تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810059357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت خارجه: نامه جليلي، جواب بسته نبود


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: سخنگوي وزارت خارجه: نامه جليلي، جواب بسته نبود
گروه ديپلماسي: ايران كمترين تهديدي را پاسخ حداكثري مي دهد - امنيت برادران و خواهران عرب امنيت ماست- نامه جليلي به سولا نا جواب بسته نبود- تركيه در مساله هسته اي ايران ميانجي نيست و...» اين ها خلا صه دومين جلسه مطبوعاتي سخنگوي تازه وزارت امور خارجه است. جالب اينكه حسن قشقاوي موضع تهران در مورد واكنش منفي كويت نسبت به تهديد بسته شدن تنگه هرمز را به زبان عربي بيان كرد. خلا صه فارسي پاسخ او اين بود كه به همه برادران و خواهران عرب عرض مي كنم كه امنيت ما، امنيت شماست و به قول شعر سعدي، بني آدم اعضاي يكديگرند. او تاكيد كرد كه ما كمترين تهديد را پاسخ حداكثري مي دهيم. موضوع پاسخ ايران به بسته 1+5 و مذاكرات تلفني جليلي و سولا نا و سفر احمدي نژاد به تركيه بيشترين سوالا ت خبرنگاران را تشكيل مي داد.
قشقاوي در پاسخ به سوالي در مورد نامه جليلي به سولانا و اين كه آيا اين نامه جواب بسته خواهد بود يا خير گفت: اين مساله بر سه پايه استوار است كه يكي از آنها مذاكرات مستمري است كه ادامه دارد و ديگري بحث paper nonها و بحث ديگر مساله بسته هاست.
وي ادامه داد: نقش تداوم مذاكرات با فضاي سازنده و مثبت بين دو طرف نشانگر علاقه مندي طرفين براي تداوم مذاكرات است.
وي در مورد بحث هاي مطرح شده در خصوص دوستي با مردم اسرائيل كه توسط يكي از مقامات مطرح شده است گفت: مواضع ايران در خصوص عدم مشروعيت رژيم صهيونيستي امري اجماعي است و در اين اجماع ملي همه مسوولين ايران منسجم ، يكپارچه و هم نظر هستند. مقامات جمهوري اسلا مي نيز روز گذشته نظرشان را در مورد اين موضوع گفتند.
اوايل هفته اسفنديار رحيم مشايي، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، براي دومين بار اعلا م كرد كه ما با مردم اسرائيل مشكل نداريم اين دومين بار است كه مشايي اين موضوع را مطرح مي كند و با واكنش ديگر مقامات جمهوري اسلا مي مواجه مي شود.
قرار است او براي ارايه توضيح در مورد صحبت هايش به مجلس برود.
اين در حالي است كه براساس مواضع بنيانگذار جمهوري اسلا مي تمام ساكنان سرزمين هاي اشغالي، سرباز تلقي و محارب محسوب مي شوند.
قشقاوي در زمينه درگيري ها گرجستان نيز گفت: ما از همان ابتدا موضع ايران را اعلام كرديم و به دقت تحولات منطقه اي حساس قفقاز را پيگيري مي كنيم; مايليم طرفين درگير از طريق گفت وگو و مسالمت آميز مشكلات را حل كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه از سفر روز پنجشنبه محمود احمدي نژاد به تركيه و سفر برهم صالح، معاون نخست وزير عراق به تهران خبر داد و گفت: دكتر احمدي نژاد بنا به دعوت رسمي رئيس جمهور تركيه به اين كشور سفر مي كند كه پردازش گسترده رسانه اي و عكس العمل هايي كه نسبت به اين سفر صورت گرفته نشانگر اهميت اين سفر است اما وي هر گونه بحث ميانجي گري تركيه در موضوع هسته اي ايران را رد كرد.
بسياري از رسانه ها سفر احمدي نژاد به استانبول و انجام مراسم رسمي تشريفات در اين شهر توريستي را منجر به حاشيه ساز شدن اين سفر مي دانند. حضور احمدي نژاد در ماه اوت در استانبول بيشتر به اين سفر وجهه توريستي مي دهد.
بشار اسد نيز همراه با همسرش پس از بازگشت از تهران به استانبول رفت.
كارشناسان سياسي با كنار هم گذاشتن سفر جليلي پس از مذاكرات ژنو به تركيه، مذاكرات متكي با وزير خارجه تركيه در حاشيه اجلا س عدم تعهد و ميانجي گري موفق تركيه ميان اسرائيل و سوريه معتقدند كه تركيه مي خواهد در موضوع هسته اي ايران با كشورهاي 1+5 نقش فعال تري بازي كند.
حسن قشقاوي نيز گفت: طبيعتا در اين مذاكرات مباحث منطقه اي، موضوعات دو كشور و موضوع هسته اي ايران در مذاكرات مطرح خواهد شد اما قرار نيست تركيه نقش ميانجي را بازي كند.
در بخش ديگري از مصاحبه قشقاوي بحث دستگيري يك تبعه كويت در خليج فارس را رد كرد.
به گفته سخنگوي وزارت امور خارجه بحث نيروگاه بوشهر نيز در حال انجام است و مشكلي در اين خصوص پيش نيامده است.
اين در حالي است كه طي همين هفته غلا مرضا آقازاده، رييس سازمان انرژي اتمي از تاخير در راه اندازي نيروگاه بوشهر خبر داد.
قرار بوده تا پايان پاييز اين نيروگاه كه افتتاح آن بيش از 30 سال به طول انجاميده به راه اندازي برسد اما شركت اتم استروي اكسپورت وعده پايان سال جاري را مطرح كرده است.
وي همچنين بحث ديدار مقامات ايراني با هيات آمريكايي در آنكارا را تكذيب و در مورد بحث قطع پشتيباني تلفن هاي اينترنتي كه با آمريكا ارتباط دارند گفت: در اين خصوص بايد بررسي هاي لازم به عمل آورم و از مخابرات در اين خصوص بپرسم.
وي در خصوص تداوم بازداشت 80 ايراني در عراق كه به جرم ورود غيرقانوني بازداشت شده اند گفت: پيگيري هاي لازم از طرف سفارت ايران در عراق در اين خصوص انجام مي شود و از دولت عراق نيز مي خواهيم هر چه زودتر موجبات رهايي آنها را فراهم كند. سخنگوي وزارت امور خارجه هم چنين از پيگيري بحث ممنوعيت مذهب تشيع در گامبيا خبر داد. وي همچنين در خصوص اظهارات اخير ريگي در خصوص ربودن چند ايراني ديگر گفت: هيچ خبر تاييد شده اي در اين خصوص نداريم. قشقاوي در پاسخ به سوال خبرنگار مردم سالاري در مورد تبعات اظهارات معاون وزارت خارجه در مشهد نيز گفت: او سخنان منسوب به خود را تكذيب كرده است.
قشقاوي تاكيد كرد كه ديپلمات هاي ما از مواضع خود صحبت مي كنند و قرار نيست به گونه اي سخن بگويند كه به كسي برنخورد.
صحبت هاي منوچهر محمدي در مشهد منجر به واكنش و اعتراض اعضاي شوراي همكاري خليج فارس شد و قرار است موضوع ايران در اجلا س آتي آنها بررسي شود.
اظهارات منتشر شده از محمدي ترديد در مشروعيت نظام هاي سلطنتي عرب بود. منوچهر محمدي اعلا م كرده كه رسانه ها سخنان او را به اشتباه منعكس كرده اند.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن