تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818946791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فرمانده نيروهاي مسلح روسيه: آماده‌ايم كه خصومت‌ها را پايان داده و مذاكره را با گرجستان آغاز كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون فرمانده نيروهاي مسلح روسيه: آماده‌ايم كه خصومت‌ها را پايان داده و مذاكره را با گرجستان آغاز كنيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

ديميتري مدودف، رييس جمهور روسيه در ديدار با آناتولي سرديوكف، وزير دفاع گفت: بخش اعظم عمليات براي مجبور كردن طرف گرجي و مقامات اين كشور براي پذيرش صلح در اوستياي جنوبي كامل شده است.

در همين حال معاون فرمانده نيروهاي مسلح فدراسيون روسيه در كنفرانس خبري امروز (دوشنبه) در مسكو به خبرنگاران گفت: جدي‌ترين جرمي كه هم اكنون در اوستياي جنوبي در حال رخ دادن است جنگ عليه بي دفاعان است. اين همان چيزي است كه هم اكنون در حال اتفاق افتادن است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از شبكه‌ي تلويزيوني وستي، آناتولي ناگاويتسين، معاون فرمانده نيروهاي مسلح فدراسيون روسيه در اين كنفرانس خبري گفت: مجرمان اين جنگ بايد مسووليت جرايم مرتكب شده خود را قبول كنند اما در مورد نسل كشي بايد بگويم نسل كشي در آنجا يعني نابودي جمعيت غير نظامي اوستياي جنوبي.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه در مورد پيشنهاد صلح گرجستان پرسيد، پاسخ داد: ما هنوز هيچ مدرك رسمي از طرف گرجي مبني بر توقف آتش دريافت نكرده‌ايم. ولي ما آماده‌ايم كه خصومت‌ها را پايان دهيم و مذاكره را آغاز كنيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه پرسيد هم اكنون مردم بسياري از روسيه خواهان فرستاده شدن به اوستياي جنوبي هستند، گفت: لازم نيست كه افراد غير نظامي و داوطلبان به اين جنگ فرستاده بشوند. من هم چنين بايد اعلام كنم كه در مورد مرگ دو خبرنگار روسي كه در اين منطقه درگيري كشته شده‌اند، جزييات كافي را در اختيار ندارم و هر آنچه كه وجود دارد در رسانه‌هاي گروهي اعلام شده است. شما مي‌بينيد كه گرجستان از طريق رسانه‌ها اعلام مي‌كند كه تمام افراد خود را بسيج خواهد كرد اما روسيه نياز به چنين كاري ندارد.

وي در مورد حمله هوايي نيروهاي روسي به تفليس گفت: ما مجبور بوديم كه نيروي هوايي گرجستان را متقاعد كنيم تا پروازهاي خود را متوقف كند و ما از همان اول دخالت نكرديم و هم اكنون موفق شده‌ايم اين كار را انجام داده و ديگر هيچ هواپيماي گرجي پرواز نمي‌كند. ولي در ارتباط با عناصر تكنيكي جنگي بايد به شما بگويم كه ما آماده‌ايم تا براي دفع اين حملات نيروهاي خود را تقويت كنيم.

خبرنگار ديگري از ناگاويتسين در مورد اظهار نظر رييس شوراي امنيت سازمان ملل متحد در مورد كشيده شدن جنگ به جبهه آبخازيا پرسيد كه وي جواب داد: اين تهديد هميشه وجود دارد كه جنگ به جبهه آبخازيا كشيده شود ولي آبخازيا با آمادگي خود در حال جنگ با نيروهاي پليس گرجستان است، ما به آنها گفته‌ايم كه بايد اسلحه‌هاي خود را زمين بگذارند و اين شامل حال نيروهاي پليس شبه نظامي گرجستان نيز مي‌شود.

آناتولي ناگاويتسين در مورد تعداد غير نظاميان اوستياي جنوبي كه در زيرزمين‌ها براي پناه گرفتن از شليك آتش بار گرجستان پناه گرفته‌اند، گفت: ما هم اكنون با وزارت بهداشت روسيه در حال همكاري هستيم، وضعيت در آنجا بسيار جدي است ولي متاسفانه آمار دقيقي وجود ندارد و ما اگر بخواهيم از آماري استفاده كنيم اين آمار، آمار دولت روسيه خواهد بود.

سخنگوي نيروهاي مسلح روسيه در پاسخ به اين سوال كه ضرورت استفاده از ناوگان سرفرماندهي درياي سياه روسيه در اين جنگ چه بود، گفت: ما براي غافلگير كردن نيروهاي گرجستان اين كار را انجام نداديم. اگر كي يف اعلام مي‌كند كه اجازه بازگشت كشتي‌هاي اين ناوگان را به مقر خود در سواستوپال نمي‌دهد، اين يك اعلاميه غير رسمي است زيرا طرف روسي رسما هيچ اعلاميه‌اي را از اوكراين چه از طريق اظهارات مقامات اين كشور و يا چه از طريق اطلاعيه‌هاي منتشره بر روي سايت‌هاي رسمي اين كشور دريافت نكرده است. بنابراين كار ما بسيار مشروع بوده است.

وي در ارتباط با اعزام 9 هزار نيروي بيشتر به آبخازيا گفت: ما تنها براي تقويت عملكرد صلح طلبانه نيروهاي حافظ صلح روسيه در آنجا اين نيروها را اعزام كرده‌ايم. وظيفه اين نيروها در آنجا اين است كه اجازه ندهند خونريزي به پا شود و يا قوانين بين‌المللي در اين ارتباط نقض شود. ما به هيچ منطقه ديگر گرجستان وارد نخواهيم شد. طرف روسي هميشه آماده است تا واحد‌هاي صلح بان خود را تقويت كند. ما مي‌خواهيم كار صلح باني خود را انجام دهيم و اين حق مشروع و قانوني ماست زيرا اين كار بر اساس توافقي انجام شده است كه گرجستان نيز پاي آن را امضا كرده است.

وي در مورد حمله پنجاه هواپيماي روسيه در شب گذشته به تفليس گفت: اگر اين حمله در شب رخ داده است آنها چگونه توانسته‌اند تعداد آنها را بشمارند! هيچ بمباران گسترده‌اي در اين حمله در كار نبوده است.

وي در آخر نيز به سوال خبرنگاري كه در ارتباط با بازگردانده شدن تقريبا دو هزار سرباز گرجي از عراق به گرجستان پرسيد، گفت: اين خبر صحت دارد و مطمئنا يك سرباز بدون سلاح سرباز نيست بنابراين همراه با اين سربازان سلاح هم وارد منطقه خواهد شد. اين طبيعي است كه يك سرباز براي اين كه بتواند كارهايش را انجام دهد به اسلحه نياز داشته باشد. ولي ما در آينده متوجه خواهيم شد كه اين سلاح‌ها چگونه سلاح‌هايي بوده‌اند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن