تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815463717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري خبر داد 5 ميليارد تومان براي همكاري دستگاه‌ها در امور زنان اختصاص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري خبر داد 5 ميليارد تومان براي همكاري دستگاه‌ها در امور زنان اختصاص يافت
خبرگزاري فارس: رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري از تخصيص 5 ميليارد و 200 ميليون تومان بودجه از كل اعتبارات اين مركز براي همكاري و امضاي موافقتنامه با 14 دستگاه و سازمان دولتي هم‌زمان با هفته دولت خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، زهره طبيب زاده نوري امروز در مركز امور زنان و خانواده در جمع خبرنگاران افزود: طبق توافق، طرح‌هاي گذشته كه به دليل عدم اعتبارات كافي به صورت گام به گام اجرا مي‌شد را تكميل مي‌كنيم.
وي با اشاره به امضاي موافقتنامه با وزارت بهداشت و درمان، از تكميل طرح‌هاي گذشته در خصوص زنان سرپرست خانوار، تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي در 5 استان كشور خبر داد و گفت: امسال نيز با 6 استان ديگر كرمانشاه، فارس، گلستان، اصفهان، يزد و گيلان كار را شروع كرديم كه به دليل عدم همكاري اين 2 سازمان و تعدادي از اين زنان حدود 14 تا 15 استان از زنان شاغل در وزارت آموزش و پرورش را زير پوشش اين طرح قرار داديم.
وي همچنين با اشاره به استقبال بهزيستي به مشاركت در امر غربالگري و ارزيابي سلامت افزود: ما همكاري با اين سازمان را مشروط به اتمام مراحل درمان و تقبل هزينه‌هاي درماني آن تا پايان مراحل درمان كرديم.
طبيب‌زاده نوري با تأكيد بر امر پيشگيري در راه‌اندازي اين طرح در آسيب‌ پذيرترين قشر جامعه يعني زنان سرپرست خانوار گفت: طي 2 سال گذشته بيش از 11 هزار نفر در تمام ابعاد سلامت فردي با حمايت وزارت بهداشت مورد بررسي قرار گرفتند.
وي با اشاره به همكاري مثبت وزارت جهاد كشاورزي و ايجاد مركز كارآفريني در 4 استان كشور افزود: امسال نيز تا انتهاي دولت نهم و با تخصيص بودجه در 8 استان ديگر كشور نيز مراكز كارآفريني ايجاد مي‌شود.
وي ادامه داد: در سازمان مركزي تعاون روستايي نيز براي تقويت 30 تعاوني در 22 استان كشور به تعامل رسيديم كه هم‌زمان با آن جشنواره‌هايي نيز در 5 استان بزرگ كشور تبريز، مشهد، يزد، اصفهان و شيراز با همكاري اين سازمان و با هدف ايجاد بازار فروش براي روستاهاي محروم برپا مي‌كنيم.
طبيب‌زاده نوري با اشاره به مشاركت سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور در راستاي آموزش و تقويت مراكز خوداشتغالي دختران داراي معلوليت جسمي، تصريح كرد: در برنامه‌هاي امسال نيز آموزش و اشتغال دختران در اولويت قرار دارد.
وي سازمان امور عشايري را يكي از موفق‌ترين سازمان‌ها در زمينه همكاري با اين مركز دانست و ادامه داد:‌ مركز امور زنان و خانواده به عنوان تنها مجموعه مشاركت كننده با اين سازمان امسال نيز برنامه‌هاي گسترده‌اي در راستاي پروژ‌ه‌هاي اشتغال‌زايي خواهد داشت.
طبيب‌زاده نوري درباره توافقات با وزارت دادگستري كه طي آن سال گذشته20 استان در ارتباط با مراكز مشاوره راه‌اندازي شد، افزود: ‌امسال نيز 30 استان تحت پوشش اين طرح قرار خواهد گرفت.
وي همچنين با اشاره به طرح‌هاي گسترده و سراسري با نيروي مقاومت بسيج اظهار كرد: يكي از مهم‌ترين كارهاي انجام شده در كانون‌هاي بسيج، آموزش فني و حرفه‌اي به اعضاي بسيج و شروع كار در طرح مبارزه با محروميت زدايي و فقر در كشور بود كه با شيوه ستادهاي پشتيباني جنگي و تخصيص بودجه به آن انجام شد و امسال اين طرح از 4 استان به 20 استان ديگر گسترش مي‌يابد.
وي در زمينه توافق با وزارت تعاون با اشاره به عدم ارائه كامل گزارش اين وزارتخانه، افزود: سال گذشته در طرح رحمت كه شامل آموزش خانواده براي زنان است تعداد يك ميليون نفر آموزش ديدند كه اين طرح در كارخانجات براي زنان و مردان اجرايي شد كه امسال نيز اين كار تداوم خواهد داشت.
طبيب‌زاده نوري درباره تعامل وزارت آموزش و پرورش با اين مركز گفت: اين تعامل به دو گونه تخفيف بودجه براي تجهيز مدارس به مسائل ورزشي در مقطع راهنمايي دختران و ديگري طرح آموزش خانواده با همكاري انجمن اوليا و مربيان در مدارس تهران بود.
وي ادامه داد: امسال نيز طي تماس‌هايي با معاونت پرورشي اين وزارتخانه، يك دوره پايلوت آموزشي براي مربيان پرورشي مدارس با رويكرد ديني داشتيم كه از برنامه‌هاي آتي نيز آموزش مهارت‌هاي زندگي با رويكرد ديني به مربيان پرورشي خواهد بود.
طبيب‌زاده نوري با اشاره به همكاري بسيار مثبت سازمان‌ها با اين مركز افزود: امسال نيز در بحث كلينيك‌هاي مشاوره، آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و ورزش زنان زنداني در اولويت برنامه‌هاست.
وي همچنين به مناسبت سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي از همكاري وزارت آموزش عالي و بهداشت و درمان، با هدف شناسايي تمامي زنان انديشمند و مبتكر در كل جهان اسلام و دعوت از اين زنان به ايران و تقدير و تجليل از آنها هم‌زمان با دهه مبارك فجر را از برنامه‌هاي آتي اين مركز برشمرد.
طبيب‌‌زاده نوري از ديگر اقدامات اين مركز را تبيين و بررسي فعاليت‌هاي 30 ساله انقلاب در امور زنان و جايگاه آنان طبق شاخص‌هاي مورد قبول اين مركز برشمرد و افزود: اقدام بزرگ ديگري كه در دستور كار قرار دارد تهيه سند فرابخشي توانمندي زنان است كه تا پايان امسال كار آن تمام مي‌شود.
در پايان اين نشست از 11 كتاب رمان با‌ مضمون مادران شهدا، شكنجه و اسارت آنها در رژيم پهلوي و فعاليت‌هاي چشمگير آنان در پيروزي انقلاب اسلامي رونمايي شد.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن