تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813146425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه‌ي مدعيان بوندسليگاي 2008- 2009


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همه‌ي مدعيان بوندسليگاي 2008- 2009
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

به زودي فصل تازه رقابت‌هاي ليگ دسته اول فوتبال آلمان (بوندسليگا) آغاز مي‌شود و مانند هميشه اين پرسش مطرح است كه آيا باشگاه بايرن مونيخ مي‌تواند از قهرماني خود دفاع كند و براي بيست و دومين‌ بار به اين عنوان دست يابد؟

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، باشگاه بايرن مونيخ سال گذشته بيش ازهفتاد ميليون يورو براي خريد ستارگان جديد خرج كرده و با قهرماني بوندسليگا و جام حذفي آلمان، به زودي ثمره ي سرمايه‌گذاري‌هاي خود را به دست آورد. اين تيم اما، در فصل تازه تنها يك ستاره بزرگ و نامدار را به خدمت گرفته، البته نه به عنوان بازيكن، بلكه به عنوان مربي: يورگن كلينزمن، سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال آلمان كه توانست تغيير و تحول هايي اساسي در فوتبال اين كشور به وجود بياورد.

انتظارهاي بالا از كلينزمن

يورگن كلينزمن سال 2004 ميلادي سرمربي‌گري تيم ملي فوتبال آلمان را برعهده گرفت. او با نوآوري هاي گسترده، جوانگرايي پيگير و ارائه فوتبالي تهاجمي موفق شد، به فوتبال اين كشور جاني تازه ببخشد و با رسيدن به مقام سوم جام جهاني 2006 نيز نتيجه تلاش‌هاي خود را بگيرد. از اين روست كه اكنون از كلينزمن انتظار مي‌رود، تحولي اساسي در اين باشگاه به وجود بياورد و نقش اين تيم را به ويژه در رقابت هاي اروپايي برجسته‌تر كند.

كلينزمن درباره انتظارهاي كنوني بايرن مونيخ و هواداران اين تيم مي‌گويد: « در آلمان هوادارانمان آرزو دارند كه ما هر دو عنوان، يعني قهرماني بوندسليگا و جام حذفي را به دست آوريم و در صحنه اروپايي نيز تا پايان رقابت ها حاضرباشيم. به هر حال معيار سنجش بايرن مونيخ بالاست و ما مي‌خواهيم از اين آزمون سرافراز بيرون بياييم.»

در فصل جديد، بايرن مونيخ و كلينزمن از خريد ستارگان جديد چشم پوشي كردند و تيم بورووسكي، هافبك وردر برمن، تنها بازيكن كم و بيش برجسته‌اي است كه در فصل جديد به جمع مونيخي‌ها پيوسته است.

او كه خود با 47 گل يكي از موفق ترين مهاجمان تاريخ تيم ملي فوتبال آلمان شمرده مي‌شود و در ليگ‌هاي ايتاليا، فرانسه و انگليس توپ زده، طرفدار فوتبالي سريع و تهاجمي است. كار و تمرين انفرادي با يكايك بازيكنان تيم و افزايش كيفيت بازي آنها بر حسب توانايي‌ها و استعدادهايشان، يكي ديگر از ويژگي‌هاي كلينزمن است.

برمن، شالكه و هامبورگ: رقيبان بايرن مونيخ در فصل جديد

يكي از رقيبان بايرن مونيخ در اين فصل، مانند دوره‌هاي پيش، وردر برمن است كه در فصل گذشته عنوان نايب قهرماني بوندسليگا را به دست آورد. توماس شاف، سرمربي برمن در اين فصل از به خدمت گرفتن چهره‌هاي جديد خودداري كرد و مي‌كوشد كه با تكيه بر كارگردان برزيلي خود، ديگو ، فوتبال دلخواه خود را پياده كند. البته ديگو به خاطر همراهي تيم ملي فوتبال برزيل در بازي‌هاي المپيك، دست كم در ديدارهاي اول، همراه برمن نيست.

از بين رقيبان مهم بايرن مونيخ، بايد از تيم شالكه ياد كرد كه فصل پيش، در رده سوم جدول پاياني قرار گرفت و براي فصل جديد، چهره‌هاي تازه‌اي را به خدمت گرفته است. شالكه كه اكنون 50 سال چشم انتظار رسيدن به عنوان قهرماني باشگاه‌هاي آلمان است، در فصل جديد، مسئوليت سرمربيگري اش را به «فرد روتن»، مربي معروف هلندي سپرده كه به سختگير بودن شهرت دارد.

از آن گذشته سران شالكه چند ميليون يورويي هم خرج خريدن بازيكنان جديد كرده‌اند، از جمله جفرسون فارفان، بازيكن اهل پرو و اورلاندو انگلار، هافبك تيم ملي هلند كه در جام ملت‌هاي اروپا در سوييس و اتريش هم براي هلند به ميدان رفت.

يكي ديگر از تيم هايي كه در فصل جديد نيز حرفي براي گفتن خواهد داشت، هامبورگ است كه در فصل گذشته چهارم شد. البته هامبورگي‌ها يكي از مهره‌هاي كليدي خود را از دست داده‌اند: رافائل فان در فارت، هافبك تهاجمي و ملي‌پوش هلندي اين تيم پس از كشمكش‌هاي زياد، سرانجام هامبورگ را به مقصد رئال مادريد ترك كرد و با رفتن خود، خلايي بزرگ به جا گذاشته است.

تيم ولفسبورگ از تيم‌هايي است كه فصل گذشته، بسياري را غافلگير كرد. اين تيم با پشتيبان مالي بزرگش، يعني شركت اتومبيل‌سازي فولكس واگن، از امكانات خوبي براي خريد بازيكن برخوردار است و همچنين سرمربي‌اي در اختيار دارد كه يكي از بهترين و نوآورترين مربي هاي آلماني شمرده مي‌شود: فليكس ماگات.

ماگات با توجه به امكانات مالي باشگاه، آندرآ بارزاگلي و كريستين زاكاردو، دو مدافع ملي‌پوش ايتاليايي را به خدمت گرفت و با خريد چند بازيكن ريز و درشت ديگر، تيم خود را براي رقابت‌هاي ملي و اروپايي فصل آينده تقويت كرده است.

سرمربي ولفسبورگ در آستانه آغاز بوندسليگا گفت: « در فصل گذشته، توانستيم به جام يوفا راه پيدا كنيم. طبيعي است كه در فصل جديد با اطمينان و اعتماد به نفس بيشتري قدم به ميدان مي‌گذاريم.»

ماگات به ظاهر به رده‌هاي اول تا سوم جدول چشم دوخته، كه سكويي است براي حضور در مسابقه هاي ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي اروپا. ناگفته نماند كه اشكان دژاگه، مهاجم ايراني‌تبار ولفسبورگ، در بازي‌هاي تداركاتي، خوب ظاهر شده و بعيد نيست بتواند خود را در تركيب ثابت تيم جاي دهد.

بازگشت لمان به آلمان

اشتوتگارت كه سال 2007، قهرمان بوندسليگا شده بود و در فصل گذشته هم توانست خود را به جام يوفا برساند، در فصل تازه مي خواهد چهره ي بهتري از خود به نمايش بگذارد.

اشتوتگارت ازطرفي توانست، مهاجم جوان و خطرناك خود، ماريو گومس را حفظ كند و از طرف ديگر، ينس لمان دروازه‌بان پيشين تيم ملي فوتبال آلمان را كه تا فصل پيش در باشگاه آرسنال لندن توپ مي‌زد، به خدمت بگيرد.

آن گونه كه به نظر مي‌رسد، لمان نيز از اين جا به جايي راضي بوده و مي‌گويد: «اشتوتگارت سال پيش قهرمان آلمان شد و اين نشان‌دهنده كيفيت اين تيم است. اين مسئله خيلي براي من مهم و تعيين‌كننده بود، چرا كه به تيمي پيوسته‌ام كه از نظر سبك و شيوه بازي، به باشگاه‌ قبلي ام، يعني آرسنال، كه پنج سال در خدمتش بودم، بسيار شبيه است. به نظر من اشتوتگارت فوتبالي جذاب ارائه مي‌كند.»

اميد لوركوزن و دورتموند به تكرار موفقيت‌هاي گذشته

تيم‌هاي باير لوركوزن و بوروسيا دورتموند، دو تيم معروف ديگر هستند كه با آوردن مربيان جوان، قصد دارند، فصل تازه و موفقي را شروع كنند و تغيير و تحولاتي اساسي در باشگاه به وجود آورند.

سرمربيگري دورتموند را يورگن كلوپ برعهده گرفته كه يكي از مربيان نوآور به شمار مي‌آيد. باير لوركوزن نيز وظيفه سرمربيگري اش را به "برونو لاباديا" سپرده كه اگر چه مدت زيادي نيست، به عنوان مربي فعاليت دارد، اما از وجهه و اعتبار بالايي برخوردار است.

به نوشته ي پايگاه اينترنتي "دويچه وله" تيم هاي بوخوم و اينتراخت فرانكفورت كه به ترتيب وحيد هاشميان و مهدي مهدوي كيا را به خدمت دارند، به رده‌هاي بالاي جدول چشم دوخته و اميدوارند كه بتواند با تيم‌هاي قوي‌تر بر سر راهيابي به جام يوفا رقابت كنند. سه تيمي كه ازليگ دسته دوم صعود كرده و در اين فصل در جمع دسته‌اولي‌ها هستند، عبارتند از كلن، بوروسيا مونشن گلادباخ و هوفنهايم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن