تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804157661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مركز آمار ايران: اطلاعات اقتصادي خانوارها تا پايان مهرماه به دولت تحويل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس مركز آمار ايران: اطلاعات اقتصادي خانوارها تا پايان مهرماه به دولت تحويل مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: رييس مركز آمار ايران در حالي از تحول اطلاعات اقتصادي خانوارها تا پايان مهرماه به دولت خبر داد كه در زمان مقرر براي جمع آوري اطلاعات خانوارهاي يك تا سه نفره فقط حدود 5/2 ميليون از هفت ميليون خانوار به ايستگاه ها مراجعه كردند.

فقط حدود 5/2 ميليون از هفت ميليون خانوار مراجعه كردند
به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، محمد مدد رييس مركز آمار ايران در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي گروهي به تمديد زمان جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي يك تا سه نفره به خاطر استقبال بي نظيرشان اشاره كرد و گفت: از آنجايي كه تمديد زمان نيز كارساز نشد، اسامي خانوارهاي مراجعه كننده يادداشت شد، تا همراه با ساير افراد از شش شهريور به بعد اطلاعاتشان ثبت شود.
وي دليل گذاشتن محدوديت زماني را اينگونه عنوان كرد: اگر اينطور باشد كه يك جامعه 5/17 ميليوني هر وقت كه تمايل داشتند مراجعه كنند، ايستگاه ها آنچنان شلوغ خواهند شد كه امر جمع آوري به خوبي انجام نشود.
محمد مدد اتمام مدت تسليم فرم ها را ششم و 10 شهريور خواند و افزود: دهم شهريور ماه آخرين مهلت براي ثبت اطلاعات اقتصادي خانوارهايي است كه در مدت تعيين شده موفق به انجام آن نشده اند.
وي به جمعيت هفت ميليوني خانوارهاي يك تا سه نفره اشاره كرد و گفت: تا پايان روز چهارشنبه بدون احتساب روز پنجشنبه و جمعه دو ميليون و 659 هزار خانوار فرم خود را تكميل و تحويل داده اند كه اين خانوارها شش ميليون و 482 هزار و 697 نفر بودند.
وي در مورد مشكلات پيش آمده در زمان تكميل فرم ها اظهار داشت: برخي از خانوارها به طور كامل فرم را تكميل نكرده بودند و در ايستگاه پر مي كردند و بعضي از خانوارها هم توقع داشتند فرم يك را مامور آمار برايشان پر كند.
مدد اظهار داشت: يكي ديگر از مشكلات ايجاد شده در روز اول و دوم شروع طرح اين بود كه مردم از آدرس ايستگاه ها اطلاع نداشتند كه از روز دوم اين مساله حل شد.
رييس مركز آمار ايران در پاسخ به اين سوال كه اگر اطلاعات اقتصادي خانوارها در دست است چرا فرم هاي اطلاعات را ارايه كرديد و در غير اين صورت صحت اطلاعات را از كجا حاصل مي كنيد؟ اظهار داشت: اين اطلاعات در مركز آمار وجود ندارد ولي از طريق 20 پايگاه قابل كنترل است و در اصل از طريق تقابل اطلاعات گفته شده فرد است كه خوشه مدل مدنظر تعيين مي شود.
وي افزود: مدل هاي طرح فوق به گونه اي طراحي شده كه توان مردم را تعيين كند و خوشبختانه تا به حال بيش از حد توقع اطلاعات با صحت و سقم بوده است.
محمد مدد در رابطه با اين خوشه ها ابراز داشت: از دهك يك تا چهار در خوشه اول، از دهك پنجم تا هفتم در خوشه دوم و دهك هاي هشت تا 10 در خوشه سوم به ترتيب قشر ضعيف، متوسط و متمكن قرار مي گيرند.
رييس مركز آمار ايران تعيين سقف يارانه ها را به بعد از تكميل پرسشنامه و تعيين خوشه موكول كرد و اضافه كرد: بعد از تكميل و تجزيه و تحليل فرم ها اطلاعات به وزارت رفاه تحويل مي شود و وزارت رفاه بعد از باز كردن حساب بانكي كارهاي اجرايي و واگذاري را آغاز خواهد كرد.
وي در مورد سابقه اين طرح ها در جهان يادآور شد: اين طرح در ايران براي اولين بار است كه اتفاق مي افتد، ولي در دنيا تمام سرشماري ها توام با اطلاعات اقتصادي بوده كه در ايران تعداد سوالات فرم 27 عدد بوده ولي در كشورهاي ديگر اين سوالات به 70 مي رسد.
مدد زمان اعلام نتايج را طبق برنامه ريزي پايان شهريور اعلام كرد و عنوان داشت: پس از اينكه اين اطلاعات در پايگاه مركزي اين طرح كه در دبيرستان البرز است تجزيه و تحليل شد تا آخر مهرماه نتايج به دولت تحويل مي شود.
وي يكي از اهداف اصلي اين طرح را به دست آوردن و در نظر گرفتن اطلاعات افرادي دانست كه يا از نظر جسمي مشكل دارند يا در مكان هايي هستند كه به طور جمعي زندگي مي كنند (سالمندان و معلولان جسمي و حركتي) و يا عشاير عزيز كه دايم در حال جابجايي هستند.
رييس مركز آمار ايران در پايان تاكيد كرد: در آينده اين پايگاه جمع آوري اطلاعات يكي از غني ترين مراكزي خواهد بود كه مي توان از آن در بدست آوردن سطح زندگي افراد و ديگر اطلاعات اقتصادي بهره برد./02 /144/125
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن