تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804509082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
مقام معظم رهبري:
نقشه دشمن ايجاد تفرقه در دنياي اسلام است

گروه سياسي: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي چهارشنبه شب در ديدار قاريان، حافظان، داوران و شركت كنندگان در بيست و پنجمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم تنها راه نجات امت اسلامي را تمسك به قرآن دانستند. به گزارش ايرنا، ايشان افزودند: برگزاري اين گونه مسابقات در سوق دادن جامعه و امت اسلامي به فهم، تدبر و انس با قرآن گامي موثر است. رهبر معظم انقلاب اسلامي آشنايي مسلمانان با فرهنگ ها و افكار كشورهاي اسلامي را يكي ديگر از فوائد برگزاري مسابقات بين المللي قرآن كريم برشمردند و افزودند: امروز يكي از نقشه هاي جدي دشمنان، ايجاد تفرقه در دنياي اسلام و كشورهاي اسلامي است تا بتوانند مسلمانان را به شكست بكشانند. حضرت آيت الله خامنه اي به شركت كنندگان خارجي در اين مسابقات توصيه كردند: پيام دوستي و محبت ملت ايران را به هموطنان خود برسانند. در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين مصلحي رييس و نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه گزارش كوتاهي از روند برگزاري مسابقات و تركيب شركت كنندگان در آن بيان كرد و سپس دو نفر از قاريان قرآن به تلاوت آياتي از كلام الله مجيد پرداختند.

منافقين به ليست تروريستي انگليس باز مي گردند

گروه سياسي: نماينده مردم مشهد گفت: تعدادي از نمايندگان پارلمان انگلستان در ديدار با چند تن از اعضا كميسيون امنيت ملي مجلس اعلام كردند با تبعيت از اتحاديه اروپا، پارلمان و دولت انگلستان نيز به زودي منافقين را به ليست تروريستي خود باز مي گردانند. به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور)، جواد كريمي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اعلام اين خبر، افزود: ديپلماسي پارلماني مجلس شوراي اسلامي در دوره اخير بيش از ساير دوره ها فعال شده است و مجلس شوراي اسلامي در تلاش است تا از اين پتانسيل حداكثر استفاده را انجام دهد . نماينده مردم مشهد در ادامه افزود: اميدوارم دولت انگلستان به زودي اشتباه خود را اصلاح كند تا روابط مناسبي بين دو كشور برقرار شود. وي در پاسخ به سوالي در خصوص ديپلماسي پارلماني ايران جهت اخراج منافقين از عراق گفت: با توجه به درخواست مردم عراق، طي سالهاي گذشته موضوع اخراج منافقين از عراق يكي از محورهاي ديپلماسي مشترك ايران و عراق بوده و در اين خصوص رييس جمهور، نخست وزير و نمايندگان پارلمان عراق بارها بر اين موضوع تاكيد كرده اند . وي تلاش مردم و دولت عراق را براي تحقق اين امر مفيد ارزيابي كرد و گفت: آمريكايي ها تلاش مي كنند تا مانع از تحقق اين امر شوند اما جايگاه آنها به لحاظ حقوقي از تاثيرگذاري بالايي برخوردار نيست و زمان زيادي نيز تا اخراج منافقين باقي نمانده است. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد مجدد بر اخراج منافقين از عراق تصريح كرد: ما پس از اخراج منافقين از عراق به دنبال تحويل سران منافقين به مقامات قضايي كشورمان هستيم و در صورت لزوم آنها بايد به عنوان جنايتكاران جنگي در دادگاه لاهه محكمه شوند. وي در خاتمه و در خصوص فعاليتهاي منافقين در اردن گفت: منافقين چون مي دانند از عراق اخراج خواهند شد براي رفتن به اردن تلاش مي كنند و اگر چه تعداد كمي از سياستمداران اردن هم از آنها حمايت مي كنند اما اراده دولت و ملت اردن نگهداري از عده اي تروريست سابقه دار نيست.

قزاقستان: اجازه حمله از خاك خود را به ايران نمي دهيم

گروه سياسي: معاون رييس جمهور قزاقستان در امور بين الملل هرگونه استفاده واشنگتن از خاك قزاقستان به عنوان پايگاهي براي حمله احتمالي به ايران را رد كرد.به گزارش ايسنا، يرجان قازيخانف در گفت وگو با روزنامه الحيات - چاپ لندن -، با بيان اين كه كشورش هيچ نقشي در هيچ اقدام نظامي آمريكا عليه كشورهاي منطقه نخواهد داشت، گفت: هيچ گونه توافقنامه اي بين واشنگتن و آستانه براي ايجاد پايگاه نظامي آمريكايي در خاك قزاقستان وجود ندارد. وي ادامه داد: اظهارات و سخناني هم درباره احتمال استفاده از خاك قزاقستان براي حمله نظامي آمريكا عليه تهران وجود ندارد و وجود هم نخواهد داشت. پيش از اين عراق و افغانستان هم اعلام كرده بودند كه اجازه حمله ازخاك خود به ايران را نخواهند داد.

حمايت قاهره از برنامه هسته اي تهران

گروه سياسي: وزير امورخارجه مصر با تاكيد بر نقش موثر و با اهميت ايران در منطقه از برنامه هسته اي صلح آميز تهران حمايت كرد. به گزارش به نقل از روزنامه السفير، احمد ابوالغيط در برنامه " من القدس " كه از شبكه خبري النيل پخش شد، در پاسخ به روابط ايران و مصر گفت: ايران يك كشور اسلامي بزرگ و تاثير گذار است.وزير امورخارجه مصر افزود : ايران تنها كشور شيعي در جهان اسلام است.ابوالغيط با اشاره به حضور يك كشور شيعي و مجموعه اي از كشورهاي اهل تسنن خاطر نشان كرد: بايد همه با هم در كنار هم با تفاهم زندگي كنند و براي همكاري و ايجاد تفاهم سعي و تلاش در پيش گيرند.ابوالغيط تاكيد كرد: كشورش تكذيب ايران را درباره ادعاهاي موجود مبني بر تلاش اين كشور براي دستيابي به بمب هسته اي را تاييد مي كند.وي از برنامه صلح آميز هسته اي ايران حمايت كرد.وزير امورخارجه مصر درعين حال درباره امكان اينكه اسرائيل به تنهايي بتواند با ايران مقابله كند ، ابراز شك و ترديد كرد و گفت: اگر اسرائيل دست به چنين كاري بزند نه تنها موفق نخواهد شد بلكه بسيار متضرر مي شود و همچنين كل منطقه نيز از اين مسئله ضرر و زيان مي بينند.

دبيركل موتلفه:در مورد اشخاص از رهبري هزينه نكنيم

گروه سياسي: دبير حزب موتلفه اسلامي گفت: در رابطه با رهبري حق نداريم كه در هر موردي از رهبر معظم انقلاب استفاده كنيم . به گزارش مهر، محمد نبي حبيبي روزپنج شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاري، گفت: مقام معظم رهبري سرمايه اي است كه بايد در همان جايگاه باقي بماند و معتقدم ما در اينگونه مسائل به خصوص در رابطه با اشخاص بهتر است و صلاح مملكت آن است كه از مقام معظم رهبري خرج نكنيم .وي درادامه اعلام داشت: نظر موتلفه در خصوص وزرايي كه اخيرا و يا بعدا دولت به مجلس معرفي مي كند اين است كه بايد براي پيشنهاد رئيس جمهور اعتبار قائل شد و بناي كلي موتلفه تامين نظر رئيس جمهور است.حبيبي با بيان اينكه معتقد نيستم كه نبايد انتقادي كرد، افزود: ممكن است اطلاعات رسيده به رئيس جمهور در خصوص افراد درست نباشد .دبير حزب موتلفه گفت : اگر دليلي پيدا كرديم كه وزرا شايستگي وزارت را ندارند بيان مي كنيم و حرمت رئيس جمهور نزد ما مانع انتقاد نمي شود.

ادعاي ديدار نمايندگاني از ايران و آمريكا در آنكارا

گروه سياسي: يك نشريه فرانسوي در حالي مدعي شد يك هيئت ايراني به رياست وزير امورخارجه سابق ايران و يك هيئت آمريكايي به رياست سفير آمريكا در بغداد در آنكارا ديدار و گفتگو داشته اند كه تا كنون هيچ منبع خبري رسمي اين خبر را تائيد نكرده اند.به گزارش مهر ، روزنامه عراقي "البينه الجديده" چاپ بغداد به نقل از يك نشريه داخلي سازمان اطلاعاتي فرانسه مدعي شد : " ميشلينه كالمي ري " وزير امورخارجه سوئيس كه نقش موثري در حضور برنز معاون وزير خارجه آمريكا در مذاكرات ژنو ايفا كرد ، در ديدارهاي اخير هم به عنوان كانال محرمانه بين تهران و واشنگتن ايفاي نقش كرده است.اين نشريه اطلاعاتي جاسوسي فرانسوي (كه نشريه عراقي به نام آن هيچ اشاره اي نكرده است) در ادامه مي نويسد : وزير امورخارجه سوئيس همچنين مانند صندوق پستي بين تهران و واشنگتن نقش بازي مي كند.در ادامه اين مطلب آمده است : "ميشلينه كالمي ري "همچنين در هموار كردن مسير بين دو طرف تا كنون موفق عمل كرده است به طوري كه منجر به انجام چند ديدار ميان طرف هاي ايراني و آمريكايي در پايتخت تركيه شد. به ادعاي اين نشريه" كمال خرازي" وزير امورخارجه سابق ايران و رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي به همراهي "حسن كاظمي قمي" سفير ايران در بغداد رياست هيئت ايراني و رايان كروكر سفير آمريكا در بغداد رياست هيئت آمريكايي را برعهده داشته اند، ضمن اينكه احمد چلبي و حكيم از مقامات موثر عراقي نيز در ملاقات حضور داشته اند.البينه الجديده در ادامه مي نويسد ; درحالي اين ديدارها انجام شد كه رايان كروكر با همتاي ايراني خود بارها ديدار كرده است.همچنين اين روزنامه به توافقنامه گازي بين سوئيس و ايران اشاره مي كند و گزارش مي دهد : وزير امورخارجه سوئيس كه توافقنامه گسترده گازي را در تهران به امضا رساند، موجبات انتقاد آمريكا از دولت اين كشور را فراهم كرد.يادآوري مي شود هنوز هيچ منبع رسمي خبري در ايران و آمريكا ادعاي نشريه فرانسوي مزبور را تائيد نكرده است. خبرگزاري مهرهمچنين ديروز گزارش داد كه كمال خرازي طي يكسال گذشته هيچ سفري به خارج از كشور نداشته است.

برگزاري مجمع عمومي خانه احزاب ايران

گروه سياسي: مجمع عمومي عادي خانه احزاب ايران روز پنج شنبه با حضور دبيران كل و نمايندگان بيش از پنجاه حزب و تشكل سياسي در تالار اجتماعات وزارت كشور برگزار شد. در مجمع عمومي خانه احزاب ايران كه با موضوع توانمندسازي وضعيت مالي خانه احزاب برگزار شد، شماري از دبيران كل و نمايندگان احزاب و تشكل هاي سياسي در اين خصوص به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند. پس از ارايه نظرات نمايندگان احزاب و تشكل هاي سياسي كه حدود سه ساعت به طول انجاميد درباره پرداخت حق عضويت از سوي اعضا راي گيري صورت گرفت و مصوب شد كه سالانه مبلغ 240 هزار تومان از سوي هر حزب و تشكل سياسي پرداخت شود.بر اساس اين مصوبه مقرر شد شوراي مركزي خانه احزاب، آيين نامه اجرايي اخذ حق عضويت از اعضا را تدوين كند. مجمع عمومي عادي خانه احزاب براي بررسي توانمندسازي مالي و استفاده از منابع مالي اين تشكل قرار بود دو هفته پيش برگزار شود كه به علت به حد نصاب نرسيدن در آن تاريخ برگزار نشد. برگزاري مجمع عمومي در نوبت دوم با هر تعداد اعضا امكانپذير است. خانه احزاب ايران 165 عضو دارد.

بوتفليقه فردا به تهران مي آيد

گروه سياسي: سفير جمهوري اسلامي ايران در الجزاير، از سفر رئيس جمهور الجزاير در روز يكشنبه 20 مردادماه به تهران خبر داد. حسين عبدي ابيانه در گفتگو با فارس با اعلام اين مطلب، گفت: عبدالعزيز بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير بنا به دعوت رسمي رئيس جمهور كشورمان و در پاسخ به سفر سال گذشته ايشان به تهران سفر مي كند. وي افزود: پنج وزير مهم كابينه الجزاير (نفت، بهداشت، خارجه، مسكن و علوم) عبدالعزيز بوتفليقه را در اين سفر همراهي مي كنند. سفير ايران در الجزيره خاطرنشان كرد: رئيس جمهور الجزاير در اين سفر سه روزه با مقام معظم رهبري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، علي لاريجاني رئيس مجلس، منوچهر متكي وزير امور خارجه و ديگر مقامات عاليرتبه كشورمان ديدار مي كند. عبدي ابيانه با اشاره به سومين كميسيون مشترك ايران و الجزاير، افزود: يكسري اسناد در اين كميسيون نهايي شده كه در سفر "عبدالعزيز بوتفليقه" رئيس جمهور الجزاير به تهران به امضاي نهايي خواهد رسيد. وي همچنين اظهار داشت: قرار است موافقت نامه هاي اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و موافقت نامه همكاري هاي گمركي در سفر عبدالعزيز بوتفليقه به تهران به امضا برسد. عبدالعزير بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير در سال 1382 سفري به تهران داشت و سيد محمد خاتمي نيز يك سال بعد به الجزيره سفر كرد. محمود احمدي نژاد مردادماه سال گذشته (1386) سفري رسمي به الجزيره پايتخت الجزاير داشت. الجزاير در موضوع هسته اي ايران همواره نگاه مثبتي داشته است.

عارف:خوشبين به وحدت اصلاح طلبان هستم

گروه سياسي: معاون اول رييس جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: تلاش مي كنيم آقاي خاتمي بيايد; چراكه حضور ايشان و تجربه و جايگاهي كه دارند مي تواند به حل مشكلات كمك كند. محمدرضا عارف روز پنج شنبه در حاشيه دوازدهمين كنگره سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران درجمع خبرنگاران هم چنين در پاسخ به سوالي مبني بر ضرورت وحدت اصلاح طلبان، گفت: اصلاح طلبان چاره اي جز اين ندارند; اميدوارم به اين سمت برويم كه با اجماع، كانديدايي داشته باشيم كه هم مشاركت مردم را بالا ببرد و هم به پيروزي برسيم. وي درباره اين كه چرا هنوز اصلاح طلبان به يك كانديداي مشترك نرسيده اند، گفت: به طور طبيعي اين كه احزاب مواضع خود را اعلام كنند، خوب است و اختلاف نظرها طبيعتا وجود دارد; اما اگر فرض را بر ضرورت اجماع و وحدت رويه بگذاريم و جريانات اصلا ح طلب از مواضع اوليه خود عدول كنند و نيز با در نظرگرفتن منافع ملي، مي توان مشكلات و اختلافات جزيي را حل كرد و به وحدت رسيد. وي هم چنين دليل وجود گزينه هاي متفاوت را از سوي جناح هاي سياسي، " نبود سازمان مدون و رسمي راي" دانست و اظهار كرد: اين كه كانديداهاي مختلف در يك جبهه خود را مطرح كنند خوب است، اما در پروسه اي كه اكنون طي مي كنيم تلاش ما براي رسيدن به وحدت رويه است و من خوشبينم كه در جبهه اصلاحات مي توانيم به وحدت برسيم. رييس هيات مديره بنياد باران، هم چنين درباره طرح تغيير قانون انتخابات گفت: من اطلاعي از اين طرح ندارم اما اصلاحي كه به ارتقاي شرايط كانديداتوري كمك كند، مورد قبول است و اگر اين كار براي حل مسايل صورت بگيرد بهتر است.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن