تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814704002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري علي دايي -1عاشق استقلال و پرسپوليس هستم/ استقلال فقط متعلق به قلعه نويي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست خبري علي دايي -1عاشق استقلال و پرسپوليس هستم/ استقلال فقط متعلق به قلعه نويي نيست
پيشنهاد برگزاري جلسات منظم با رسانه ها، دفاع از چگونگي انتخاب بازيكنان تيم ملي و در اختيار داشتن آنها، لزوم حضور در بازيهاي غرب آسيا، تعامل با مربيان باشگاهي و مخالفت با آئين نامه مربوط به چگونگي اصلاح صورت بازيكنان فوتبال تنها بخشي از محورهاي مورد بحث در نشست خبري امروز سرمربي تيم ملي فوتبال بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علي دايي، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان امروز در آغاز نشست خبري خود خطاب به نمايندگان رسانه ها گفت: مايل هستم از اين پس به طور منظم و به صورت هفته اي يك بار يا دو هفته يك بار نشستي با شما (خبرنگاران) داشته باشم تا توضيحات لازم در مورد وضعيت تيم ملي عنوان شود. ترجيح مي دهم زمان برگزاري اين نشست ها بر عهده خود شما و با هماهنگي فدراسيون فوتبال تعيين شود.

وي در ادامه به قوانين فدراسيون فوتبال در مورد تعداد بازيكنان ملي پوش در هر يك از تيم هاي باشگاهي و لغو ديدارهاي آنها در رقابت هاي ليگ برتراشاره كرد و گفت: تيمي كه سه بازيكن در اردوي تيم ملي داشته باشد از انجام بازي در مسابقات ليگ برتر معاف خواهد بود اما ساير تيم ها با هر تعداد بازيكن ملي پوش موظف به انجام بازي خود در زمان مقرر هستند. اين قانون فدراسيون فوتبال است و از طرف من وضع نشده است. همه مربيان و حتي خود من، بازيكنان و در كل مسئولان فوتبال موظف به اجراي اين قانون هستيم.

دايي افزود: بنابراين خرده گرفتن ازمن در مورد اجازه ندادن براي ترك اردوي تيم ملي و بازگشت بازيكنان به تيم هاي باشگاهي نابجا و غير منطقي است. من هم مانند همه مربيان ديگر موظف به تبعيت از قانون هستم و در اين زمينه هيچ فرقي بين تيم هاي باشگاهي نمي گذارم در واقع به نام تيم هايي كه از آنها بازيكن ملي پوش گرفته ام نيز اهميت نمي دهم.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در ادامه تاكيد كرد: متاسفانه برخي از مربيان تيم هاي باشگاهي ما طاقت باخت ندارند و در صورت مواجه شدن با چنين نتيجه اي سعي مي كنند با ارائه بهانه هاي واهي آن را توجيه كنند. تيمي كه فقط به يك يا دو بازيكن متكي است نبايد شكست خود را به گردن ديگري بيندازد. اصلا بهتر است چنين تيم با اين شرايط ببازد نه اينكه به دنبال گرفتن يار ملي پوش خود - آنهم برخلاف مقررات - براي رسيدن به برد باشد.

علي دايي با اشاره به اينكه ديدارهاي ملي بدون حضور تماشاگران فوتبال هيچ اهميتي ندارد، تاكيد كرد: فوتبال ايران مديون استقلال و پرسپوليس است. استقلال و پرسپوليس براي من هيچ فرقي ندارند و حتي نمي توانم آنها را از يكديگر جدا كنم من موظف هستم به همه تيم ها به صورت مساوي نگاه كنم و بين هيچ يك از آنها فرقي نگذارم.

وي ادامه داد: 15 مرداد رقابت هاي ليگ برتر آغاز شد و قرار بود 17 مرداد نيز تيم ملي به ميدان برود با اين حساب اگر بازيكنان 19 مرداد هم در مسابقات ليگ شركت مي كردند نمي توانستند با آمادگي كامل مجددا به اردوي تيم ملي بازگردند چرا كه توانايي هاي شان تحليل مي رفت و حتي امكان آسيب ديدگي آنها هم وجود داشت. ضمن اينكه اگر من به يك نفر اجازه خروج از اردوي تيم ملي را مي دادم مجبور مي شدم اين تصميم را در مورد ساير متقاضيان نيز اجرا كنم در غير اين صورت باز هم به نوعي ديگر محكوم مي شدم.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: من عاشق هر دو تيم پرسپوليس و استقلال هستم نتيجه گيري اين دو تيم به فوتبال ملي كمك مي كند هر چقدر دو تيم قرمزپوش و آبي پوش پايتخت قوي تر باشند به طور مستقيم در قدرت تيم ملي هم تاثير مي گذارد و از طرفي باعث حضور بيشتر تماشاگران در استاديوم مي شود. بنابراين عادلانه نيست كه به تبعيض گذاري بين اين دو تيم محكوم شوم.

وي به اعتراضات امير قلعه نوعي در مورد حضور بازيكنان استقلال در اردوي تيم ملي به هنگام بازي با پگاه گيلان اشاره كرد و گفت: استقلال تنها متعلق به قلعه نوعي نيست افرادي چون پورحيدري، حجازي و... به نوعي صاحب اختيار اين تيم هستند. بنابراين قلعه نوعي نبايد براي توجيه شكست استقلال مصاحبه هاي غير منطقي انجام دهد و طرفداران اين تيم را مقابل تيم ملي و مربيان آن قرار دهد.

وي در مورد انتخاب بازيكنان براي حضور در مسابقات قهرماني كشورهاي غرب آسيا، گفت: سعي كرده ام به بازيكناني كه در دوران سرمربيگري من كمتر از شانس بازي كردن را پيدا كرده اند، فرصت حضور در اردو و حتي ديدار با تيم هاي غرب آسيا را بدهم. بنابراين هيچ انتقادي را در مورد بازيكنان دعوت شده و دعوت نشده نخواهم پذيرفت.

علي دايي ادامه داد: براي حضور در مسابقات غرب آسيا كه ميزبان آن هم هستيم فقط 20 بازيكن را در اختيار گرفته ام اگر قرار بود بنا به درخواست مربيان باشگاهي تعدادي از آنها را به تيم هاي باشگاهي شان بازگرداندم نمي توانستم برنامه هاي خود را در اين رقابت ها به طور كامل اجرا كنم ضمن اينكه در اين شرايط احتمال آسيب ديدگي آنها هم وجود داشت به همين دليل به هيچ يك از بازيكنان اجازه ترك اردو را ندادم.

وي خاطرنشان كرد: مظلومي، بگوويچ و ملاحي هم شاهد اين مدعا هستند كه من بين هيچ كدام از تيم ها تبعيضي قائل نشدم. آنها نيز مانند مسئولان باشگاه استقلال خواهان در اختيار گرفتن نفرات ملي پوش خود شدند اما من با خواسته آنها نيز مخالفت كردم. بنابراين نبايد مرا متهم كنيد كه برابر برخي مربيان موضع گيري مي كنم. من هم مانند تمام مربيان سعي مي كنم در چارچوب قانون گام بردارم.

علي دايي با اشاره به انتقادات موجود دراين زمينه خاطر نشان كرد: روزي مي گفتند چرا طالبلو را دعوت نمي كنيد؟ و حالا هم برخي اعتراض مي كنند كه چرا از وي در تيم ملي استفاده مي شود؟ اين در حالي است كه تمام بازيكنان مورد نظر من بايد در جريان بازي مورد ارزيابي قرار بگيرند تا بتوانم تصميم نهايي را در مورد آنها اتخاذ كنم.

سرمربي تيم ملي فوتبال با بيان اينكه فوتبال ملي ما طي سال هاي اخير هيچ رشد قابل چشم گيري نداشته است، تصريح كرد: اگر ما طي 5-6 سال اخير روند نزولي نداشتيم به طور حتم هيچ پيشرفتي هم نداشته ايم فوتبال ما در اين مدت فقط در جا زده است آن هم به خاطر سيستم هاي غلطي بوده است كه در سطح ملي اجرا شده است. ما بايد به جوانان فوتبال ايران بها داده و با فرصت بازي دادن به آنها زمينه فرار از درجا زدن مطلق و حركت در مسير رو به بالا را فراهم كنيم.

وي اظهار داشت: به همين دليل براي انتخاب اعضاي تيم ملي هرگز به نام ها توجه نمي كنم بلكه توانايي آنها براي حضور در تيم ملي را به عنوان معيار اصلي در نظر مي گيريم.

دايي ادامه داد: براي اتخاذ اين تصميمات هدف بزرگي درنظر گرفته ام تا كنون هم از عملكرد تيم ملي راضي هستم چرا كه نوع بكارگيري بازيكنان رضايت بخش بوده است به همين دليل انتقادات وارده را نمي پذيرم.

"سرمربي تيم فوتبال كشورمان در ادامه نشست خبري امروز به طور صريح و واضح خود را سپري در مقابل بازيكنان تيم ملي فوتبال قرار داد."

وي گفت: اجازه نمي دهم با انتقادات بيجا بازيكنان تيمم انگيزه خود را از دست بدهند آنها توسط من به تيم ملي دعوت شده اند بنابراين تمام انتقادات هم بايد به من وارد شود. خواهشي كه از رسانه ها و نمايندگان آنها دارم اين است كه با قلم منتقدانه خود بازيكني را كه مي تواند آينده اي روشن در سطح ملي داشته باشد هدف قرار ندهند. انتقادات خود را به من بگوييد تا آنها را پاسخ دهم، مطمئن هستم كه براي همه آنها جواب منطقي دارم.

علي دايي با بيان اينكه در راه خدمت به تيم ملي به عنوان سرمربي مخالفان و موافقان زيادي داشته ام، تاكيد كرد: به خاطر آنكه با عشق تمام به تيم ملي فوتبال مملكتم خدمت مي كنم هيچ انتقادي نمي تواند باعث كاهش انگيزه ام شود هر چند كه در تغيير تصميماتم نيز كوچكترين تاثيري نخواهد گذاشت. من در دوران بازيگري هم تحت هر شرايطي فقط به گلزني و پيروزي تيمم فكر مي كردم حالا هم در دشوارترين شرايط به اهداف بزرگي كه براي تيم ملي در نظر دارم مي انديشم.

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان تاكيد كرد: براي آنكه فوتبال ملي ايران را از اين حالت سكون درآورده و به بالاترين نقطه پيشرفت برسانم راه خود را با تمام انتقاداتي كه به آن وارد است ادامه مي دهم.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن