تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815622697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام دانشگاه علوم پزشكي شيراز،وجود 12 مورد وبا درفارس را تكذيب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قائم مقام دانشگاه علوم پزشكي شيراز،وجود 12 مورد وبا درفارس را تكذيب كرد
دكتر حسن جولايي قائم مقام دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: اعلام كشف 12 مورد ابتلا به وبا در فارس، هيچ منبع تحقيقاتي ندارد و كاملا تكذيب مي شود.


اخيرا مطالبي مربوط به سرايت وبا به ويژه از سوي افغان ها در استان فارس و شيراز شكل گرفت و يك مقام بهداشتي مركز بهداشت شيراز در گفت و گو با يك روزنامه محلي در اين شهر، وجود 12 مورد مبتلا به وبا را اعلام كرد.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشكي شيراز، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: فقط دو مورد ابتلا به بيماري وبا در خرداد ماه در فارس شناسايي شد كه مبتلايان تحت درمان و مداوا قرار گرفتند.
جولايي افزود:بر اساس آمار رسمي وزارت بهداشت 35 مورد بيمارمبتلا در كشور شناسايي شده كه تنها دو مورد مربوط به فارس بوده است.
وي ادامه داد: اين مبتلايان از افغان هايي هستند كه به صورت غير مجاز وارد استان فارس شده بودند و تحت درمان قرار گرفتند.
جولايي افزود: بيماري وبا از طريق فرد آلوده به افراد ديگر قابل انتقال است و عمدتا منشاء انتقال آن آب و مواد غذايي آلوده است و به همين دليل مردم بايد دراستفاده از مواد غذايي به ويژه آب آشاميدني غيرمطمئن و مواد غذايي خام حساسيت و دقت بيشتري داشته باشند.
اين مسوول بيان داشت: بدليل بروز پديده خشكسالي در فارس برخي از شهرها، روستاها و به ويژه عشايراين استان به شدت با كمبود آب مواجه هستند و بايد نسبت به كلرزني آب مورد استفاده آنها اقدام كرد.
جولايي گفت: مردم بايد در مصرف سبزي خام به دليل كشت سطحي اين محصول دقت كنند و پس از سه مرحله شست و شو و ضد عفوني كامل آنها با ماده ضد عفوني كننده پركلرين مورداستفاده قراردهند زيرا فقط پركلرين مي تواند آلودگي ميكروب وبا را از بين ببرد و استفاده از مايع ظرفشويي فقط براي جداسازي تخم انگل است ولي قادر به ضد عفوني كردن سبزي نيست.
وي بيان كرد:مردم ازتهيه يخ ازدستفروش ها،استفاده ازمواد غذايي رستوران هاي بين راهي كه با شيوه هاي غير بهداشتي و يا غير مطمئن طبخ شده است اكيدا اجتناب كنند.
همچنين مدير گروه مبارزه با بيماري ها در دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: تاكنون هيچگونه مورد جديد مشكوك به بيماري وبا به مسوولان بهداشتي استان فارس اعلام نشده است.
دكتر پروين افسر كازروني افزود: پس از شناسايي دومورد وبا دراين استان، به تمام شبكه هاي بهداشتي و درماني در مورد حساسيت به موارد مشكوك و اسهال هشدار داده شد تا موارد سريعا پيگيري و اعلام شود.
وي اظهار داشت: از طريق مراكز بهداشتي و درمانگاه ها به مردم نسبت به بيماري وبا، اطلاع رساني و آموزش لازم به مردم داده شد.
ك/3 680/677/675 شماره 332 ساعت 12:24 تمام
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن