تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813140697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بالاتر از كفاشيان هم نمي تواند در كار تيم دخالت كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بالاتر از كفاشيان هم نمي تواند در كار تيم دخالت كند


سرمايه: 20 دقيقه انتظار ارزش اين را داشت تا عكاسان خنده هاي علي دايي را ثبت كنند. سرمربي تيم ملي - كه در اكثر اوقات ميميك صورتش عصباني است- ديروز با لبخند جلوي خبرنگاراني قرار گرفت كه خودشان را براي يك جنگ تمام عيار آماده كرده بودند. بازي هاي غرب آسيا، ليست تيم ملي، وقفه در بازي هاي ليگ و مواردي از اين قبيل دستمايه حمله به سرمربي تيم ملي قرار گرفته بود. اولين سوال در مورد انتقاد امير قلعه نويي از سرمربي تيم ملي بعد از باخت استقلال به پگاه بود. دايي كه مثل هميشه خوش لباس بود چندلحظه مكث كرد و شروع به دفاع از خودش كرد: «قانون فدراسيون فوتبال براي همه تيم ها وجود دارد. من نمي توانم به يك تيم بازيكن بدهم اما به تيم ديگري بازيكن ندهم تا زماني كه من سرمربي تيم ملي هستم عدالت رعايت خواهد شد.» دايي كه با لبخند صحبت هايش را شروع كرد بعد از چند لحظه شخصيت منتقد و تهاجمي اش را نشان داد: «متاسفانه بعضي ها تحمل باخت را ندارند اگر تيمي به يك يا دو بازيكن متكي باشد كه اصلاً تيم نيست. اوايل مي گفتند چرا طالب لو را دعوت نمي كنيد حالا كه دعوت كرديم باز هم انتقاد مي كنند. تقصير من نيست كه فلان تيم فقط دو دروازه بان جذب كرده. مي رفتند سه دروازه بان مي گرفتند.»

دايي تصور مي كند همه با تيم ملي مشكل دارند. او كه به قول خودش راه جديدي را در تيم ملي درست كرده از شاگردانش در تيم ملي دفاع مي كند: «خدا را شكر از موقعي كه من به تيم ملي آمدم بهاي ويژه اي به جوانان داده مي شود. در اين مدت تيم ملي روز به روز بهتر شده اما يك عده فقط مي خواهند تيم را تخريب كنند و مدام به بازيكنان ما گير مي دهند. من از آنها انتظار دارم بيايند به من فحش دهند اما از بازيكن جوان تيم ملي انتقاد نكنند.»
دايي مي خواهد جريان بحث را عوض كند اما خبرنگاري از او در مورد حق باشگاه ها درباره بازيكنان شان مي پرسد: «يا ليگ بايد برگزار شود يا تيم ملي بازي كند. تيم ملي در هر حالتي نسبت به باشگا ه ها در اولويت قرار دارد. در مورد حق باشگاه ها من نمي توانم اظهارنظر كنم. فقط مسائل فني در حوزه كاري من است اما بايد اين را در نظر بگيريد كه قوانين ما با قوانين فيفا فرق دارد اگر حرف شما درست باشد پس سوريه و عمان هم نبايد به ايران مي آمدند چون بازي هاي غرب آسيا در تقويم فيفا نيست. كجاي دنيا شما يك بازيكن را به خاطر پارتي رفتن محروم مي كنيد. بالاخره قوانين كشور ما با ساير كشورها فرق مي كند.»
دايي معتقد است كه بازي هاي غرب آسيا براي او مهم بوده و مي خواهد با استناد به اين قضيه در مورد تعطيلي بازي هاي سايپا و سپاهان در ليگ صحبت كند: «به من مي گويند ايران ميزبان بازي هاي غرب آسيا است و تيم ملي هم بايد در اين بازي ها شركت كند. من برنامه تيم ملي را قبل از شروع ليگ به سازمان ليگ داده بودم و آنها بايد طبق برنامه من برنامه ريزي مي كردند. هر موقع تيم ملي بازي رسمي داشته باشد ليگ تعطيل خواهد شد البته بعيد مي دانم كه ديگر ليگ تعطيل شود.» اين وسط بخشي وجود دارد مبني بر اينكه دايي عمداً بيشتر از سه بازيكن از سايپا و سپاهان دعوت كرده تا با لغو بازي هاي اين دو تيم در ليگ، ليت بارسكي و فيرات فرصت بيشتري براي آماده كردن تيم هاي شان داشته باشند: «ابداً چنين چيزي نيست. سايپا و سپاهان چيزي به من نمي دهند كه بخواهم بازي هاي آنها را لغو كنم. آبروي من مهم تر از اين دو تيم است.» بحث به سايپا كه مي رسد از دايي در مورد شايعه دخالتش در امور فني سايپا مي پرسند. طبيعي است كه سرمربي تيم ملي اين مساله را تكذيب مي كند: «هيچ موقع به خودم اجازه نمي دهم در كار ليت بارسكي دخالت كنم همان طور كه به كسي اجازه نمي دهم در كارم دخالت كند.» اين در حالي است كه گفته مي شود كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال به دايي توصيه كرده از لژيونر ها در تركيب تيمش استفاده كند: «آقاي كفاشيان بزرگ من هستند و من زير دست ايشان كار مي كنم اما او كه سهل است بزرگ تر از او هم نمي تواند در مسائل فني دخالت كند.
حرف آخر در تيم ملي را من مي زنم و اگر روزي به نتيجه برسم كه كس ديگري مي خواهد در كار من دخالت كند مطمئن باشيد از تيم ملي مي روم.» با اينكه كريم باقري اعلام كرده به تيم ملي فكر نمي كند اما خبرنگاري اصرار داشت كه هر طور شده نام او را وارد ليست تيم ملي كند اما دايي سرسخت تر از اين حرف هاست: «باقري كاپيتان پرسپوليس است و من خجالت مي كشم كه او را در تيم ملي نيمكت نشين كنم. من به توانايي هاي او اعتقاد دارم اما در پست او سه بازيكن وجود دارند كه در اروپا بازي مي كنند. ملاك من كه فقط بهترين بودن يك بازيكن در ايران نيست.» خبرنگار طرفدار باقري او را با نكونام مقايسه مي كند و اينكه نكونام در بازي هاي تيم ملي چند اشتباه داشت: «نكونام در بازي مقابل سوريه و امارات جزء بهترين بازيكنان من بود. اگر او اشتباه نكند كه مي شود ماكلله بايد برود چلسي و هفته اي 10 هزار پوند حقوق بگيرد.» اظهارات دايي در مورد بازي هاي غرب آسيا هنوز جاي صحبت دارد. خبرنگاري از دايي مي پرسد كه آيا در آلمان هم بوندس ليگا را به خاطر يك تورنمنت نه چندان مهم تعطيل مي كنند: «آنجا فرق مي كند. ناسلامتي ما در آسيا هستيم شما هيچ وقت نديده ايد كه آلمان برود در بازي هاي غرب اروپا شركت كند.» اما خبرنگاران با جواب هاي دايي راضي نمي شوند و معتقدند كه او جواب هاي راضي كننده اي نمي دهد: «قرار نيست من كسي را راضي كنم فقط مي خواهم مردم را روشن كنم. شما طوري صحبت مي كنيد كه من مجبورم به گذشته برگردم. چرا اينقدر زمان قرارداد من با تيم ملي، مطبوعات شلوغ كردند. بياييد بررسي كنيد. همين الان هم مربيان باشگاهي بيشتر از من حقوق مي گيرند و هم حقوق سرمربي سابق تيم ملي از من بيشتر بوده اما همه روي من زوم كرديد چون من علي دايي هستم.»
دايي دوباره به خبرنگاران بدبين شده به خصوص وقتي از او در مورد سفر دو روز قبلش به دامغان براي افتتاح استخر يكي از دوستانش سوال مي كنند: «من كه صبح تا شب نبايد اردو باشم. تيم ملي هم ديروز تمرين نداشت ضمن اينكه مسائل شخصي من به كسي مربوط نيست، دوست داريد از شما بپرسند كه با دوست تان رفته ايد كافي شاپ؟» از وقتي كه نايب رئيس فدراسيون اعلام كرده كه لژيونرهاي قديمي به تيم ملي دعوت مي شوند دايي بايد مرتب در مورد دعوت مجدد از بازيكناني مثل كريمي، مهدوي كيا و هاشميان صحبت كند: «تيم ملي هيچ خط قرمزي ندارد اگر لژيونرها خوب باشند آنها را به تيم ملي دعوت خواهم كرد.» خبرنگاران دوباره با جواب هاي دايي قانع نشده اند. يك نفر از جام جهاني 98 مثال مي زند كه امه ژاكه سرمربي آن زمان تيم ملي فرانسه، ديويد ژينولا و اريك كانتونا را به تيم ملي دعوت نكرد و اعلام كرد كه آنها به درد تيم ملي نمي خورند. دايي هم بايد با شفافيت صحبت كند: «ژاكه تصميم قطعي گرفته بود اما من هنوز به نتيجه قطعي نرسيده ام. هر وقت تصميم ام را گرفتم خيلي راحت به همه خواهم گفت.» حرف هاي دايي با واكنش خبرنگاران روبه رو مي شود. آنها معتقدند دعوت نكردن بازيكنان ستاره و محبوب باعث مي شود كه استاديوم خالي از تماشاگر شود. دايي اما بسيار منطقي جواب اين سوال را مي دهد: «براي من كيفيت بازيكن مهم است نه محبوبيت آنها. اگر اينطوري است كه من بايد محمدرضا گلزار، سعيد راد و علي پروين را به تيم ملي دعوت كنم. در آن صورت مطمئن باشيد استاديوم هم پر خواهد شد.» عملكرد ضعيف ابراهيم ميرزاپور در بازي مقابل پرسپوليس باعث شد خيلي ها از حضور او در تيم ملي تعجب كنند. دايي مي گويد: «ميرزاپور در اردوي چك و اسپانيا جزء سه بازيكن برتر تيم بود اما جلوي پرسپوليس به هيچ وجه خوب كار نكرد. البته بازي در استاديوم آزادي جلوي پرسپوليس شرايط ويژه اي مي خواهد.» حالا كه منشور اخلاقي فدراسيون فوتبال باعث به وجود آمدن مشكلاتي براي بازيكنان شده، نام علي دايي هم شنيده مي شود. در حالي ريش بازيكني مثل سياوش اكبرپور از نظر فدراسيون مشكل دارد كه همه او را با دايي مقايسه كنند و اين درحالي است كه هيچ تذكري به دايي داده نشده: «همه بايد از قانون تبعيت كنند اما من هشت سال است كه اين ريش را دارم و كسي تا به حال به من گير نداده. البته من با چنين قضيه اي كاملاً مخالفم ولي ريش من هيچ شباهتي به ريش اكبرپور ندارد بهتر است اين سوالات را از من نپرسيد.» سوال آخر خبرنگار سرمايه از سرمربي تيم ملي در مورد نقش او در همكاري كارخانه سايپا با فدراسيون فوتبال به عنوان اسپانسر است: «من آقاي بذرپاش را بيشتر از چهار بار نديدم و با او رابطه زيادي ندارم اما مي دانم كه ايشان با آقاي علي آبادي و آقاي تاج دوست هستند. من در اين همكاري تاثير نداشتم اما مطمئن هستم اين قرارداد هم به نفع تيم ملي است هم به نفع كارخانه سايپا.»
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن