تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815406441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنفشه آفريقايي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک:
[تصویر: 023.jpg]


نام گياه بنفشه آفريقايي
نام علمي: Saintpaulia Ionantha
نام تيره: Gesneriaceae
نام انگليسي: African Violet

خصوصيات: هميشه سبز – ارتفاع 20-15 سانتي متر و برگها سبز مخملي و كركدار روي ساقه فشرده و كوتاه قرار دارند . گلها با رنگهاي متنوع بنفش آبي ، قرمز، صورتي و يفيد به قطر 2 سانتيمتر بر روي گل آذين چتر كوچك قرار دارد و پرچمها از وسط آن خارج شده اند . به دليل اينكه نسبت به طول روز بي تفاوت است در تمام طول سال گل ميدهد ولي در تابستان ميزان آن بيشتر است .

نور: نور كامل اما به طور غير مستقيم

دما: 16 درجه در تمام طول سال و اگر رطوت بالا باشد تا 27 درجه را تحمل ميكند . بهترين دما حدود 20-18 درجه است.

آبياري: گياه را از بالا آبياري نكنيد بلكه حدود نيم ساعت گلدان را در زير گلداني پر از آب قرار دهيد . گياه رطوبت پسند است و آب نبايد حاوي گچ باشد زيرا ريشه ها حساس هستند و خشك مس شوند.

غبارپاشي: گلدان را در يك گلدان بزرگتر قرار داده و حدفاصل آنرا خزه يا پيت مرطوب قرار دهيد.

خاك: خاكبرگ بهترين خاكبرگ است و طالب خاك كمي اسيدي مي باشد . خاك جنگلي نرم و قابل نفوذ با تورب و كمي خاكبرگ نيز مناسب است و يا 4 قسمت لوم ، 4 قسمت خاك برگ يا تورب
2 قسمت ماسه و يك قسمت كود دامي پوسيده به همراه سوپر فسفات معمولي و گرد استخوان نيز مناسب است.

كود: 3 گرم در ليتر هر 2 هفته 1 بار در فصل رشد از ارديبهشت تا تير ماه – كود شيميايي براي اين گياه مناسب نيست . از كود آلي يا كود مايع است استفاده كنيد.

ازدياد: كاشت بذر در بهار با دماي 21-18 درجه در مقداري ماسه نرم با كمي پيت در ظرف شيشه اي در بسته ، قلمه برگ در تابستان ، تقسيم بوته در بهار

عوارض و درمان: گلها ريز و متفرق هستند كه در اثر ناكافي بودن تغذيه است كه بايد گلهاي پژمرده را بچينيد . لكه هاي قهوه اي در برگها در اثر غبارپاشي در آفتاب است . گياه سالم به طور ناگهاني زرد شده كه در اثر گاز آشپزخانه مي باشد.
برگها پيچيده و خشك شده كه در اثر گرمي هواست . برگها پژمرده و خم مي شوند كه در اثر سردي هواست . پوسيدكي برگها و گلها در اثر آبياري زياد است .
اگر همه شرايط مناسب باشد ولي باز هم گياه گل ندهد در اثر تغذيه ناكافي است . گلها شفاف و كمرنگ هستند كه در اثر غبارپاشي روي گلها است . برگهاي جديد ريز با تعداد زياد در اثر تراكم ريشه است . سياه شدن برگها در اثر مواد براق كننده است.

نكته: هر 2 سال 1 بار به علت متراكم شدن ريشه ها با حذف گلهاي خشك شده به زيبايي گلدان بيفزاييد. برگها نبايد با شيشه سرد تماس داشته باشند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن