تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815472393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي حكومت كودتايي موريتايي زير فشار نهادهاي بين‌المللي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شوراي حكومت كودتايي موريتايي زير فشار نهادهاي بين‌المللي است
سياسي. خارجي. موريتاني. كودتاي نظامي
تهران_ پايگاه اطللاع رساني افريك تايم روز يكشنبه با انتشار مقاله اي فشار نهادهاي بين‌المللي بر شوراي حكومتي كودتايي موريتاني را بر شمرد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، در اين مقاله آمده است: پس از كودتاي نظامي روز چهارشنبه گذشته در نواكشوت پايتخت موريتاني، حكومت جديد كودتايي بايد رويكرد و برنامه‌هاي خود را براي مجامع بين‌المللي تشريح كند.

اين مقاله با اشاره به ملاقات‌هايي كه قرار است، در روزهاي آينده ميان نمايندگان اتحاديه عرب، اتحاديه آفريقا و شوراي حكومت كودتايي برگزار شود ، مي‌افزايد: عمرو موسي دبير كل اتحاديه عرب پيش از اين با ابراز نگراني عميق خود نسبت به تحولات اخير در موريتاني ابراز اميدواري كرد كه كودتاي نظامي، گامي به عقب در روند ايجاد دمكراسي در اين كشور نباشد.

از سوي ديگر، اتحاديه آفريقا نيز ضمن بيان درخواست خود مبني بر آزادي سيدي ولد شيخ عبداللهي رييس جمهوري موريتاني و ديگر بازداشت‌شدگان ، بازگشت سريع نظام حكومتي موريتاني را كه مردم آزادانه به آن راي داده بودند، خواستار شد و حتي كودتاچيان را به تعليق عضويت در اين اتحاديه تهديد كرد.

برپايه اين گزارش، دختر شيخ عبداللهي روز جمعه مراتب نگراني خود را از به خطر افتادن امنيت و سلامت پدرش، يحيي ولد احمد وقف نخست وزير و تني چند از مقامات بلندمرتبه كشوري كه در پادگان گارد رياست جمهوري در بازداشت به سر مي‌برند، اعلام كرده است.

كميته رياست جمهوري فرانسه نيز در واكنشي مشابه ساير كشورها، بازگشت حكومت قانوني را به موريتاني خواستار شد.

در اين مقاله آمده است: محمد ولد عبدالعزيز كه روز قبل كودتا توسط فرمان رييس جمهوري بركنار شده بود و اكنون رياست شوراي حكومتي كودتا متشكل از ‪ ۱۱‬نظامي را بر عهده دارد، بايد خود را براي مقابله با فشار مجامع بين المللي كه براي بازگردادندن حكومت قانوني به موريتاني اميدوارند، آماده كند.

گزارش حاكي است: تنها پس از گذشت ‪۱۸‬ماه از برگزاري انتخابات رياست جمهووري در موريتاني، كودتاچيان وعده برگزاري اتخاباتي جديد، آزاد و شفاف را در كوتاه‌ترين زمان ممكن، مطرح كرده اند.

افريك تايم افزود: اين در حالي است كه كمك‌هاي مالي آمريكا كه به سبب رابطه نزديك دو دولت به اين كشور تعلق مي‌گرفت، در پي بروز كودتا به حال تعليق درآمده است، همچنان كه اتحاديه اروپا به حكومت كودتايي موريتاني در مورد توقف كمك‌هاي مالي خود هشدار داده است.

با ادامه اين وضعيت در روند كمك‌هاي مالي و غذايي به كشور فقير موريتاني، اين كشور با جمعيت ‪ ۳.۱‬ميليون نفر، پس از كودتاي نظامي تنها از يك كمك بشردوستانه غذايي بالغ بر ‪ ۴.۹‬ميليون دلار، بهره مند خواهد شد.

بر اساس گزارش، در حالي كه اتحاديه اروپا براي برگزاري نشستي در مورد بحران موريتاني اعلام آمادگي كرده است، لويي ميشل كميسر اتحاديه اروپا در امور توسعه و كمك‌هاي بشر دوستانه اعلام كرد: كودتاچيان سياست همكاري با موريتاني را با چالش رو به رو كرده اند.

روز چهارشنبه گذشته، به دنبال اعلام دستور سيدي ولد شيخ عبداللهي رييس جمهوري موريتاني، مبني بر بركناري فرماندهان ارتش و گارد ملي، در اين كشور كودتاي نظامي رخ داد.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن