تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803195953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار كوتاه اقتصادي
نرخ گاز بها در زمستان ثابت مي ماند
مدير عامل شركت ملي گاز ايران با تاكيد بر اينكه هيچ تغييري در نرخ گاز بها در فصل زمستان مطرح نيست گفت : نرخ گاز بها براي مشتركان پرمصرف نيز به صورت پلكاني محاسبه مي شود. سيد رضا كسايي زاده در گفتگو با مهر با تكذيب خبر جريمه مشتركان پرمصرف بر اساس قيمت گاز وارداتي از تركمنستان اظهار داشت : هيچ تغييري در نرخ گازبها براي فصل زمستان پيش بيني نشده و قيمت گاز بر اساس نرخ سالهاي 85 و86 محاسبه خواهد شد . معاون وزير نفت با بيان اينكه تا كنون هيچ تدبيري از سوي شركت ملي گاز براي افزايش جريمه مشتركان پرمصرف انديشيده نشده است ادامه داد : فكر مي كنيم مردم آگاهي لازم را در خصوص استفاده از گاز در فصل زمستان دارند و با رعايت الگوي مصرف صرفه جويي مورد نظر حاصل خواهد شد.
افزايش صادرات كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به ايران
آمار و ارقام ارايه شده از سوي اتحاديه اروپا موسوم به « يورو استات » نشان مي دهد كه با وجود تحريم هاي بين المللي صادرات كالاهاي كشورهاي اروپايي به ايران پس از 3 سال كاهش مجددا سيري صعودي داشته است . به گزارش سايت خبري برنا به نقل از خبرگزاري رويترز طبق آمار ارايه شده از سوي اين اداره صادرات 27 كشور عضو بلوك اتحاديه اروپا به ايران طي 5 ماهه نخست سال جاري به 4 47 ميليارد يورو (معادل 6 93 ميليارد دلار) رسيده كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال 2007 ميلادي بيش از 17 8 درصد افزايش داشته است . براساس اين گزارش بيشترين ميزان افزايش اقلام صادراتي به خودرو و ماشين آلات صنعتي كشورهاي آلمان ايتاليا و فرانسه اختصاص داشته است .
اين در حالي است كه انگليس بلژيك و هلند در اين دوره كمترين صادرات را به ايران داشته اند.
ميزان صادرات كالا از كشورهاي اروپايي به ايران در حالي طي 5 ماهه نخست سال به 4 47 ميليارد يورو رسيده كه صادرات اين كشورها به ايران در كل 12 ماه سال 2007 ميلادي 10 10 ميليارد يورو ارزيابي شده است .
پرداخت تسهيلات ارزي به واحدهاي صنعتي
وزارت صنايع و مـعادن براي رفع مشكلات صنعتـگران ايران 5 هزار ميـليـارد يورو تسهيلات ارزي در اختيار واحدهاي صنعتي قرار مي دهد. به گزارش واحد مركزي خبر معاون امور معادن وزارت صنايع و معادن گفـت : اين تسهيلات ارزي به عنـوان سرمايه درگردش پرداخت مي شود تا بـخشي از مشكلات مالي واحدهاي صنعتي و توليدي كشور رفع شود. پرويز سميـعي نژاد افزود : قرارداد پـرداخت ايـن تسهيلات ارزي بين وزارت صنايع ومعادن وبانكهاي صنعت و معدن و ملت به امضا رسيده است و بـزودي بانكها اين تسهيلات را در اختيار متقاضيان قرار خواهند داد. وي از تبديل تسهيلات ارزي يورو به دلار كه سالهاي گذشته با نرخ بـالا بــه واحدهاي صنعتي پرداخته شده بود خبرداد وگفت : اين تسهيلات به نرخ روز دلار تبديل وپرداخت مي شود و با اين اقدام بسياري ازواحدهاي صنعتي كه در مرز تعطيلي هستند به چرخه توليد باز مي گردند. معاون امور معادن وزارت صنايع و معادن پرداخت تسهيلات به مـعادن براي خريد و نوسازي ماشين آلات معدني را از ديگر طرحهاي دردست اجراي اين وزارتخانه اعلام كرد . سميعي نژاد گفت : اين تسهيلات نيزبا سود 9 درصد و از محل كمـكهاي فني واعتباري دولت به صورت 60 ماهه و بـدون سقف تعيين شده با توجه به نياز و توانايي معادن پرداخت شود .
تسهيلات دولت به گندمكاران
دولت به منظور توسعه و بهينه سازي توليدات كشاورزي و با هدف حمايت از كشاورزان به كشاورزان گندم كاري كه گندم خود را به دولت فروخته اند متناسب با ميزان گندم فروخته شده نهاده هاي توليدي اعم از بذر و كود تحويل مي دهد. به گزارش واحد مركزي خبر با تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كار گروه كنترل بازار وزارت جهاد كشاورزي در اقدامي تشويقي براي گندمكاران موظف شد براي سال زراعي 1388 ـ 1387 صرفا به آن دسته از كشاوزان گندمكار كه گندم خود را به دولت فروخته اند متناسب با ميزان گندم فروخته شده براساس اطلاعات دريافت شده از شركت بازرگاني دولتي ايران نهاده هاي توليد اعم از بذر و كود تحويل دهد. بر اساس اين مصوبه قيمت خريد گندم از كشاورزان تا پايان فصل خريد هر كيلوگرم دو هزارو هشتصد ريال تعيين مي شود.
نوسان بهاي نفت حدود 120 دلار
قيمت نفت خام در بازارهاي جهاني روز جمعه در پي خرابكاري در خط لوله باكو ـ تفليس ـ جيهان همچنان حدود بشكه اي 120 دلار در نوسان بود . به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري رويترز نفت خام سبك امريكا براي تحويل در شهريور با 11 سنت كاهش بشكه اي 119 دلار و 91 سنت فروخته شد . در عين حال نفت خام برنت با شش سنت افزايش به بشكه اي 117 دلار و 92 سنت رسيد .
خط لوله نفتي باكو ـ تفليس ـ جيحان سه شنبه شب بر اثر انفجار و ادامه آتش سوزي در روز پنجشنبه قيمت هاي نفت در اين روز يك دلار و 44 سنت افزايش يافت . اين خط لوله نفتي بيش از يك درصد از نفت خام جهان را از حوزه هاي نفتي در درياي خزر به ساحل درياي مديترانه انتقال مي دهد.
تضمين مطالبات معوق غيرقابل وصول تسهيلات تكليفي بودجه سال 86
دولت به منظور افزايش توان وام دهي بانكها ضمن اصلاح برخي آيين نامه هاي اجرايي قانون بودجه سال 86 مطالبات معوق غيرقابل وصول تسهيلات تكليفي بودجه 86 را تضمين مي كند . به گزارش واحد مركزي خبر بر اساس مصوبه وزيران عضو كميسيون اقتصاد كه به تاييد رئيس جمهوري رسيده است بازپرداخت تمام يا قسمتي از اصل سود و خسارت قانوني تسهيلات بانكي تكليفي در قانون بودجه بودجه 86 از طرف دولت تضمين و تعهد مي شود. معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبري نيز موظف است اعتبار لازم جهت پرداخت مانده مطالبات معوق وصول بانكها (ناشي از اعطاي تسهيلات تكليف شده در بودجه ) را در لوايح بودجه سال هاي بعد منظور كند تا از طريق بانك مركزي به بانكها پرداخت شود. براساس مصوبه دولت همچنين محاسبه مطالبات بانكها از دولت بابت تسهيلات تكليفي يا تضميني اعطايي بانكها به بخش خصوص و تعاوني منوط به انجام اقدامات موضوع ماده 14 آيين نامه درباره طرح هاي داراي مطالبات معوق لاوصول است .
نرخ خريد تضميني محصولات باغي تعيين شد
دولت با هدف حمايت از توليد محصولات اساسي كشاورزي ايجاد تعادل در نظام توليد به حداقل رساندن ضايعات محصولات و جلوگيري از ضرر و زيان كشاورزان و حذف پديده واسطه گري نرخ خريد تضميني محصولات باغي را براي سال زراعي 1387 ـ 1386 تعيين كرد . به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت بر اساس اين مصوبه نرخ خريد تضميني براي سيب ممتاز 2420 ريال سيب درجه يك 1900 ريال سيب درجه دو 1400 ريال سيب درجه سه 620 ريال پرتقال درجه يك شمال 1200 ريال ليمو شيرين درجه يك جنوب 1200 ريال ليمو ترش 1900 ريال گريپ فروت سرخ و سفيد 700 ريال نارنگي درجه يك شمال 1150 ريال و نارنگي رسمي شمال 850 ريال در هر كيلوگرم تعيين شده است . در همين راستا قيمت انار 1710 ريال خرما 3800 ريال كشمش 7460 ريال انجير خشك 5920 ريال برگ زردآلو آفتابي 5680 ريال و برگ كاليفرني 6280 ريال در هر كيلوگرم تعيين شده است .
رونمايي خودرو تمام ملي ايران در دهه فجر
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا ازطراحي وتوليد خودروي ملي تمام ساخت ايران به قيمت كمتراز10 ميليون تومان خبرداد . به گزارش واحد مركزي خبر مهرداد بذرپاش با بيان اينكه در اين خودروي ملي استانداردهاي روزصنعت خودروسازي دنيا لحاظ شده است گفت : از اين خودرو دردهه فجرامسال رونمايي مي شود. مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با اشاره به توليد خودروي مشترك با كشور مالزي در اين شركت افزود : نخستين توليد مشترك ما با قيمت 6 تا 8 هزار دلار اوايل سال آينده وارد بازار خواهد شد . بذرپاش گفت : با همكاري مالزي 4 نوع خودرو تا پنج سال آينده در كشورمان توليد مي شود كه دو خودرو در كلاس متوسط يك خودرو ارزان قيمت و يك خودرو چند منظوره خواهد بود.
آغاز پرداخت تسهيلات 10 ميليون ريالي به تعاوني هاي مسكن مهر
وزير تعاون از آغاز پرداخت تسهيلات 10 ميليون ريالي توسط بانكها براي مرحله آماده سازي در طرح مسكن مهر خبر داد .
محمد عباسي ادامه داد : دولت با برنامه ريزي در صدد پاسخگويي به حجم بالاي تقاضا در بخش مسكن با راه اندازي تعاوني هاي مسكن مهر است . به گزارش مهر وي همچنين از واجد شرايط شناخته شدن يك ميليون و 550 هزار نفر از متقاضيان مسكن مهر در آخرين پالايشها خبر داد و گفت : پيش بيني مي شود اين حجم به 2 5 ميليون نفر بالغ شود . وزير تعاون از ثبت نام 450 هزار نفري مردم در طرح مسكن مهر تهران خبر داد و گفت : پيش بيني مي شود تا 250 هزار نفر از مردم واجد شرايط شناخته شوند ولي هم اكنون 80 هزار نفر در تهران زمين براي ساخت واحد مسكوني را تحويل گرفته اند . وي اظهار اميدواري كرد كه تا 2 ماه آينده 200 هزار نفر از تهراني زمين براي ساخت واحد مسكوني در قالب مسكن مهر را دريافت نمايند.
برنامه جديد خاموشيها در تهران
شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ برنامه خاموشيهاي احتمالي شهر تهران را در هفته منتهي به 25 مردادماه جاري اعلام كرد .
به گزارش شركت توزيع نيروي برق تهران ضمن تقدير از مصرف بهينه مردم اعلام كرده كه اين برنامه به منظور كاهش مشكلات ناشي از خاموشيهاي احتمالي اعلام شده و در هفته آينده نيز مانند هفته هاي قبل ثابت خواهد بود . بر اين اساس زمان خاموشيهاي هفته منتهي به 25 مردادماه براي گروه يك و دو از ساعت 10 تا 12 صبح و 22 تا 24 شب گروه سه 12 تا 14 ظهر و نيمه شب تا 2 صبح گروه چهار 12 تا 14 ظهر و نيمه شب تا 2 صبح گروه پنج نيمه شب تا 2 صبح و 14 تا 16 ظهر گروه شش 2 تا 4 صبح و 14 تا 16 عصر گروه هفت 2 تا 4 صبح و 16 تا 18 عصر گروه هشت 4 تا 6 صبح و 16 تا 18 عصر گروه نه 6 تا 8 صبح و 18 تا 20 شب و گروه ده 6 تا 8 صبح و 20 تا 22 شب و گروه يازده 8 تا 10 صبح و 20 تا 22 شب خواهد بود .
درآمدهاي نفتي اوپك امسال به 1 251 تريليون دلار خواهد رسيد
اداره اطلاعات انرژي آمريكا پيش بيني كرددرآمدهاي نفتي اوپك تا پايان سال 2008 ميلادي به بيش از 1 251 تريليون دلار خواهد رسيد . به گزارش رويترز اين رقم 73 ميليارد دلار بيشتر از پيش بيني قبلي اداره اطلاعات انرژي آمريكا در مورد درآمد هاي نفتي اوپك است درآمد خالص صادرات نفت اوپك نسبت به سال گذشته بيش از 86 درصد رشد خواهد داشت اين رقم طي سال 2007 ميلادي به كمتر از 671 ميليارد دلار رسيده بوددرآمدهاي نفتي اوپك طي سال 2009 ميلادي نيز با 6 درصد رشد به بيش از 1 322 تريليون دلار خواهد رسيدميزان درآمدهاي اوپك طي شش ماه نخست 2008 ميلادي به بيش از 645 ميليارد دلار رسيده است درآمدهاي عربستان يك سوم كل درامدهاي اوپك را تشكيل مي دهددرآمدهاي نفتي عربستان طي شش ماه نخست امسال به بيش از 192 ميليارد دلار رسيده كه اين رقم 2 ميليارد دلار كمتر از كل درآمد نفتي اين كشور طي سال 2007 ميلادي است .
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن