تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806920413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش تعداد زنان در زندان هاي بريتانيا


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: افزايش تعداد زنان در زندان هاي بريتانيا
اينديپندنت، مهديس اميري؛ سال ها است كه تعداد زندانيان زن در زندان هاي بريتانيا در حال افزايش است. اغلب اين زنان به علت جرائمي بسيار كوچك به زندان انداخته شده اند. براي مدت ها سيستم قضايي كشور توجه چنداني به وضعيت آنها نشان نمي داد اما اكنون ماريا ايگل وزير دادگستري اين كشور قصد دارد اين روند مخرب را متوقف كند. طي دهه گذشته تعداد زنان زنداني در انگلستان و ولز دو برابر شده و به رقم 4460 نفر رسيده است در حالي كه بسياري از اين زنان آسيب ديده و دچار مشكلات رواني هستند كه در ارتكاب جرائم تاثير داشته است و تعداد زيادي از آنها به خاطر جرائمي كوچك نظير بلند كردن جنس از فروشگاه به زندان محكوم شده اند.

ايگل كه قصد دارد دولت را به بازنگري در وضعيت زندان ها وادارد معتقد است با مطالعه دوباره بسياري از پرونده هاي بريتانيا خواهد توانست تعداد زيادي از زندان هاي زنان را به طور كامل تعطيل كند زيرا زنداني براي آنها نخواهد داشت. براساس طرح وي در مورد جرائم كوچك كه در حال حاضر مجازات آنها زندان است بودجه ويژه يي هزينه خواهد شد تا مرتكبان آنها به مراكز اصلاح و بازپروري فرستاده شوند تا از امكان ارتكاب دوباره جرم كاسته شود.

ايگل از قانونگذاران خواست در مورد زنان به دنبال راه حل هاي جايگزين زندان بگردند زيرا بسياري از زنان زنداني داراي فرزندان خردسال هستند. وي همين طور قصد بازنگري در وضعيت 400 غيربريتانيايي حاضر در زندان هاي زنان را دارد. اين افراد كه غالباً نيجريه يي و جامائيكايي هستند بيشتر به دليل حمل مقادير اندك مواد مخدر در زندان به سر مي برند. خانم وزير معتقد است ظرف 6 ماه آينده وضعيت زنان زنداني بهبود خواهد يافت. به رغم افزايش 139 نفري زندانيان زن طي 7 ماه گذشته او اميدوار است تا دو سال آينده صدها نفر از زندانيان زن را به كانون خانواده شان بازگرداند. وي مي گويد؛«براي آن دسته كه خطرناكند و به امنيت جامعه آسيب وارد مي كنند زندان جاي مناسبي است اما براي باقي كه به طرز تاسف برانگيزي تعداد زيادي را شامل مي شوند بهتر است مركزي براي بازپروري و آموزش داشته باشيم تا به آنها زندگي سالم و به دور از جرائم را بياموزيم.»

بسياري از زندانيان زن در خيابان هاي بريتانيا براي بار نخست است كه زندان را تجربه مي كنند. تعداد زيادي از آنها پيش از اتمام پروسه دادرسي در زندان نگهداري مي شوند در حالي كه دادگاه درنهايت آنها را به زندان محكوم نمي كند. طي اين پروسه نه تنها اين زنان بلكه خانواده آنها و خصوصاً كودكان كم سن دچار مشكلات جدي مي شوند. به علاوه بررسي ها نشان مي دهد 80 درصد از اين زنان دچار مشكلات رواني ذهني هستند و بخش قابل توجهي از آنها به شدت به مواد مخدر معتاد هستند. سالانه 35 هزار پوند صرف نگهداري از اين زنان در زندان مي شود. با اين مبلغ مي توان كاري كرد كه در درجه اول اين زنان به زندان نيفتند. او اعتراف كرد دولت تاكنون از مواجهه با مشكلات اين زنان خصوصاً پيشينه آنها عاجز مانده است. بسياري از اين زنان خاطراتي تلخ از سوءاستفاده هاي جنسي دارند و بارها اقدام به خودكشي كرده اند. او اعلام كرد اين موضوع كه زنان زنداني تنها پنج درصد كل زندانيان را تشكيل مي دهند دليل كافي براي ناديده گرفتن آنها نيست. با كاهش اين تعداد مي توان چندين زندان از 14 زندان مخصوص زنان را تعطيل كرد و به زندانيان باقيمانده نيز سرويس بهتري داد.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن