تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815713224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استرس ريزش مو را تشديد مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: استرس ريزش مو را تشديد مي كند
پژوهشگران آمريكايي با شناسايي نقش يك مولكول، به كشف راه حل تازه اي براي درمان طاسي سر اميدوار شدند.
به گزارش ايسنا، اين مولكول رشد پياز موها را در موش هاي آزمايشگاهي مورد هدف قرار مي دهد.
به گفته پژوهشگران; اين روش ممكن است در آينده براي درمان طاسي يا حداقل روياندن تعداد بيشتري تار مو روي سر افراد كم مو كاربردهاي مفيدي داشته باشد.
به گفته محققان دانشگاه استانفورد; اين مولكول شبيه به يك اپراتور عمل مي كند كه پيغام ها يا پروتئين ها را بين لايه هاي خارجي و داخلي پوست منتقل مي كند. اين تعامل در نهايت منجر به شكل گيري تارهاي مو مي شود.
نتايج اين تحقيق در مجله «ژنها و رشد» منتشر شده است.
برخلاف محصولاتي كه امروزه در بازار موجود هستند و نقش آنها كم كردن سرعت ريزش مو است، پژوهشگران اميدوارند كه اين مولكول موسوم به لامينين - 511 بتواند به طور بالقوه مجددا فوليكولهاي واقعي توليد كند كه منجر به رشد موهاي تازه مي شود.
دكتر پيتر مارين كوويچ، محقق ارشد اين پژوهش و استاديار دانشكده پزشكي دانشگاه استانفورد دراين باره مي گويد: هرچند ريزش مو كسي را نمي كشد اما درعين حال براي برخي افراد به ويژه براي زنان واقعا يك رويداد نگران كننده و غم انگيز است.
دكترمارين كوويچ اميدوار است كه در نهايت با اين شيوه درماني بتواند به معالجه افراد مبتلا به آلوپسيا (بيماري ريزش موي سر بيشتر از ميزان طبيعي) يا سرعت بخشيدن به رشد موها در بيماراني كه تحت شيمي درماني قرار مي گيرند، كمك كند.
پژوهشگران معتقدند كه مولكول لامينين - 511 ممكن است بتواند حتي ساير بافتهاي رشدي مانند دست ها و پاها را مجددا توليد كند. اما قطعا براي درك دقيق چگونگي كار كردن اين پروسه انجام مطالعات بيشتر مورد نياز است. در اين تحقيق موهاي موشهايي كه به آنها مولكول خالص شده لامينين - 511 تزريق شده بود ظرف دو هفته دوباره شروع به رشد كردند كه ضخامت اين موها نصف ضخامت موي طبيعي موش ها بوده است.
دكتر جورج كوتسارليس رييس كلينيك پوست و مو در دانشكده پزشكي دانشگاه پنسيلوانيا نيز دراين باره خاطرنشان كرد: پژوهش استانفورد درك تازه اي از نحوه كارآيي لامينين - 511 ارائه مي كند اما انجام آزمايشات كلينيكي بيشتر مورد نياز است تا چگونگي واكنش انسانها به اين شيوه درماني را نشان دهد.
با توجه به تاثير نامطلوب طاسي روي افراد، پژوهشگران درعين حال يادآور شدند كه استرس و تنش نيز مي تواند باعث ريزش مو و طاسي شود.
آنها تاكيد كردند كه واكنش هاي هورموني كه در موقعيت هاي تنش زا بروز مي كنند مي توانند در طاسي سر نقش داشته باشند.
تحقيقات نشان مي دهد: افزايش غلظت هورمون هايي چون كورتيزول و تستوسترون كه در هنگام بروز تنش در بدن رخ مي دهد، روي ريشه هاي مو تاثير نامطلوب مي گذارد.
لذا پژوهشگران توصيه مي كنند كه براي جلوگيري از ريزش مو بهتر است آرام باشيد و تنش را از خود دور كنيد.

استرس چيست؟

استرس از فشار ناشي مي شود و خود فشار نيست اگرچه با اندك اغماضي مي توان استرس را همان فشار عصبي معني كرد و آن را عكس العملي دانست كه انسان در مقابل محرك هاي ناسازگار از خود بروز مي دهد. استرس در دنياي امروز تقريبا همه گير شده و بسياري با نوعي از آن دست به گريبانند و فقط افراد معدودي كه شناخت كافي از آن داشته و ابزار مقابله با آن را در اختيار دارند از آثار مخرب آن بركنار هستند.
«كارل البرشت» استرس را بخش طبيعي عملكرد انسان دانسته و عقيده دارد بايد اختلاف بين استرس منطقي و مخرب را آموخت و حساسيت خود را تجربه كرد تا توانايي مقاومت در ما ايجاد شود.
براي برخورد با استرس راه هاي زير توصيه مي شود:
تقويت مباني ديني: دوركيم مي گويد انسان موجودي دين ورز است و انسان دين ورز قدمتي بيشتر از انسان هوش ورز دارد. ايمان راسخ و داشتن اعتقادات ديني در حفاظت فرد نقش مهمي دارد. اجرا كردن دستورات الهي و سنت هاي نبوي در رفع فشارهاي عصبي حائز اهميت است.
ورزش و تغذيه سالم استرس را كاهش مي دهند:
هر انساني در شرايط خاص يا بحراني با استرس روبه رو شده است. استرس و فشار روحي به غير از آنكه با شرايط روحي و اعتماد به نفس شخص در ارتباط مي باشد با تغذيه و شرايط بدني مرتبط است.
ورزش صحيح و تغذيه سالم به بدن كمك مي كند تا در كنترل سيستم عصبي، به دست آوردن اعتماد به نفس، كار كردن وفرمان گرفتن صحيح در شرايط بحراني موفق تر عمل كند.
تحقيقات نشان داده است كه اشخاصي كه تغذيه سالم دارندو مرتب ورزش مي كنند بسيار كمتر از اشخاص ديگر در شرايط بحراني عصبي مي شوند.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 442]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن