تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815682793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش مهر/عليرضا قرباني با اشتياق در تهران كنسرت مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: /گزارش مهر/عليرضا قرباني با "اشتياق" در تهران كنسرت مي دهد
نخستين كنسرت گروه موسيقي "اشتياق" با آواز عليرضا قرباني 7 و 8 شهريورماه در مجموعه فرهنگي و تاريخي كاخ نياورن برگزار مي شود .

به گزارش خبرنگارمهر، عليرضا قرباني با اعلام اين خبر در نشست رسانه اي كه با حضور علي قمصري آهنگساز گروه "اشتياق" در خانه هنرمندان برزگزار شد در خصوص برگزاري اين كنسرت گفت : نزديك به 5 سال است كه گروه موسيقي اشتياق تشكيل شده است و پيش ازاين كنسرت هاي متعددي را در فستيوال هاي معتبر دنيا برگزار كرده ايم از همين رو تصميم گرفتيم در نخستين كنسرت مستقل خود ماحصل مجموع اجراها اين گروه در خارج از كشور را به اجرا بگذاريم .

وي در توضيح بخش هاي اين كنسرت گفت : اين برنامه در دو قسمت برگزار مي شود دربخش نخست كوارتت زهي كمانچه و تار به آهنگسازي علي قمصري است و در بخش دوم گزيده اي از اجراهاي گروه موسيقي اشتياق در فستيوال هاي خارج از كشور كه طي سالهاي گذشته برگزار شده را در اين كنسرت نيز اجرا خواهيم كرد.

در ادامه اين نشست علي قمصري آهنگساز گروه اشتياق درباره آهنگسازي كواررتت زهي كمانچه و تار گفت : در موسيقي ايراني به دليل تنوع سازها و نوع سازبندي اركستر هيچگاه يك اركسترهمگن و يك صدا بايك ساز درشيوه هاي مختلف نداشتيم بنابراين ايده اوليه كوارتت زهي كمانچه و تار بر همين مبنا شكل گرفت .

اين نوازنده تار افزود : يك آهنگساز اولين ايده اي كه براي آهنگسازي به ذهنش مي رسد ساخت موسيقي با اركسترزهي است و آهنگسازان ايراني اين مشكل را هميشه داشته اند كه براي نت نويسي با اركستر زهي سراغ موسيقي كلاسيك و غربي بروند ولي اين شيوه سازبندي موجب مي شود تا آهنگسازان با كوارتت سازهاي ايراني براي اركسترموسيقي ايراني نت بنويسند.

عليرضا قرباني در ادامه با اشاره به قطعات گروه موسيقي "اشتياق" گفت : در قسمت نخست، كوارتت زهي كمانچه و تار در دستگاه همايون اجرا مي شود؛ در اين بخش سهراب پورناظري كمانچه يك ، شروين مهاجر كمانچه دو، نگارخاركن كمانچه آلتو و مصباح قمصري كمانچه باس ،نوازنده تار را همراهي مي كنند و در بخش دوم قطعات "پريزاد" ، "غلام قمر" و " درعاشقي" با استفاده از اشعار مولانا در دستگاه نوا اجرا مي شود و با يك مدلاسيون به دشتي مي رويم.

اين خواننده در ادامه افزود : در بخش دوم سه قطعه بي كلام از ساخته هاي علي قمصري، اسحاق چگيني و حميد خبازي است وچند قطعه با كلام هم از ساخته هاي خودم است .

قرباني درباره چگونگي حضور خود در اركسترملي گفت : امسال قرار بود همراه با اركسترملي در تابستان كنسرت دهم اما به دليل تمرين هاي فشرده اي كه با اعضاي گروه اشتياق داشتم نتوانسم با استاد فخرالديني همراه شوم اما طبق برنامه ريزي انجام شده در فصل پاييزهمراه با اركسترملي هم در تهران و هم در شهرستان كنسرت هايي را برگزار خواهيم كرد.

وي در پاسخ به سوالي در باره آثار جديدش گفت : آلبوم "راز دل" را با استاد همايون خرم در دست كار دارم اين آلبوم دربرگيرنده برخي از قطعات استاد در سه دهه بعد از انقلاب براشعاري از حافظ است كه اميدوارم درشهريور ماه به بازار آيد.

در ادامه اين جلسه قمصري نيزبه آلبوم هاي دردست توليد اشاره كرد و گفت : "ايران جادويي" نام آلبومي براساس اشعار محمدرضا شفيعي كدكني است كه حدود دو سال در انتظار مجوز بود كه خوشبختانه در حال انتشار است يك آلبوم ديگرهم به نام "آب، نان،آواز" با همايون شجريان در دست تهيه داريم.

قرباني با اشاره به اينكه بسياري از فرهنگدوستان براي شركت در كنسرت هاي موسيقي سنتي، توانايي خريد بليت هاي گران قيمت را ندارند گفت : براي حمايت از موسيقي سنتي و مخاطبان و حاميان اصلي آن كه مردم هنر دوست هستند، بليت ها از 10 تا 20 هزارتومان قيمت گذاري شده است.

وي در پايان با اشاره به اين نكته كه مهمترين عامل موفقيت گروه هاي موسيقي، دوستي،مهر و محبت بين اعضاي گروه است گفت : من سعي كرده ام كه فضاي دوستي و مودتي بين اعضا به وجود بياورم ضمن اينكه باور قلبي ام اين است كه اعضاي گروه اشتياق از تواناترين نوازنده هاي موسيقي ايراني هستند و من به بودن در كنار آنها افتخار مي كنم.

در گروه اشتياق اسحاق چگيني،ني،شروين مهاجر،كمانچه،نوشين پاسدار،عود،سامان صميمي،كمانچه،اصغر عربشاهي،تار،رشيد كاكاوند،تمبك،نگاركن كمانچه آلتو،علي قمصري،تار ومصباح قمصري كمانچه باس و دمام مي نوازند وسهراب پورناظري كمانچه وهمايون نصيري،ساز كوبه اي نيز به عنوان نوازندگان مهمان در بخش اول برنامه همكاري خواهند داشت.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن