تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815583831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كشاورزي اسفراين از عدم خريد تضميني محصولات باغي انتقاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مدير كشاورزي اسفراين از عدم خريد تضميني محصولات باغي انتقاد كرد
مدير جهاد كشاورزي شهرستان اسفراين از خريداري نشدن محصولات باغي اين شهرستان به صورت تضميني انتقاد كرد.


حسين قرباني روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: زمستان گذشته به علت سرماي طولاني و زياد، خشكسالي، توفان شديد و بارش تگرگ خسارات زيادي به محصولات باغي اين شهرستان وارد آمد.
وي خسارات وارده به باغهاي اين شهرستان را بين 10 تا 80 درصد ذكر كرد و افزود: ميزان توليد سالانه محصولات باغي اين شهرستان حدود 18 هزار تن است كه امسال بطور چشمگيري كاهش يافته است.
وي گفت: در اين شرايط عدم خريداري اندك محصولات باقي مانده از خسارات سرما و يخبندان توسط دولت، زيانهاي جبران ناپذيري را به باغداران وارد كرده است.
او اظهار داشت: تاكنون جهاد كشاورزي نتوانسته در خريد محصولات، توليد كنندگان را بطور شايسته حمايت نمايد و تنها بعضي از محصولات توسط سازمان تعاون روستايي با قيمت تضميني خيلي پايين خريداري شده كه باغداران رغبتي به فروش آن ندارند و اغلب محصولات در دست باغدار فرسوده و از بين مي رود.
قرباني از باغداران خواست با كوتاه كردن شاخه هاي بلند درختان، كاهش مصرف كودهاي ازته و استفاده از كودهاي پتاسه اثرات خشكسالي را كاهش دهند.
شهرستان اسفراين چهار هزار و 500 هكتار باغ شامل انواع ميوه هاي دانه دار ، هسته دار و گياهان دارويي شامل زيره و زعفران ديم و آبي دارد.
مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي نيز بروز ضايعات و خسارات به باغداران اين استان بخصوص در بخش گونه هاي هلو و زردآلو را در سال جاري تاييد كرد.
عباسعلي صفايي گفت: با توجه به اينكه اين محصولات داراي فسادپذيري زودهنگام هستند دولت اقدام به خريد تضميني اين محصولات نمي كند.
وي اظهارداشت : اين محصولات را بايد شركتهاي فرآوري خريداري كنند كه متاسفانه در استان ما هيچ واحد تبديلي و تكميلي در اين بخش وجود ندارد.
وي خاطرنشان كرد: خريد تضميني محصولات باغي نيز بايد از طريق شوراي اقتصاد تصويب و ابلاغ شود.
صفايي با بيان اينكه سياست دولت بيشتر به سوي خريد توافقي گرايش دارد، افزود: با توجه به اينكه خريد تضميني باعث پايين آمدن كيفيت توليد مي شود، دولت بر خريد توافقي تاكيد بيشتري دارد.
وي تنها راه درآمدزايي بيشتر براي باغداران و جلوگيري از فاسد شدن محصولات باغي را كه خريد تضميني ندارند، فروش آن به كارخانه هاي فرآوري و حمايت از تاسيس اين گونه صنايع در منطقه عنوان كرد.
ك/3 7183/626/659 شماره 637 ساعت 14:39 تمام
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن