تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806868998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نغمه‌هاي ملكوتي/ به‌مناسبت سال‌روز تولد استاد «ابوالعينين شعيشع»محمدرضا پورزرگري:تقليد از تلاوت‌ استاد «شعيشع» صدايي با ارتفاع صوتي بسيار بالا مي‌طلبد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نغمه‌هاي ملكوتي/ به‌مناسبت سال‌روز تولد استاد «ابوالعينين شعيشع»محمدرضا پورزرگري:تقليد از تلاوت‌ استاد «شعيشع» صدايي با ارتفاع صوتي بسيار بالا مي‌طلبد
گروه فعاليت‌هاي قرآني: تقليد از تلاوت استاد «شعيشع» صدايي با ارتفاع صوتي بسيار بالا و قوي را مي‌طلبد و اين امر باعث شده تا برخي قاريان از سبك اين استاد تقليد نكنند.
«محمدرضا پورزرگري» قاري بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: استاد «ابوالعينين شعيشع» يكي از افتخارات جهان اسلام در عرصه تلاوت قرآن كريم است و از جمله نوادري است كه صدايي استثنايي دارد.

وي افزود: صداي اين استاد بزرگ بعد از سال‌ها كه تلاوت‌هاي جاوداني از خود به‌جا گذاشته است با آسيب‌ديدگي جزئي مواجه شد، اما با همين صدا نيز وقتي تلاوت مي‌كرد حال و هواي صداي قدرتمند دوران جواني در تلاوت‌هاي وي مشهود است.

پورزرگري تصريح كرد: تسلط استاد شعيشع بر الحان و مقامات قرآني مثال‌زدني است و در تلاوت‌هاي خود از بعضي از گوشه‌هاي خاص مقامات استفاده مي‌كند كه در تلاوت‌هاي ديگر استادان شاهد اين گوشه‌ها نيستيم و اين امر قرائت وي را نسبت به تلاوت ساير قراء ممتاز و منحصربه‌فرد كرده است.

اين قاري بين‌المللي تأكيد كرد: استاد شعيشع از مكتب تلاوت مرحوم «محمد رفعت» بهره‌هاي فراواني برده و ضمن تسلط بر نغمات قرآني و صداي رسا و قدرتمند كه داراي طنين و اوج بالايي است، در زمينه اداي درست حروف نيز از فصاحت بسيار بالايي برخوردار است.

وي ادامه داد: استاد شعيشع به جهت كسوت در زمينه تلاوت قرآن، در حال حاضر رياست جامعه قاريان كشور مصر را عهده‌دار است و قارياني كه بايد تلاوت‌هاي آن‌ها براي پخش از صدا و سيماي مصر به تأييد برسد، از جمله كساني كه بايد تلاوت آن‌ها را تأييد كند استاد شعيشع است.

پورزرگري اظهار كرد: در دهه اخير قاريان ايراني اين توفيق را داشته‌اند كه استاد شعيشع را بارها از نزديك ملاقات كرده و از رهنمود‌هاي اين استاد بزرگ قرائت جهان اسلام استفاده كنند، همچنين به‌واسطه اين استاد تعامل بسيار خوبي نيز در زمينه قرائت قرآن كريم بين دو كشور ايران و مصر صورت گرفته است.

نفر اول مسابقات بين‌المللي قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران در سال 73 تصريح كرد: وي در زمينه‌ قرائت قرآن الگوهاي فراواني را از تلاوت استاد رفعت گرفته است، اما توانمندي و تسلط ايشان بر الحان و مقامات قرائت قرآن و استفاده از سبك‌هاي بديع و لحن‌ها و گوشه‌هاي جديد موسيقي عرب و حتي گوشه‌هاي موسيقي فارسي، تلاوت را به تلاوتي پيچيده تبديل كرده است.

پورزرگري افزود: تقليد از تلاوت استاد شعيشع صدايي با ارتفاع صوتي بسيار بالا و قوي را مي‌طلبد و اين امر باعث شده تا خيلي از قاريان جرئت تقليد از سبك اين استاد را پيدا نكنند، البته بعضي از قاريان به‌صورت جزئي اقتباس‌هايي از لحن وي را در تلاوت خود استفاده مي‌كنند.

وي تصريح كرد: جايگاه استاد شعيشع در عرصه تلاوت قرآن كريم، مقبوليت وي در بين علماي الازهر و توانمندي‌هاي وي در زمينه علم قرائت قرآن سبب شده است تا اين استاد نسبت به قاريان هم‌عصر خود از پيشرفت چشمگيرتري در زمينه تلاوت قرآن كريم برخوردار باشد.

اين قاري بين‌المللي عنوان كرد: اكثر تلاوت‌هاي استاد شعيشع بسيار زيبا و فني است كه مي‌توان به تلاوت‌ سوره‌هاي «قصص، شمس، آل‌عمران و مريم» اين استاد اشاره كرد، همچنين بعضي از تلاوت‌هاي استوديويي وي نيز از لحاظ فني از تلاوت‌هاي مجلسي زيباتر اجرا شده‌اند.

وي در پايان درباره ممانعت از حضور استاد شعيشع در هيئت داوران بيست‌ و پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم ايران توسط مسئولان مصري را ناشي از مسائل سياسي دانست و گفت: اميدواريم اين مشكلات هرچه زودتر حل شود.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن