تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814691606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل موسسه فرهنگي و هنري شاهد كشور : 30 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت سريال شهيد بابايي نياز است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير عامل موسسه فرهنگي و هنري شاهد كشور : 30 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت سريال شهيد بابايي نياز است
قزوين ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : ناصر دهقاني مدير عامل موسسه فرهنگي و هنري شاهد كشور در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين گفت : 21 سال از شهادت شهيد بابايي مي گذرد و زماني كه درباره زندگي احوالات و باورهاي اين شهيد تفحص مي كنيم ابواب جديدي از عرفان الهي و عبوديت وي به خدا باز مي شود و هنوز خيلي از ابعاد زندگي و معارف اعتقادي شهيد بابايي ناشناخته است .
وي ادامه داد : نوشتن فيلم نامه سريال شهيد بابايي از مرداد ماه سال گذشته آغاز شد و پس از تحقيقات مختلف از خانواده و كساني كه با اين شهيد در ارتباط بودند فيلم نامه چندين بار بازنويسي شد.
مدير عامل موسسه فرهنگي و هنري شاهد كشور اضافه كرد : بوشهر اصفهان خوزستان و قزوين و كشور آمريكا شهرها و كشورهايي هستند كه شهيد بابايي در آنجا حضور داشته كه با توجه به اينكه در آمريكا اجازه فيلمبرداري در پايگاه هوايي را نخواهند داد از چند كشور ديگر براي اين كار استفاده خواهيم كرد.
وي افزود : البته با توجه به پتانسيل و حمايت مسئولان استان قزوين 60 درصد تصويربرداري در كشور در قزوين صورت مي گيرد .
دهقاني درخصوص هزينه مورد نياز براي ساخت اين فيلم گفت : هفتاد نفر ثابت هميشه در صحنه فيلم برداري حضور دارند و علاوه بر اين بازيگران مطرح نيز هر كدام براي ايفاي نقش در مدت زمان دو ماه 500 تا 600 ميليون ريال تقاضا دارند .
وي تصريح كرد : بنياد شهيد در سال 76 براي ساخت اين فيلم شش ميليارد ريال برآورد كرده بود و امروز با گذشت هشت سال توقف از كار در حدود 30 ميليارد ريال براي ساخت اين فيلم نياز است .
مدير عامل موسسه فرهنگي و هنري شاهد كشور يادآور شد : البته اين توقف كاري به دليل عدم تامين انتظار از بخش هاي مختلف و در جهت به تكامل رسيدن فيلمنامه بود كه توقف مباركي بود زيرا موجب شد تا فيلم نامه بي نظيري داشته باشيم و با چنين فيلم نامه اي سريالي ساخته شود كه فضاي تلويزيون را متحول كند.
وي توضيح داد : براي تامين هزينه ساخت اين فيلم در قسمت هزينه هاي نقدي توقع ما اين است بخش هاي مردم نهاد كه قادر به سياست گذاري هستند به ما كمك كنند البته با توجه به اينكه پروژه در سطح ملي است مسئولان نيز قول مساعد همكاري داده اند.
دهقاني اعلام كرد : عوامل سينمايي براي اين فيلم انتخاب شده اند و يكي از عوامل اصلي در اين فيلم مجيد مجيدي كارگردان مطرح كشورمان است كه به عنوان مشاور هنري ما را در ساخت اين سريال همراهي مي كند و اين سريال مقرر است از شبكه دوم سيما پخش شود.
وي عنوان داشت : با توجه به فيلم نامه قوي اين فيلم شهيد در فيلم كاملا براي نوجوان و جوان بيننده ملموس است و سعي شده بيشتر به شخصيت و اعتقادات شهيد پرداخته شود و شهيد به عنوان يك الگو به مخاطب نشان داده شود.
مدير عامل موسسه فرهنگي و هنري شاهد كشور تاكيد كرد : ساخت سريال شهيد بابايي بركات زيادي خواهد داشت و قزوين را روز آمد كرده و بيش از پيش معرفي مي كند و با توجه به بركتي كه اين شهيد براين استان دارد قزوين نيز بايد دين خود را به شهيد بايايي ادا كند.
وي خاطرنشان كرد : اگر اين سريال ساخته شود خانواده ديگر شهداي مطرح كشورمان نيز اجازه خواهند داد فيلم اين شهدا نيز ساخته شود و اميدواريم سريال شهيد بابايي اسباب سرافرازي قزوين را فراهم آورد.
در ادامه مشاور استاندار قزوين در امور روحانيون بيان داشت : ساخت فيلم شهيد بابايي يك مسئله ملي است از اين رو با 60 دستگاه استان جلساتي را در اين خصوص برقرار كرده ايم كه آنها نيز حمايت خود در جهت ساخت اين سريال اعلام كرده اند.
مجتبي قائد اميني اضافه كرد : امروز 21 سال از شهادت شهيد بابايي مي گذرد و ما مي خواهيم در قالب يك كار هنري اين شهيد بزرگ را به مردم معرفي كنيم كه اميدواريم اين اقدام گامي بلند در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت باشد.
صديقه حكمت همسر شهيد بابايي و عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در ادامه با اشاره به خصوصيات اخلاقي شهيد بابايي گفت : شهيد بابايي خصوصيات برجسته اي داشت كه بايد سعي شود بيشتر به اين ويژگي ها در فيلم پرداخته شود.
وي افزود : اميدوارم سريالي كه درخصوص اين شهيد بزرگوار ساخته مي شود در شان شخصيت شهيد باشد.
شهروش رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين نيز گفت : شهيد بابايي كسي بود كه وقتي خبر شهادتش به دشمن رسيد دشمنان در بغداد سه روز جشن اعلام كردند.
وي تاكيد كرد : امروز اين امكان فراهم شده تا از زندگي چنين شهيد بزرگي فيلم ساخته شود كه اميدوارم شخصيت شهيد عباس بابايي به معناي واقعي كلمه به نسل جوان معرفي شود.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن