تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813120721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كمك اسراييل به دولت فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: كمك اسراييل به دولت فلسطين
به دنبال حملا ت اخير شبه نظاميان حماس به دولت فلسطين، اسراييل با انتقال تجهيزات نظامي و اعطاي كمك مالي 20 ميليون دلاري به تشكيلات خودگردان فلسطين موافقت كرد.
به نوشته روزنامه البيان - چاپ امارات - كيت ديتون، هماهنگ كننده آمريكا در خاورميانه به روزنامه هاآرتص گفت: اسراييل با حمايت از تلاش هاي دولت فلسطين موافقت كرده و قرار است در راستاي كمك هاي نظامي به فلسطين 142 خودرو و تجهيزات نظامي ديگر را در اختيار تشكيلات خودگردان قرار دهد.
وي ابراز اميدواري كرد كه كرانه باختري به نيروهاي جديد دولت فلسطين كه آمادگي خود را نشان داده اند، واگذار شود.
اسراييل هم چنين 20 ميليون دلار به دولت فلسطين براي پرداخت حقوق كارمندان خود داده است.
در واكنش به مسئله، شبه نظاميان حماس تاكيد كردند كه اظهارات كيت دايتون، در خصوص تجهيز نظامي دستگاه هاي امنيتي دولت فلسطين نشانگر نقشي است كه آمريكا در ايجاد فتنه در فلسطين ايفا مي كند و از يك گروه خاص در مقابل گروه ديگر حمايت مي كتد.
سامي ابوزهري، سخنگوي حماس گفت: اظهارات ديتون نشان مي دهد وظيفه اي كه امروز بر عهده دستگاه هاي امنيتي تشكيلات خودگردان نهاده شده است، سركوب مقاومت و خدمت به اهداف رژيم صهيونيستي و آمريكا است.
ژنرال كيت ديتون خاطرنشان ساخت: بعد از مدت ها مخالفت، بالاخره اسرائيل با تحويل 200 جليقه ضد گلوله، 142 خودروي تندر و ورود نيروهاي امنيتي آموزش ديده تشكيلات خودگردان به اردن موافقت كرد.
اين ژنرال آمريكايي در ادامه از ميزان آمادگي نيروهاي امنيتي دولت فلسطين كه در اردن آموزش هاي لازم را ديده اند، ابراز رضايت كرد و گفت: اين نيروها به مرور زمان مي توانند كنترل امنيت در كرانه باختري را به دست گيرند و مانع از حملات افراطيون عليه اسراييل شوند و در اين حالت ديگر ارتش اسراييل مي تواند منطقه را ترك كند.
هم چنين يك مقام امنيتي دولت فلسطين اعلام كرد: نيروهاي امنيتي اين كشور 4 سازمان تجاري وابسته به حماس را در شهر الخليل واقع در كرانه باختري تعطيل كردند.
در خبري جداگانه وزير دفاع اسراييل گفت: مذاكرات با فلسطيني ها در خصوص حل و فصل دائمي درگيري هاي اسراييل با فلسطين تا پايان سال جاري نتيجه چنداني در برنخواهد داشت.
به نوشته روزنامه الشرق الاوسط - چاپ لندن - ايهود باراك، در سخنراني در برابر گروهي از حاميانش و روساي شهرداري هاي اسراييل گفت: من اين مساله را به دولت آمريكا نيز اعلام كردم، به اعتقاد من امكان دستيابي به توافق در خصوص راه حل دائمي براي درگيري اسراييل و فلسطين تا پايان سال جاري وجود ندارد.
باراك مدعي شد: اوضاع كنوني ملت فلسطين دال بر آن است كه اين ملت آماده تشكيل كشور مستقل و جديد فلسطين نيست و آنها هيچ قدرت مركزي واقعي كه اين ملت به آن اعتماد كند در اختيار ندارند و بهترين دليل اين مساله كودتاي نظامي است كه حماس در نوار غزه اجرا كرد.
باراك در اين راستا با اشاره به بي برنامگي ها در اداره زندان ها، سازمان اطلاعات و دستگاه هاي قضايي فلسطين افزود: تنها مساله اي كه در تشكيلات خودگردان فلسطين در كرانه باختري روند معقولي را طي مي كند مساله اقتصاد است كه به لطف تجربياتي است كه سلام فياض، نخست وزير دولت فلسطين داشته است. لذا به اعتقاد من بايد تمام تلاش ها در حال حاضر به شكوفايي اقتصاد در كرانه باختري اختصاص يابد.
باراك بار ديگر با بيان اين كه حمله به نوار غزه ناچارا بايد صورت گيرد، گفت: درگيري با حماس رخ خواهد داد.
وي بار ديگر حماس را به سهل انگاري در مذاكرات در خصوص آزادي گلعاد شليط، سرباز اسراييلي اسير شده متهم كرد.
منبع: ايسنا
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن