تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815435768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اثرات گازهاي گلخانه‌اي بر دائمي ‌شدن آلرژي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اثرات گازهاي گلخانه‌اي بر دائمي ‌شدن آلرژي
اثرات گازهاي گلخانه‌اي و گرمايش هواي كره زمين، به گونه‌اي است كه به گفته كارشناسان، ديگر فصل آلرژي وجود ندارد و حساسيت‌ها در تمام طول سال ديده مي‌شوند. روزنامه ايتاليايي لارپوبليكا در باره اين پديده ‌نوشت: گرماي هوا باعث طولاني‌تر شدن دوران گرده‌افشاني گياهان و افزايش اين گرده‌ها مي‌شود و از طرف ديگرافزايش سطح انيدريد كربنيك در جو (كه عامل اصلي گازهاي گلخانه‌اي بشمار مي‌رود) باعث تسريع در روند فتوسنتز مي‌شود.

آلرژي‌هاي تنفسي مدت‌ها است كه افزايش يافته‌اند و سازمان جهاني بهداشت نيز اعلام كرده است كه موارد بيماري تنفسي آسم رو به افزايش بوده و ميزان مبتلايان به آن، هر 10 سال دو برابر مي‌شود.

در اروپا 80 ميليون نفر (معادل 30 درصد جمعيت) دچار انواع حساسيت‌ها هستند كه در سال‌هاي آتي به 50 درصد افزايش خواهد يافت. 10 ميليون ايتاليايي (معادل 20 درصد جمعيت) نيز دچار آلرژي هستند و تعداد آنها نيز تا سال 2020، دو برابر خواهد شد.

به عقيده كارشناسان، افزايش دماي هوا باعث گسترش حشرات حتي در اراضي مرتفع و افزايش رطوبت هوا مي‌شود كه درآن قارچ‌ها و كپك بهتر رشد مي‌كنند.

برخي كارشناسان بر اين عقيده‌اند كه رشد بهداشت ميان مردم در دهه‌هاي اخير باعث كاهش تماس بابسياري از باكتري‌ها شده و سيستم دفاعي بدن، به ويژه در دوران كودكي، كه كمتر تحريك شده است، عليه دشمنان غيرواقعي مانند گرده گياهان واكنش نشان مي‌دهد و فعال مي‌شود.




 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن