تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815404210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير علوم: تعداد دانشجويان كشور امسال به 5/3 ميليون نفر مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير علوم: تعداد دانشجويان كشور امسال به 5/3 ميليون نفر مي‌رسد
خبرگزاري فارس: وزير علوم گفت: تعداد دانشجويان كشور امسال با افزايش 300 هزار نفري به 3 ميليون و 500 هزار نفر مي‌رسد.


به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، محمد مهدي زاهدي در ديدار با رشد حراوبيه، وزير آموزش عالي و تحقيقات علمي جمهوري دموكراتيك مردمي الجزاير به علاقه‌مندي ايران براي گسترش روابط با كشورهاي اسلامي به‌ ويژه كشور بزرگ الجزاير اشاره كرد و گفت: در راستاي گسترش روابط علم و فناوري بين 2 كشور تفاهم‌نامه‌اي چند سال قبل بين وزراي آموزش عالي 2 كشور امضا شده است كه اميدواريم با پيگيري‌هاي كميسيون مشترك و با اجرايي شدن مفاد اين تفاهم‌نامه روابط علمي ميان 2 كشور در حد شايسته گسترش پيدا كند.
وي درباره وضعيت آموزش عالي ايران اظهار داشت: 3 ميليون و 200 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي در كشور مشغول تحصيل هستند كه با آغاز سال جديد تحصيلي به 3 ميليون و 500 هزار نفر خواهد رسيد.
زاهدي به وجود 50 هزار اعضاي هيئت علمي و نسبت 1 به 17 استاد و دانشجو در مجموعه دانشگاه‌هاي دولتي ايران اشاره كرد و افزود: 27درصد دانشجويان اين دانشگاه‌ها در تحصيلات تكميلي (مقاطع ارشد و دكترا) هستند كه تا سال آينده به 30درصد خواهد رسيد.
وزير علوم به وجود دانشگاه‌هاي ايران با كاركردهاي مختلف اشاره كرد و گفت: شعبات مختلف دانشگاه جامع علمي- كاربردي كه در اقصي نقاط كشور است به تربيت دانشجويان در مقطع كارداني و تعداد محدودي كارشناسي براي تأمين بازار كار مي‌پردازد.
دانشگاه پيام نور كه در تمام شهرهاي بالاي 50 هزار نفر واحد آموزشي دارد به شكل غير‌حضوري و نيمه حضوري دور به نياز علاقه‌مندان به تحصيل پاسخ مي‌دهد و حدود 800 هزار نفر دانشجو دارد و تا 3 سال آتي جهتگيري اين دانشگاه‌ها به سمت آموزش مجازي خواهد رفت تا حتي جوانان روستاها نيز از طريق شبكه اينترنت از آموزش عالي بهره‌مند شوند.
مؤسسات آموزش عالي غير انتفاعي هم به همراه دانشگاه آزاد يك‌ميليون و 200 هزار دانشجو دارند و دانشگاه آزاد يكي از بزرگترين دانشگا‌ه‌هاي غير دولتي است كه يك ميليون دانشجو دارد.
دانشگاه‌هاي دولتي هم كه در هر استان حداقل يك دانشگاه دولتي وجود دارد همزمان با تربيت افراد متخصص بار اصلي توليد علم و پژوهش كشور را به عهده دارند.
زاهدي با تأييد گفته وزير آموزش عالي الجزاير موفقيت‌هاي ايران را موفقيت جهان اسلام و متعلق به كل بشريت عنوان كرد و به پيشرفت‌هاي ايران و رتبه نخست ايران در رشته‌هاي فناوري هسته‌اي، نانو تكنولوژي و رياضي در منطقه اشاره كرد و اذعان داشت طبق سند چشم انداز 20 ساله، ايران در صدد دستيابي به رتبه اول توليد علم و فناوري در آسياي جنوب‌غربي و كشورهاي اسلامي است.
وزير علوم گفت: در اجلاس وزراي آموزش عالي كشورهاي اسلامي (كامستك) در پاكستان پيشنهاد دادم كه شبكه‌هاي علمي مختلف مثل شبكه‌هاي پارك‌هاي علم و فناوري بين كشورهاي اسلامي ايجاد شود تا از توان بالقوه علمي كشورهاي اسلامي با همكاري همديگر استفاده مطلوب شود كه اين پيشنهاد مورد استقبال قرار گرفت.
زاهدي بار ديگر به علاقه‌مندي ايران براي گسترش روابط علمي و فناوري با كشورهاي اسلامي و افزايش اقتدار اين كشورها اشاره كرد و گفت رهبري معظم انقلاب سخن به زيبايي گفته‌اند مبني بر اينكه« اقتدار علمي اقتدار ملي است» لذا بايد با گسترش روابط علمي و افزايش توان علمي به افزايش اقتدار كشورهاي اسلامي در جهان كمك كرد كه در آن صورت برخي قدرت‌ها امكان تحميل برخي نظرات را به اين كشورها خواهند داشت.
همچنين وي خواهان ايجاد كرسي زبان فارسي در كشور الجزاير شد كه وزير علوم اين كشور گفت: اقدامات اوليه براي اين امر انجام شده است و منتظر معرفي اساتيد مجرب از طرف ايران هستيم.
رشيد حراوبيه نيز همكاري الجزاير با كشور ايران را استراتژيك دانست و گفت: پيشرفت‌هاي ايران را پيشرفت‌هاي كل جهان اسلام مي‌دانم.
وي به جلسه گذشته مشترك روساي جمهور 2 كشور در الجزاير اشاره كرد و ابراز اميدواري كرد با اجرايي شدن مفاد تفاهمنامه علمي ميان 2 كشور روابط موجود گسترش بيشتري كند.
وزير آموزش عالي و تحقيقات علمي جمهوري دموكراتيك الجزاير درباره وضعيت آموزش عالي الجزاير گفت: در اين كشور 34 ميليوني، يك ميليون و 200 هزار نفر دانشجو، 32هزار نفر استاد دانشگاه و 15هزار نفر استاد محقق و همچنين 3 هزار نفر پژوهشگر وجود دارد و امكانات خوبي براي توسعه علمي فراهم شده است و در هر استان حداقل يك دپارتمان پژوهشي برقرار است.
وي افزود: 61 نهاد آموزشي در تمام رشته‌هاي تحصيلي كه توام با پژوهش و تحقيق هستند در الجزير فعال هستند كه با استفاده از تجريبات جهاني براي توسعه علمي اين كشور تلاش مي‌كنند.
حراوبيه نيز ضمن تاييد سخن زاهدي مبني بر لزوم همكاري ميان كشورهاي اسلامي،پيشرفت كشورهاي اروپايي را ناشي از همكاري‌هاي مشترك علمي دانست.
وي در خاتمه ديدار با زاهدي ابراز اميدواري كرد: با تلاش كميسيون مشترك همكاري‌هاي علمي 2 كشور و اجراي تفاهم‌نامه همكاري‌هاي علمي، اين روابط گسترش صعودي يابد.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن