تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815170933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شخصيت هاي مذهبي عراق همچنان بر مخالفت با توافقنامه امنيتي تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شخصيت هاي مذهبي عراق همچنان بر مخالفت با توافقنامه امنيتي تاكيد كردند
شخصيت هاي ديني و مذهبي بصره بار ديگر مخالفت خود را با توافقنامه امنيتي طولاني مدت با آمريكا را اعلام كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اينترنتي شباب العراق، " حسن الحسيني " مدير دفتر شهيد صدر در بصره در گفتگويي با شبكه تلويزيوني العالم اعلام كرد : اين حق ملت عراق است كه توافقنامه اي را كه شامل نكات منفي بسيار است و حقوق ملت عراق را پايمال مي كند و موجب سيطره نيروهاي اشغالگر بر خاك كشورشان مي شوند، رد كند.

همچنين " شيخ شامل العسكري " يكي ديگر از علماي عراق بر اجماع عراقي ها در رد اين توافقنامه كه به حاكميت عراق لطمه مي زند، تاكيد كرد.

" شيخ ابراهيم المنصوري " يكي ديگر از علما و از شخصيت هاي ديني و مذهبي بصره نيز بر رد اين توافقنامه از سوي همه ملت عراق شديدا تاكيد كرد و گفت : اول و آخر اين توافقنامه به نفع منافع آمريكا و قدرت هاي استكباري است.

اين درحالي است كه " سيد كاظم حسيني حائري " يكي از مراجع تقليد شيعيان عراق روز شنبه در بيانيه اي با اعلام مخالفت مجدد خود با توافقنامه طولاني مدت بين بغداد و واشنگتن گفت : اشغالگران عراق مي خواهند با اين توافقنامه بر حضور غير قانوني خود در عراق سرپوش نهند، تا به اين ترتيب به سرقت ثروت هاي عراق ادامه دهند.

نوري المالكي نخست وزيرعراق و"جرج بوش" رئيس جمهوري آمريكا ماه نوامبرسال2007 پايه و اساس توافقنامه همكاري و دوستي طولاني مدت بين دو كشور را كه شامل سه محور سياسي، اقتصادي و امنيتي مي شود، به امضا رساندند.

مراجع ديني، مردم و بيشتر گروههاي سياسي و نمايندگان ملت عراق با امضاي توافقنامه امنيتي با آمريكا مخالف هستند. اين توافقنامه كه هم اكنون گفتگوهاي محرمانه درباره آن در جريان است به آمريكاييها حقوق كنسولي (معروف به كاپيتولاسيون) مي دهد و زمينه احداث پايگاههاي نظامي دائمي را براي آنها فراهم مي كند.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن