تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815546172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا بار ديگر خواستار افزايش ارزش يوان در برابر دلار شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز تيموتي گيتنر تصريح كرد چين اگر مي خواهد به بازار تكنولوژي پيشرفته آمريكا دسترسي داشته باشد بايد ارزش يوان خود را هر چه سريعتر افزايش دهد .
اظهارات گيتنر در حالي است كه هو جين تائو رييس جمهور چين قرار است هفته آينده براي ديدار با مقامهاي ارشد آمريكايي به واشنگتن سفر كند .
يك مقام آگاه وزارت دارايي آمريكا گفت موضوع ارزش يوان يكي از مهمترين موضوعات گفت و گوهاي روساي جمهور آمريكا و چين خواهد بود .
وزير دارايي آمريكا افزود مخالفت چين با افزايش ارزش يوان به ضرر اقتصاد اين كشور خواهد بود . بانك مركزي چين هنوز با مديريت نرخ ارز اجازه ورود و خروج آسان سرمايه را به اقتصاد اين كشور نمي دهد . ادامه سياستهاي ارزي فعلي به ضرر رشد اقتصادي چين خواهد بود و نرخ تورم اين كشور را افزايش خواهد داد .
وي گفت اميدوارم در زمينه اصلاح سياستهاي ارزي به توافقات بيشتري با چين دست يابيم ولي گسترش همكاري هاي اقتصادي و تجاري آمريكا با چين بستگي به نوع رفتار مقامهاي پكن خواهد داشت .
آمريكا طي سالهاي اخير تا كنون بارها چين را به دستكاري در نرخ ارز و پايين نگه داشتن عمدي ارزش يوان متهم كرده است . به ادعاي غرب ارزش يوان چين هم اكنون 40 درصد كمتر از ارزش واقعي است و اين مساله قدرت رقابت شركتهاي چيني در بازارهاي بين المللي را افزايش داده است .
گيتنر گفت گرچه ارزش يوان در برابر دلار از ماه ژوئن تا كنون 3 درصد افزايش داشته ولي با توجه به نرخ تورم بالاتر چين نسبت به آمريكا اين كشور بايد ارزش يوان را افزايش دهد .
وي گفت چين هيچ راهكار ديگري براي مقابله با نرخ تورم ندارد . اصلاح سياستهاي ارزي بدون شك موجب كاهش نرخ تورم چين خواهد شد .
به اعتقاد كارشناسان چيني افزايش ارزش يوان به ضرر رشد صادرات اين كشور خواهد بود و اين مساله موجب تعطيلي كارخانه ها و افزايش بيكاري خواهد شد . چين به شدت نسبت به كسري بودجه 1.3 تريليون دلاري آمريكا و تزريق دلار به اقتصاد اين كشور مخالف است و سياستهاي اقتصادي آمريكا را تهديدي جدي عليه ثبات و آرامش اقتصادي جهان ارزيابي مي كند .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن