واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: یکی از ایرادهایی که بر حجاب میگیرند این است که سبب رکود و تعطیل فعالیتهاییاست که خلقت در استعداد زن قرار داده است. زن نیز مانند مرد دارای ذوق،فکر،فهم،هوش و استعداد کار است.این استعدادهارا خدا به او داده است و بیهوده نیست و باید به ثمر برسد. اساسا هر استعداد طبیعی دلیل یک حق طبیعی است.وقتی در آفرینش به یکموجود استعداد و لیاقت کاری داده شد، این به منزله سند و مدرک است که وی حقدارد استعداد خود را به فعلیتبرساند،منع کردن آن ظلم است. چرا میگوییم همه افراد بشر اعم از زن و مرد حق دارند درس بخوانند و این حقرا برای حیوانات قائل نیستیم؟برای اینکه استعداد درس خواندن در بشر وجود دارد ودر حیوانات وجود ندارد.در حیوان استعداد تغذیه و تولید مثل وجود دارد و محرومساختن او از این کارها بر خلاف عدالت است.
باز داشتن زن از کوششهایی که آفرینش به او امکان داده است نه تنها ستم به زناست،خیانتبه اجتماع نیز میباشد.هر چیزی که سبب شود قوای طبیعی و خدادادیانسان معطل و بی اثر بماند به زیان اجتماع است.عامل انسانی بزرگترین سرمایهاجتماع است.زن نیز انسان است و اجتماع باید از کار و فعالیت این عامل و نیروی تولید او بهرهمند گردد.فلج کردن این عامل و تضییع نیروی نیمی از افراد اجتماع،همبر خلاف حق طبیعی فردی زن است و هم بر خلاف حق اجتماع،و سبب میشود که زنهمیشه به صورت سربار و کل بر مرد زندگی کند.
داشتن حجاب به زناجازه نمیدهد که وقتی از خانه بیرون میرود موجبات تحریک مردان را فراهم کند وبه مرد هم اجازه نمیدهد که چشم چرانی کند.چنین حجابی نه تنها نیروی کار زن رافلج نمیکند،موجب تقویت نیروی کار اجتماع نیز میباشد.
جواب این اشکال آن است که حجاب اسلامی ،موجب هدر رفتن نیروی زن و ضایع ساختن استعدادهای فطری اونیست.ایراد مذکور بر آن شکلی از حجاب که در میان هندیها یا ایرانیان قدیم یایهودیان متداول بوده است وارد است.ولی حجاب اسلام نمیگوید که باید زن را درخانه محبوس کرد و جلوی بروز استعدادهای او را گرفت.مبنای حجاب در اسلام این است که التذاذات جنسی باید به محیط خانوادگی و به همسر شروعاختصاص یابد و محیط اجتماع،خالص برای کار و فعالیتباشد.به همین جهت به زناجازه نمیدهد که وقتی از خانه بیرون میرود موجبات تحریک مردان را فراهم کند وبه مرد هم اجازه نمیدهد که چشم چرانی کند.چنین حجابی نه تنها نیروی کار زن رافلج نمیکند،موجب تقویت نیروی کار اجتماع نیز میباشد.اگر مرد تمتعات جنسی را منحصر به همسر قانونی خود کند و تصمیم بگیردهمینکه از کنار همسر خود بیرون آمد و پا به درون اجتماع گذاشت، دیگر درباره اینمسائل نیندیشد، قطعا در این صورت بهتر میتواند فعال باشد تا اینکه همه فکرشمتوجه این زن و آن دختر و این قد و بالا و این طنازی و آن عشوهگری باشد و دائمانقشه طرح کند که چگونه با فلان خانم آشنا شود.
زن
آیا اگر زن،ساده و سنگین به دنبال کار خود برود برای اجتماع بهتر است یا آنکهبرای یک بیرون رفتن چند ساعت پای آینه وقتخود را تلف کند وزمانی هم که بیرون رفت تمام سعیش این باشد که افکار مردان را متوجه خود سازد وجوانان را که باید مظهر اراده و فعالیت و تصمیم اجتماع باشند به موجوداتی هوسباز وچشم چران و بیاراده تبدیل کند؟
عجبا!به بهانه اینکه حجاب،نیمی از افراد اجتماع را فلج کرده است،بابیحجابی و بیبند و باری نیروی تمام افراد زن و مرد را فلج کردهاند.کار زن پرداختنبه خودآرایی و صرف وقت در پای میز آرایش برای بیرون رفتن،و کار مردچشم چرانی و شکارچیگری شده است.
آنچه اسلام نمیخواهد این استکه زن به صورت چنین موجود مهملی درآید که کارش فقط استهلاک ثروت و فاسدکردن اخلاق اجتماع و خراب کردن بنیان خانواده باشد.اسلام با فعالیت واقعیاجتماعی و اقتصادی و فرهنگی هرگز مخالف نیست.متون اسلام و تاریخ اسلام گواهاین مطلب است.
آری یک نوع فعالیت اقتصادی رایجشده است که باید آن را ثمره بیحجابیدانست و آن این است که بنکدار به جای اینکه بکوشد جنس بهتر و مرغوبتر برایمشتریان خود تهیه کند،یک مانکن را به عنوان فروشنده میآورد،نیروی زنانگی وسرمایه عصمت و عفاف او را استخدام میکند و وسیله پول درآوردن و خالی کردنجیبها قرار میدهد.یک فروشنده باید کالا را همان طوری که هستبه مشتری ارائهدهد ولی یک دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهای زنانه و در معرضقرار دادن جاذبه جنسی خود مشتری را جلب میکند.بسیاری از افراد که اصلا مشترینیستند برای اینکه چند دقیقه با او حرف بزنند یک چیزی هم میخرند.
یک نوع فعالیت اقتصادی رایجشده است که باید آن را ثمره بیحجابیدانست و آن این است که بنکدار به جای اینکه بکوشد جنس بهتر و مرغوبتر برایمشتریان خود تهیه کند،یک مانکن را به عنوان فروشنده میآورد،نیروی زنانگی وسرمایه عصمت و عفاف او را استخدام میکند و وسیله پول درآوردن و خالی کردنجیبها قرار میدهد
آیا این فعالیت اجتماعی است؟آیا این تجارت استیا کلاهبرداری و رذالت؟
میگویند زن را توی کیسه سیاه نپیچید. ما نمیگوییم زن خود را در کیسه سیاه بپیچید ولی آیا باید طوری لباس بپوشد ودر اجتماع عمومی ظاهر شود که برجستگی های بدنش را هم به مردان *****ران وچشم چران نشان بدهد و از آن طور که هستبهتر و جاذبتر برای آنها جلوه دهد؟ازوسائل مصنوعی در زیر لباس استفاده کند تا چاقی و زیبایی مصنوعی را هم برایفریفتن و دل ربودن مردان بیگانه به مدد بگیرد؟این مدها و لباسهای تحریکآمیز برایچه به وجود آمده است؟آیا برای این است که بانوان آن لباسها را برای همسرانشانبپوشند؟!این کفشهای پاشنه بلند برای چیست؟ آیا لباسهایی که نازککاریها وبرجستگیهای بدن را نشان میدهد جز برای تهییج مردان و برای صیادی است؟عملاغالب خانمهایی که از این نوع کفشها و لباسها و آرایشها استفاده میکنند تنها مردی راکه در نظر نمیگیرند شوهران خودشان است. زن میتواند در میان زنان و در میان محارم خود از هر نوع لباس و آرایشیاستفاده کند اما متاسفانه تقلید از زنان غربی برای هدف و منظور دیگری است.
غریزه خودآرایی و شکارچیگری در زن غریزه عجیبی است.وای اگر مردان همبه آن دامن بزنند و مدسازان و طراحان نواقص کار آنان را برطرف کنند و مصلحیناجتماع!هم تشویق کنند.
اگر دختران در اجتماعات عمومی لباس ساده بپوشند،کفش ساده به پا کنند،باچادر یا با پالتو و روسری کامل به مدرسه و دانشگاه بروند،آیا در چنین شرایطی بهتر درس میخوانند یا با وضعی که مشاهده میکنیم؟اصولا اگر التذاذهای جنسی ومنظورهای شهوانی در کار نیست چه اصراری است که بیرون رفتن زن به این کلباشد؟چرا اصرار میورزند که دبیرستانهای مختلط به وجود آورند؟
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]