند.
وي افزود: مذاكرات جاري روند خود را طي مي‌كند، اسلوب و اهداف خاص خود را دارد و نهايت تلاش براي تاثيرگذار بودن نتايج مذاكرات به كار گرفته مي‌شود اما هم‌اكنون فرصتي براي شعارهاي عاطفي نيست و اين سخنان جايگاهي ندارد.
سخنگوي وزارت خارجه مصر تصريح كرد: قاهره با همه امور مربوط به نوار غزه با جديت تمام كه برخاسته از احساس مسؤوليت عربي است تعامل مي‌كند.
حسام زكي همچنين فاش كرد، گروه‌هاي فلسطيني اعم از جنبش فتح و حماس هفته آينده براي بحث درباره گفت‌وگوي ملي فلسطين به قاهره دعوت شدند.
"ايهود باراك"، وزير دفاع رژيم صهيونيستي اعلام كرده بود به علت شليك يك موشك از نوار غزه به سرزمنيهاي اشغالي اين رژيم گذرگاه رفح را از روز سه شنبه (ديروز) مسدود خواهد كرد.
سخنگوي حماس در واكنش به اظهارات باراك مشكل رژيم صهيونيستي را عدم پايبندي به تعهدات خود دانست و اعلام كرد كه از همان ابتدا نيز گذرگاه رفح مسدود بود و كالاهاي مورد نياز مردم غزه از آن وارد نوار غزه نمي‌شد.
سامي ابوزهري با تاكيد بر پايبندي اين جنبش به آتش‌بس با رژيم صهيونيستي گفت: مشكل اشغالگران صهيونيست اين است كه به تعهدات خود بويژه در زمينه باز كردن گذرگاه رفح و رفع محاصره غزه پايبند نيستند.
سردبير روزنامه مصري "العربي" چند روز پيش در گفتگو با خبرگزاري "قدس‌پرس" تصريح كرد: بسته ماندن گذرگاه رفح پيش از آن كه به ضرر فلسطيني‌ها باشد به ضرر مصر است، اما دست مصر با توافقنامه‌هايي مانند كمپ ديويد بسته است و اين موضوع مشكلاتي را براي تماميت ارضي مصر و حاكميت در اين كشور ايجاد مي‌كند.
وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطين نيز در بيانيه خود خاطرنشان كرده است: اشغالگران صهيونيست نه تنها از خروج بيماران فلسطيني از نوار غزه براي درمان در خارج جلوگيري كرده اند بلكه اين بيماران را كه با خطر مرگ مواجه هستند، پيش از تحقيقات در گذرگاه بيت حانون، ساعت‌ها زير آفتاب سوزان نگه مي دارند.
اين بيانيه اقدامات غيراخلاقي و مغاير با قوانين و موازين بين المللي و انساني رژيم صهيونيستي عليه بيماران فلسطيني را محكوم و تاكيد كرد: قوانين و موازين بين المللي و انساني بوي‍ژه قرارداد چهارم ژنو بر حفاظت از بيماران تاكيد كرده و هرگونه فشار بر غيرنظاميان براي كسب اطلاعات يا سوء استفاده از بيماري آنها را جرم دانسته است.
انتهاي پيام/.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن