تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815171823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دنياي سياست


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: دنياي سياست
تلاش براي اجماع جناح چهل تكه
اولين نشست كارگروه احزاب اصلاح طلب براي دستيابي و رسيدن به مكانيزمي واحد براي انتخابات سال 88 دوشنبه اين هفته برگزار مي شود.در اين كارگروه نمايندگان احزاب و گروه هاي اصلاح طلب از جمله حسين مرعشي سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي، مجيد انصاري عضو مجمع روحانيون مبارز، حسين كمالي دبيركل حزب اسلامي كار، محسن ميردامادي دبيركل حزب مشاركت، اسماعيل گرامي مقدم سخنگوي حزب اعتماد ملي و محمد سلامتي دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب حضور دارند.اين كارگروه در نشستي كه روز سه شنبه هفته گذشته و در دفتر مجمع روحانيون برگزار شد، تشكيل و هدف آن كم كردن دامنه اختلاف اين گروه ها و اجماع بر سر يك كانديداي واحد در انتخابات رياست جمهوري دهم است.اين نشست در حالي در استانه برگزاري است كه اخبار متفاوتي از آرايش سياسي در جناح اصلاح طلب و رايزني هاي درون اين جناح به گوش مي رسد. در گرماگرم دعوت از سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور پيشين براي شركت در رقابت هاي دوره دهم رياست جمهوري، محمدرضا عارف كه پيشتر نامزدي خود را اعلام كرده بود، ستادهاي تبليغاتي خود را راه اندازي كرد و مشغول فعاليت شد. اين در حالي است كه گفته شده كه دو تن از اعضاي بلند پايه بنياد باران نيز در اين راه با او همدم شدند و رياست ستادهاي عارف را بر عهده گرفتند. مرتضي حاجي و احمد مسجد جامعي كه يكي وزير سابق آموزش و پرورش و رئيس انجمن اصلاحات است و ديگر وزير سابق ارشاد و عضو شوراي شهر تهران، دست در دست محمد رضا عارف، مثلث جديدي را در جبهه اصلاحات تشكيل داده اند كه مي تواند تعبيري باشد از عدم حضور سيدمحمد خاتمي در انتخابات دوره بعد. آنها با اين تحليل كه اگر خاتمي بيايد اين ستادها در اختيار او قرار خواهد گرفت، كار خود را آغاز كرده اند. فعالان سياسي اصولگرا اين اقدام را اولين علايم حضور خاتمي در انتخابات توسط حلقه عارف، تعبير كرده اند. گرچه هنوز براي تصميم گيري زود است.

هيات رئيسه شوراي نگهبان ابقا» شد
سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اين كه اساسا مخالفت اصولي با رايانه اي شدن انتخابات نداريم،تصريح كرد اين مساله مشروط به آن است كه اشكالات مطرح شده در انتخابات مجلس هشتم را شاهد نباشيم. دكتر كدخدايي در نشست خبري اين هفته با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر تهديد رئيس جمهور سابق كشور به رد صلاحيت در يكي از روزنامه ها و موضع شورا در اين باره، گفت: بنده در دو نوبت به اين مساله پاسخ دادم. نخست در نشستي كه با دانشجويان سراسر كشور برگزار شد و ديگري در راديو گفت وگو و اعلام كردم كه شوراي نگهبان از حضور كليه افراد، اقشار، گروه ها و احزاب در همه انتخابات چه مجلس شوراي اسلامي و چه رياست جمهوري استقبال مي كند. قطعا شوراي نگهبان در زمان قانوني كه مجاز است اظهارنظر مي كند يعني پس از ثبت نام كانديدا و در زمان مقرر قانوني براي بررسي صلاحيت ها و تبعا اظهارنظراتي كه در رسانه ها بيان مي شود گمانه زني هايي است كه از سوي افراد زده مي شود. خبرنگاري از سخنگوي شوراي نگهبان موضع اين شورا را در مورد انتخاب آقاي كردان به عنوان وزير كشور خواست كه وي گفت: فكر نمي كنم اين موضوع به شوراي نگهبان ارتباطي داشته باشد، هر شخصي كه دولت به مجلس معرفي مي كند و به آن راي اعتماد دهند از نظر شورا وزير قانوني هست و شوراي نگهبان مانند بقيه وزرا نسبت به آنان رفتار مي كند. كدخدايي درباره رايانه اي شدن انتخابات گفت: رايانه اي شدن عمدتا بر عهده وزارت كشور است ما همچنان معتقد هستيم كه هماهنگي لازم بايد با شورا انجام شود تا در اجراي نظارت شورا خللي به وجود نيايد. در ادامه نشست خبرنگاري به ابقا» هيات رئيسه شوراي نگهبان اشاره كرد كه كدخدايي گفت: در چهارشنبه هفته گذشته انتخابات هيات رئيسه انجام شد، آيت الله جنتي به عنوان دبير، آقاي عليزاده به عنوان قائم مقام و بنده به عنوان سخنگو انتخاب شديم. كدخدايي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه مطالبي در رابطه با حذف سنگسار بيان شده، گفت: آنچه من در رسانه ها خواندم اين است كه اجراي حكم سنگسار موقتا معلق شده است. به هر حال نسخه جديد قانون مجازات اسلامي در حال بررسي در مجلس شوراي اسلامي است و بايد ببينيم چه چيزي به تصويب مي رسد .
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن