تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815449649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صالحی از دستاورد مهم مجتمع آب سنگین اراک رونمایی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اراک، علی اکبر صالحی سرپرست وزارت خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی در حضور نمایندگان و سازمان ها و مجامع بین المللی از برخی از دستاوردهای هسته ای کشور رونمایی کرد که از آن جمله از ترکیبات دو تره که کاربردهای بسیار گسترده ای در زمینه های مختلف علمی و تحقیقاتی دارد و از محصولات مجتمع آب سنگین اراک است رونمایی شد.
از جمله کاربردهای ترکیبات دو تره می توان اشاره کرد که این محصول به عنوان حلال برای شناسایی ترکیبات جدید سنتزی با استفاده از تکنیک nmr ردیابی مسیر واکنش های پیچیده شیمیایی و ارزیابی سینیتیکی آنها، استفاده ازداروهای نشاندار در ردیابی عملکرد داروها در بدن، بهنیه سازی خواص برخی از داروها، ساخت فیبرهای نوری و پلیمرهای هادی در صنایع پلیمر و ... است.
دستیابی به این محصول از آنجا حائز اهمیت است که با توجه به کاربردهای روز افزون این ترکیبات دسترسی به آنها به دلیل شرایط تحریمی دشوار بوده و تهیه آن تا کنون از منابع غیر رسمی و غیر مطمئن صورت گرفته است.
مواد تولید شده در مجتمع آب سنگین اراک از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است و از نظر اقتصادی ایران در این زمینه به خودکفایی رسیده است.
رادیوداروهای جدید در درمان سرطان های بدخیم کاربرد دارد و رادیو دارو لوتسیوم از جدیدترین رادیودرمان های دردهای سرطان استخوان می باشد که با تلاش پژوهشگران علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی به بهره برداری رسیده است و تجمع بالای این رادیو دارو در استخوان امکان بکارگیری آن در درمان متاستازهای استخوانی فراهم می آورد.
رادیوداروی دیگر جزء کلوتوپسین است که جهت تهیه آن از سم نوعی عقرب استفاده شده و این رادیو دارو با اتصال به سلولهای تومورهای مغزی به صورت اختصاصی باعث از بین رفتن آنها می شود. این رادیو داروها در تعداد محدودی از کشورها تولید شده است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن