تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809853375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش// فناوري جديد، ساخت و ساز سريعتر، هزينه كمتر، كيفيت بالاتر


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش// فناوري جديد، ساخت و ساز سريعتر، هزينه كمتر، كيفيت بالاتر
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/05/19
امروز كمتر محله اي از شهر هاي بزرگ كشور را مي توان يافت كه در آن خبري از ساخت و ساز مسكن و ساختمان نباشد.
اين ساخت و ساز ها كه انبوه سازي هاي دولتي را نيز بايد به آن افزود نشانگر وجود تقاضاي روز افزون براي مسكن در كشور است كه دلايل مختلفي را براي ان برشمرده اند ، از افزايش امار جمعيت در حال ازدواج كشور تا تقاضاي سوداگري براي مسكن.
به هر حال اين افزايش تقاضا بايد با روش هاي مختلف پاسخ داده شود كه به همين منظور يكي از راهكار هايي كه دولت براي افزايش سرعت ساخت و ساز ، كاهش هزينه ها و افزايش دوام و كيفيت ساخت و ساز ها به كار گرفته استفاده از فناوري هاي نوين است.
به عقيده صاحب نظران استفاده از فناوري هاي نوين در مقايسه با روشهاي سنتي علاوه بر كاهش مصرف انرژي تا ميزان 50 درصد در مصرف مصالح ساختماني صرفه جويي به همراه دارد.
هم اكنون وزن ساختمان‌هاي متعارف در كشور حدود 800 تا 900 كيلوگرم در مترمربع است در صورتيكه با بهره‌گيري از تكنولوژي پيشرفته مي‌توان وزن ساختمان‌ها را به ميزان 12 كيلوگرم بر هر مترمربع كاهش داد؛ همچنين استفاده از اين روش ها سرعت ساخت را به‌شدت افزايش مي‌دهد و به يك چهارم زمان ساخت در روش سنتي كاهش مي دهد ضمن انكه هزينه‌هاي ساخت و ساز نيز 25 تا 30 درصد در بخش انبوه‌سازي كمتر مي شود كه اين امر موجب كاهش زمان خواب سرمايه سازنده و در نهايت پايين امدن قيمت تمام شده مسكن مي شود.
وزير مسكن و شهرسازي در اين راستا اولين قدم براي دستيابي به وضعيت مطلوب در بخش مسكن را استفاده از فناوري‌هاي جديد مي داند .
وي با بيان اينكه مركز تحقيقات مسكن و ساختمان تاكنون24 فناوري جديد در زمينه ساخت و ساز را تاييد و معرفي كرده است گفت:‌ 40 شركت براي عرضه فناوري هاي جديد در عرصه ساخت و ساز ، پروانه فعاليت دريافت كرده و تاكنون 18 شركت در اين زمينه فعال شده اند.
سيد محمود فاطمي عقدا رييس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن نيز گفت : دستور العمل ها و ضوابط اجرايي اين فناوري ها در مركز تحقيقات ساختمان و مسكن در حال تدوين است.
وي با بيان اينكه برخي از اين فناوري ها وارداتي و تجربه شده در كشور هاي پيشرفته هستند گفت :‌ قرار است اين فناوري ها در قالب فناوري بومي و با لحاظ كردن مقررات و قوانين ساخت و ساز داخل و با توجه به شرايط خاص زمين شناسي كشور از جمله لرزه خيزي تا يكي دو ماه اينده تهيه و به جامعه مهندسي كشور عرضه شود .
براي اشنايي بيشتر با فناوري هاي جديد ارائه شده در زمينه ساخت و ساز سري زديم به هشتمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان كه در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران داير است .
نماينده شركتي كه در زمينه ساخت بتن سبك فعاليت دارد در مصاحبه با خبر نگار ما گفت اين محصولات در برابر گرما ، سرما و رطوبت عايق است و با توجه به وزن كمتر و سرعت عمل ان نسبت به بتن معمولي تقاضا براي اين محصول هر سال در حال افزايش است .
رئيس هيئت مديره يك شركت توليد كننده ملات هاي خشك درباره محصولات شركتش گفت با اين كه استقبال از اين مواد رو به گسترش است اما براي كاربردي شدن كامل ان در ساختمان ها زمان نياز است .
وي افزود 15 سال پيش وقتي عايق هاي رطوبتي و ايزوگام به صنعت ساختمان كشور وارد شد سازندگان براي استفاده از ان مقاومت مي كردند اما اكنون ديگر كمتر از قير در ساختمان ها استفاده مي شود.
او با اشاره به مزاياي اين مواد مانند بهره وري بالاتر ، هدر رفت كمتر و سرعت بالاي ان براي انجام ساخت و ساز گفت استفاده از اين مواد هزينه تمام شده ساختمان را تا 20 درصد كاهش خواهد داد.
حسيني مشاور فني يكي از شركت هاي وارد كننده سيستم هاي بي ام اس يا مديريت ساختمان درباره اين سيستم ها مي گويد اين سيستم ر علاوه بر صرفه جويي در مصرف انرژي و تامين امنيت ساختمان اسودگي و رفاه بيشتر ي را براي صاحبان منازل به همراه دارد .
وي با بيان اينكه اين سيستم كمتر از 4 سال در ايران سابقه دارد و قيمت ان از 3 تا 20 ميليون تومان متغير است گفت اين سيستم اكنون بيشتر در مناطق مرفه شهر تهران و يا شركت هاي خصوصي استفاده مي شود كه مي تواند توسعه بيشتري يابد.
نماينده كارخانه رنگ تركيه كه در زمينه فروش مصالح جديد نماي ساختمان در ايران فعاليت مي كند مزاياي اين مصالح را در مقايسه با سنگ ، ارزان ، سبك و متنوع از نظر رنگ بيان مي كند كه سرعت اجراي ان نيز بسيار بالاست .
معاون اجرايي شركت توليد كننده پوشش هاي شفاف در ساختمان ها كه نماينده شركت هاي المان، سوئيس ، چين و امريكا در ايران است به استفاده از اين پوشش ها به جاي شيشه و مواد قديمي اشاره كرد و گفت استفاده از اين مواد در ايران در حال افزايش است و از انها در ساخت ورزشگاه ها و حتي در ساخت برج ميلاد استفاده شده است .
از گفته صاحبان صنايع توليدي مصالح جديد ساختماني اين گونه بر مي ايد كه استفاده از اين مواد در كشور در حال افزايش است اما كارشناسان بر اين باورند كه تسريع اين امر نياز به حمايت دولت دارد .
كارشناس طراحي يكي از شركت هاي انبوه ساز نيز در مصاحبه با خبر نگار ما افزايش بكار گيري قطعات و مصالح جديد ساختماني را مستلزم ايجاد فرهنگ ان در بين سازندگان دانست و افزود اين مواد بايد در كشور به توليد انبوه برسند تا استفاده از انها در ساختمان ها مقرون به صرفه باشد .
يكي از سازندگان خانه هاي پيش ساخته نيز به خبر نگار ما گفت : اين خانه ها با وجود هزينه ساخت كمتر در مقايسه با ديگر ساختمان ها حداكثر تا يك ماه به مرحله بهره برداري مي رسند و هزينه ساخت انها حداقل 180 هزار تومان در هر متر مربع است.
يكي از توليد كنندگان كف پوش نيز با مقايسه محصولات داخلي با انواع خارجي ان گفت با وجود قيمت كمتر و دوام بيشتر محصولات ما بيشتر طرح هاي دولتي از محصولات خارجي استفاده مي كنند.
اين در حالي است كه وزير مسكن و شهر سازي در بازديد از نمايشگاه امسال گفت بايد به توليد داخل توجه بيشتري شود چنانكه بسياري از محصولات به نمايش در امده در نمايشگاه امسال سال گذشته از اقلام وارداتي بوده است.
به هر حال به نظر مي رسد با وجود روند رو به رشد بهره‌گيري از فناوري هاي نوين و مصالح جديد بايد هر چه سريع تر علاوه بر تدوين دستور العمل هاي اجرايي اين فناوري ها با توجه به شرايط بومي ، در خصوص استفاده از اين فناوري ها از جمله خانه هاي پيش ساخته براي مهندسان كشور فرهنگ سازي و فضاي مناسب براي استفاده بخش خصوصي از اين امكانات فراهم گردد .
كد 0001/10107/20
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن