تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804895756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به طرح فروش خودرو از طريق اينترنت مركب كابلي به مزاق ايرانيان خوش نيامد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به طرح فروش خودرو از طريق اينترنت مركب كابلي به مزاق ايرانيان خوش نيامد
خبرگزاري فارس: پس از گذشت چندين ماه از آغاز فروش خودرو از طريق اينترنت، شواهد حاكي از استقبال نه چندان گرم و دل‌چسب از اين طرح از سوي خودروسواران وطني است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، زماني كه وب پا به عرصه حيات گذاشت شايد كمتر كسي فكر مي‌كرد كه از طريق دنياي مجازي بتوان از شير مرغ تا جان آدميزاد را از طريق تنها كابلهاي نحيف فيبر نوريداد و ستد كرد. گويي كه دنيا ديگر نيازي به ديدن افراد و معامله كالا مانند هزاران سال قبل بر خود نمي‌بيند.
شايد اگر نياكان گرامي‌مان اكنون زنده بودند، باورشان نمي‌شود كه بتوان خانه و ماشين را تنها از طريق دنياي مجازي خريداري كرد.

*اينترنت و دنياي واقعي

با توسعه شبكه اينترنت و سهولت كار با آن و هزينه كمتري كه دارد، زمينه مناسبي براي تبادلات تجاري پديد آورده است و طي سالهاي اخير اين امر به شدت رو به توسعه گذاشته است.
اكنون بسياري از كارشناسان امر از اينترنت و تجارت الكترونيك به عنوان مهم‌ترين دستاورد قرن بيستم ياد مي‌كنند كه موجب برقراري فرصت‌هاي مادي براي شركتهاي تجاري اعم از كوچك و بزرگ براي عرضه محصولاتشان به جهانيان شده است.
اكنون از زمان راه‌آندازي شبكه وب كه به بيش از 3 دهه قبل باز مي‌‌گردد، بيش از يك ميليارد نفر كاربر اينترنت در دنيا وجود دارد اين امر يعني يك ميليارد نفر تاجر بالقوه.

* تجارت الكترونيكي و رشد آن

در يك بررسي اجمالي، در اوايل سال 2000 ميلادي حجم مبادلات الكترونيكي در آمريكا 700 ميليارد دلار و در ساير كشورها 330 ميليارد دلار بوده است انجام مبادلات اكترونيكي توسط شركتها و مصرف‌كنندگان اروپايي در سال 2004 معادل 1600 ميليارد يا 3/6 درصد كل معاملات در اروپا بوده است.حجم تجارت الكترونيكي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس سالانه 3/1 ميليارد دلار تجارت الكترونيكي بوده است.

*خريد و فروش اينترنتي

اكنون در بسياري از كشورها بويژه كشورهاي توسعه يافته جهان چون آمريكا و اروپاي غربي ديگر خريدها از طريق اينترنت و غير حضوري انجام مي‌شود.
دليل اين امر وجود زيرساختهاي قوي مخابراتي و الكترونيكي براي اين امر، فرهنگسازي براي انجام مبادلات آنلاين، كاهش هزينه‌هاي خريد از طريق اينترنت و سهولت انجام كار است.
اكنون سايتهاي معتبر و مشهور اينترنتي چون ebay در آمريكا شاهد معامله و خريد و فروش آنلاين ميليون دلارها در روز از طريق اينترنت هستند كه اين امر نشان از اهميت مقوله خريد و فروش اينترنتي در دنياي امروزي است.

*نوبت خريد و فروش خودرو رسيد

در دنياي كنوني ما خودرو نيز جزو صنايعي است كه علاقمندان خاص خود را دارد. از زماني كه اولين خودروي امروزي جهان در سال 1877 ميلادي توليد شد، تا كنون ميليون‌ها دستگاه خودرو در دنيا توليد و فروخته شده‌اند. اما در قرن بيستم شاهد تحولي نويني در عرصه توليد و فروش خودرو در دنيا بوديم آن هم گروه خوردن زلف صنعت خودرو با زلف صنت IT است.
شايد صنعت IT توانسته به رونق صنعت سنگنين خودرو كمك كند. صنعت نرم‌افزاري توانسته صنعت سخت‌افزار خودرو را راحتر به متقاضيان عرضه كند.

*چرا فروش خودرو از اينترنت؟

مي‌توان چندين دليل را در انتخاب مشتريان خودرو براي خريد خودرو و از طريق فضاي مجازي ياد كرد:
- حذف هزينه حمل‌ونقل و بازديد از خودرو
- سرعت دسترسي به مشخصات خودر حتي در 24 ساعت شبانه‌روز
- حذف واسطه‌ها و دلالان
- سرعت خريد و فروش
اين دلايل باعث شده است كه كار خريد و فروش خودرو در دنيا رونق يابد. متقاضيان مي‌توانند در شبانه‌روز از طريق سايتهاي خودروسازان و يا سايتهاي مرتبط تمام مشخصات خودرو را كسب و حتي مشاوره بگيرند و سپس تنها با وارد كردن شماره‌كارت بانكي و دكمه كليك اقدام به خريد كنند.

*ايران در كجا قرار دارد؟

خريد و فروش آنلاين خودرو در ايران همچون صنعت نو پاي خودرو، بسيار جوان است. تنها چندين ماه از زمان راه‌اندازي رسمي سايتهاي دو شركت خودروساز بزرگ كشور يعني سايپا و ايران خودرو براي فروش خودرو از طريق اينترنت مي‌گذرد.
اكنون دو سايت iranecar.com وikco.ir اقدام به فروش خودرو مي‌كنند.

* چرا ايرانيان خريد وب را دوست ندارند

دلايل بسياري را مي‌توان براي استقبال اندك مردم از فروش اينترنتي خودرو در كشور برشمرد. در طرح تازه شركتهاي خودروساز قرار بود تا مراحل ثبت‌نام و تحويل خودرو از طريق اينترنت تسهيل شود اما گويا اين امر چندان با موفقيت روبرو نشده است هرچند كه گامي نوين و شجاعانه است.
براساس مشاهدات خبرنگار فارس و بررسي و نظرخواهي از برخي كارشناسان و فعالان بازار دلايل متعددي براي عدم استقبال از فروش اينترنتي خودرو ذكر شده است:

- عدم دسترسي تمام متقاضيان به اينترنت و البته با سرعت مناسب
- عدم آگاهي مردم از نحوه خريد اينترنتي
- اطلاع‌رساني اندك و ضعيف در اين باره
- عدم حذف كامل مراحل خريد خودرو از طريق وب
- مراجعه به نمايندگي‌ها براي تحويل مدارك و پرداخت پول
- عدم تحويل به موقع و سريع خودرو پس از ثبت‌نام
و مهم‌تر از نگراني از امنيت اين كار كه البته در دنيا نيز وجود دارد باعث شده‌اند تا خريد و فروش اينترنتي حداقل در ايران با رغبت خريداران مواجه نشود.

*وب و آينده خودرو

با توجه به گسترش روزافزون كاربران اينترنتي و آگاهي بيشتر مردم با خريدهاي آنلاين و سهولت انجام كار پيش‌بيني مي‌شود با فرهنگ‌سازي، ايجاد زيرساخت‌هاي قوي مخابرات و IT و نوآوري و سرعت عمل بيشتر در مباحث خريد و فروش آنلاين شاهد استقبال بيشتر مردم از مقوله فروش اينترنتي خودرو در كشور باشيم.

گزارش علي طالب‌زاده
انتهاي پيام/
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن