تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805316314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده پارلمان انگليس : توسعه برنامه صلح آميز هسته اي حق ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نماينده پارلمان انگليس : توسعه برنامه صلح آميز هسته اي حق ايران است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): لندن - يك نماينده پارلمان انگليس گفت : توسعه برنامه صلح آميز هسته اي حق جمهوري اسلامي ايران است و تهران هم بايد تضمين هاي لازم را در زمينه عدم انحراف هسته اي خود بدهد.


لندن - يك نماينده پارلمان انگليس گفت : توسعه برنامه صلح آميز هسته اي حق جمهوري اسلامي ايران است ولي اين كشور هم بايد تضمين هاي لازم را در زمينه عدم انحراف هسته اي خود بدهد.
ديويد ليدينگتون كه در ماه جاري در راس هياتي پارلماني به تهران سفر كرده بود، در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا گفت : ما مذاكرات گسترده و خوبي در مورد موضوعات مختلف با مقامات جمهوري اسلامي ايران داشتيم .
وي افزود: موضوع برنامه هسته اي ايران از جمله محورهاي مذاكرات هيات پارلماني انگليس در تهران بود و ما زمان زيادي را به گفت و گو و تبادل نظر در اين باره گذرانديم .
وي اظهارداشت : هيچ شكي ندارم كه اين موضوع تبديل به جدي ترين مانع بر سر راه بهبود روابط ميان ايران و انگليس و همچنين ساير قدرتهاي غربي به ويژه آمريكا شده است .
ليدينگتون كه معاون وزيرخارجه در كابينه سايه حزب محافظه كار انگليس نيز هست ، گفت : مقامات ايراني كه من با آنان صحبت كردم همگي با قاطعيت اعلام كردند كه هرگز به دنبال سلاح هسته اي نيستند و رهبر عالي جمهوري اسلامي ايران نيز استفاده از سلاح اتمي را غيراسلامي و كاملا نادرست اعلام كرده است .
وي افزود: مقامات جمهوري اسلامي ايران معتقدند كه تحت معاهده ان .پي .تي از حق برخورداري از برنامه هسته اي صلح آميز را دارند و من نيز با آنان موافقم .
اين نماينده محافظه كار مجلس عوام انگليس اظهارداشت : از سوي ديگر ترسي كه حزب من و كشورم نسبت به برنامه هسته اي ايران دارد به دليل شروع مخفيانه اين برنامه است كه البته اين بيانگر عدم وجود اعتماد بين ايران و برخي كشورهاي غربي بوده است . در حال حاضر اين بزرگترين مشكل موجود ميان ماست .
ليدينگتون در پاسخ به سوالي در مورد گزارش هاي متعدد آژانس بين المللي انرژي هسته اي مبني بر عدم انحراف برنامه هسته اي ايران به سمت مسائل نظامي ، مدعي شد: برخي گزارش هاي آقاي البرداعي به رغم تاييد همكاري ايران با آژانس اعلام مي دارد كه اين همكاري ها تا حدي بوده است كه ما هنوز از اينكه همه فعاليتهاي هسته اي ايران را ديده باشيم و به آن دسترسي داشته باشيم مطمئن نيستيم .
وي افزود: موضوع ديگر اين است كه ايران در حال حاضر پروتكل الحاقي را كه به آژانس اجازه بازرسي سرزده از هر مكاني را مي دهد اجرا نمي كند.
اين نماينده مجلس انگليس گفت : من معتقدم كه از لحاظ سياسي اجراي اين پروتكل گام مهمي به جلو خواهد بود.
جمهوري اسلامي ايران در سال 2003 علاوه اجراي داوطلبانه پروتكل الحاقي حدود دو سال نيز فعاليت هاي هسته اي خود را به حالت تعليق درآورد ولي كشورهاي غربي همچنان به خواسته هاي غيرقانوني خود از كشورمان ادامه دادند.
ليدينگتون گفت : ترس غرب از فعاليت هاي هسته اي ايران همچنان احتمال دستيابي به تسليحاتي اتمي و تشويق اشاعه هسته اي در نقاط مختلف جهان است به نحوي كه ديگر كشورها نيز بخواهند برنامه تسليحات هسته اي خود را داشته باشند.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه به مذاكرات اخير ايران و نمايندگان گروه 1+5 در ژنو اشاره كرد و اظهارداشت : من بسيار اميدوارم كه مذاكرات ژنو در نهايت نتيجه بخش باشد.
وي افزود: من فكر مي كنم ما بايد دنبال راهي باشيم كه ايران بتواند به توسعه برنامه هسته اي صلح آميز خود ادامه دهد چون اين حق ايران است و براي پيشبرد سياستهاي توليد انرژي خود به آن نياز دارد و در عين حال ايران نيز بايد تضمين هاي لازم را به بقيه دنيا بدهد كه اين برنامه قرار نيست به يك برنامه هسته اي نظامي تبديل شود.
اين نماينده مجلس عوام انگليس گفت : به نظر من پيشنهاد "توقف دربرابر توقف " كه در مذاكرات ژنو مطرح شد مي تواند شروع خوبي براي دور جديد مذاكرات باشد و من بسيار اميدوارم كه ما در اين زمينه شاهد پيشرفت باشيم .
وي تاكيد كرد: سياست تقابل هرگز در جهت منافع ايران و همچنين در جهت منافع غرب نخواهد بود.
ليدينگتون در ادامه اين مصاحبه ابراز اميدواري كرد كه در آينده با روي كارآمدن دولت محافظه كار در انگليس روابط تهران - لندن بهبود يابد و همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي مختلف تقويت شود.
وي گفت : ايران با سابقه ديرينه تاريخي و فرهنگ غني خود، يك قدرت مهم در منطقه است و زمينه هاي همكاري زيادي ميان ايران و انگليس در مسائل اقتصادي ، فرهنگي و آموزشي وجود دارد.
اين نماينده محافظه كار مجلس عوام انگليس در عين حال اظهارداشت كه گسترش روابط دو كشور تا حد زيادي به حل موضوع هسته اي ايران گره خورده است .
وي در ادامه سخنان خود افزود: آنچه كه من در نخستين سفر خود به جمهوري اسلامي ايران ديدم ، تعجب انگيز بود و با آنچه كه شنيده بودم و انتظار داشتم تفاوت زيادي داشت .
وي گفت : من مردم ايران را بسيار مهمان نواز و رفتار آنان را بسيار دوستانه ديدم .
ليدينگتون در بخش ديگري از اين مصاحبه اظهارداشت : ما مذاكرات خوبي با مقامات ستاد مبارزه با مواد مخدر ايران درباره مبارزه با قاچاق مواد مخدر و راههاي جلوگيري از توليد اين مواد در افغانستان داشتيم .
وي گفت : ايران و انگليس منافع مشتركي در تلاش براي معكوس كردن روند توليد مواد مخدر در داخل افغانستان و كمك به كشاورزان افغان براي كشت جايگزين دارند و اين مساله اي است كه حزب متبوع من بارها در پارلمان انگليس مطرح كرده است .
وي افزود: در حال حاضر برخي خانواده هاي فقير افغان چاره اي جز كشت خشخاش براي امرار معاش ندارند و جامعه بين المللي بايد تلاش كند همزمان با عمليات نظامي در افغانستان به فكر توسعه و سازندگي آن كشور و كمك به كشاورزان افغان براي خودداري از كشت خشخاش باشد.
ليدينگتون اظهارداشت : به همين دليل حزب محافظه كار انگليس خواستار منسوب كردن يك هماهنگ كننده قوي در افعانستان است كه بتواند همزمان با حضور نيروهاي ائتلاف در افغانستان فعاليتهاي امدادي و بازسازي را با فعاليتهاي نظامي هماهنگ كند تا حداقل مردم عادي افغانستان بتوانند بدون توليد مواد مخدر از راه هاي ديگري امرار معاش كنند.
وي تاكيد كرد: رشد كشت ترياك در افغانستان و افزايش قاچاق مواد مخدر در جهت منافع هيچ كس نيست .
اين نماينده حزب محافظه كار انگليس گفت : ما نسبت به سياست هاي جاري دولت كارگري انگليس در افغانستان انتقاد داريم و معتقديم تلاش جدي براي بازسازي و احياي زيرساخت هاي اقتصادي آن كشور صورت نمي گيرد.
وي اظهارداشت : من بسيار اميدوارم كه بتوانيم همكاري ميان ايران و انگليس را براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر دوباره از سر بگيريم . وقتي من با سفير انگليس در ايران صحبت مي كردم وي به من گفت كه اين موضوع را با علاقه مندي پيگيري مي كند.
ليدينگتون در ادامه اين مصاحبه در مورد اوضاع عراق نيز گفت : انگليس به هيچ وجه قصد ندارد نيروهاي خود را بيشتر از حد لازم در عراق نگاه دارد.
وي افزود: به نظر من اين به نفع ايران نيز خواهد بود كه عراقي با ثبات و آرام را در همسايگي خود داشته باشد.
وي با اشاره به ديدارهاي متقابل سران جمهوري اسلامي ايران و عراق طي ماههاي اخير، داشتن روابط خوب ميان تهران و بغداد را به نفع كل منطقه دانست .
وي گفت : ما هنگام حضور در تهران با تعدادي از جانبازان شيميايي دوران جنگ ايران و عراق كه در وضعيت بسيار دشواري زندگي مي كنند ديدار كرديم و با در نظر گرفتن تاريخچه جنگ ميان دو كشور داشتن روابط خوب ميان اين دو همسايه قدرتمند بسيار بسيار مهم است .
وي افزود: اميدوارم كه اين اهميت منجر به حمايت بيشتر دولت ايران از ثبات و امنيت عراق و تلاش هاي دولت آقاي مالكي براي برقراري امنيت و گسترش كنترل نيروهاي پليس و ارتش عراق در سراسر سرزمين آن كشور بشود.
ليدينگتون اظهارداشت : من فكر مي كنم دولت مالكي در حال حاضر به شدت از سوي گروهاي مسلح صدر در مناطق شيعه و همچنين گروه هاي مسلح سني در ساير نقاط كشور با مشكل مواجه است .
وي تاكيد كرد: اداره عراق كار بسيار دشواري است و به نظر من آقاي مالكي نيازمند حمايت همه همسايگان خود براي برقراري ثبات در آن كشور مي باشد.
وي افزود: آنچه كه من مي توانم در يك جمله از ايران بخواهم اين است كه نه تنها در بيان بلكه در عمل و بطور همه جانبه از دولت منتخب عراق حمايت كند.
اروپام 2224**3455
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن