تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806612679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين شناگر المپيكي ايران: فاصله‌ها را بايد كم كنيم‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اولين شناگر المپيكي ايران: فاصله‌ها را بايد كم كنيم‌
جام جم آنلاين: آخرين مرحله مسابقه‌هاي شناي ورودي المپيك در كرواسي ارمغان خوبي براي اين رشته در بر داشت، سد حضور نداشتن شناگري از ايران در المپيك (غيرسهميه‌اي) در طول تاريخ با كسب سهميه توسط محمد عليرضايي شكست تا حالا با قرار گرفتن عنوان اولين شناگر المپيكي ايران مقابل نام وي انتظار دومين، سومين و بالاخره چندمين حضور كه در نهايت به پيشرفت شنا در ايران منتهي مي‌شود انتظاري بيهوده نباشد.


حضور در المپيك، هدف اصلي فدراسيون شنا

فدراسيون شنا از حدود 2 سال پيش با تعريف هدف مشخصي كه كسب سهميه حضور در المپيك چين بود، برنامه‌هاي آماده‌سازي را آغاز كرد كه البته مهمترين اين برنامه‌ها حضور مربي كروات براي شناگران بود كه امروز از حضور كوتوروويچ به عنوان يكي از مهمترين دلايل موفقيت عليرضايي ياد مي‌شود.

براي اين فدراسيون كسب سهميه المپيك و حضور نام ايران در رشته شنا به دليل تحقق هدفي كه براي آن برنامه‌ريزي شده بود موفقيتي بزرگ محسوب مي‌شود و به‌نظر مي‌رسد كار فدراسيون در راه المپيك چين به پايان رسيده است، چرا كه رقابت با شناگران مطرح دنيا در المپيك و حتي راهيابي به جمع 16 شناگر برتر با در نظر گرفتن منطق و اصول كار شنا حداقل در اين دوره از مسابقه‌ها موضوعي دست ‌نيافتني است و رسيدن به آن كه همان قرار گرفتن در جمع بهترين‌هاي دنياست مستلزم در اختيار داشتن امكانات بيشتر و برنامه‌هاي جامع‌تر است.

وحيد مرادي، رئيس فدراسيون شنا نيز در گفتگو با جام‌جم همين‌حضور در المپيك را براي فدراسيون كافي و حايز اهميت مي‌داند. وي با بيان اين مطلب تصريح مي‌كند، عبور از اين خط براي ما اهميت داشت كه با كسب سهميه ورودي المپيك هدف ما محقق شد.

فاصله شناي ايران با جهان‌

اما فدراسيون شنا چقدر در رسيدن عليرضايي به المپيك نقش داسته است، عليرضايي تصريح مي‌كند: براي رسيدن به المپيك و موفقيت در اين راه برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت و جامع‌تري لازم است، ما كار خاصي انجام نداديم و در واقع به جز اردوي كوتاه مدتي كه با تيم ملي كرواسي داشتيم؛ نتوانستيم برنامه آماده‌سازي خاصي داشته باشيم.

قرار بود اردوي ما طولاني‌تر باشد كه به دلايلي نشد و همين كوتاه بودن اردو كار شناگران را سخت كرد، قبل از آن هم اردوهاي معمولي داشتيم كه براي رسيدن به المپيك چندان قابل توجه نبود.

وي ادامه مي‌دهد: ايران از نظر استعداد و سعي و تلاش شناگران حتي بالاتر از بعضي كشورهاي صاحب‌نام در شناست، اما در رشته‌اي مثل شنا كه روز به روز پيشرفت مي‌كند حرف اصلي را برنامه‌هاي تمريني، رسيدگي و امكانات مي‌زند.

خود من با پيشرفت جلو آمدم يعني سعي كردم سرعت خودم را در راه پيشرفت بالا ببرم، اما وقتي يك شناگر موفق از امريكا، استراليا و حتي ژاپن را مي‌بيني، بايد بداني كه اين شناگر با انجام يك كار كامل و كارشناسي شده و برنامه‌اي چند جانبه به اينجا رسيده و فقط سعي و پشتكار او را به اين مقام نرسانده است.

وحيد مرادي چيزي خلاف نظر عليرضايي را مطرح مي‌كند، رئيس فدراسيون شنا مي‌گويد: ترديد نكنيد كه اين برنامه‌ريزي نهايت تلاش فدراسيون بوده است، تاكنون نشده كه قولي بدهيم و به آن عمل نكنيم ما با صبر و حوصله پيش رفتيم و براي كسب سهميه ورودي المپيك برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و تاثيرگذار داشتيم كه مهمترين آن استخدام سرمربي خوب و برپايي اردوي كرواسي با وجود تحمل هزينه‌ها بود، بنابراين در اين مقطع حضور در المپيك را موفقيت مي‌دانيم.

4 شناگر ايراني در المپيك 2012

وحيد مرادي كه راهيابي به فينال المپيك سال 2012 را هدف فدراسيون عنوان مي‌كند معتقد است: با يك برنامه بلندمدت مي‌توانيم در المپيك بعدي حداقل 4 شناگر ايراني را ببينيم. وي ادامه مي‌دهد: در حال حاضر بايد براي مسابقه‌هاي قهرماني جهان در رم ايتاليا برنامه‌ريزي كنيم. اميدواريم در اين رقابت‌ها در نيمه نهايي و نهايي نماينده داشته باشيم، در مسابقه‌هاي قهرماني آسيا در گوانگ جو مدال بگيريم و پس از آن به فكر رسيدن به فينال المپيك در سال 2012 باشيم.

سارا احمديان‌
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن