تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813192722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گله مشتركان از افزايش قطعي برق


واضح آرشیو وب فارسی:الف: گله مشتركان از افزايش قطعي برق
گزارش مردمي از خاموشيهاي برق حاكي است، برنامه زمانبندي خاموشي برق كه وزارت نيرو اعلام مي كند، رعايت نمي شود و اكثر مردم گله مند هستند.

به گزارش خبرگزاري فارس، به نظر مي‌رسد كاهش 10 درصدي مصرف برق در كشور كه وعده مسئولان وزارت نيرو براي پايان دادن به خاموشيها در فصل تابستان بود حتي با پايان يافتن فصل تابستان و كاهش دما نيز محقق نشود.
بنابراين گزارش، اگرچه در اوايل فصل تابستان همكاري مشتركان برق موجب شد تا طبق گزارش‌هاي اعلام شده از سوي وزارت نيرو نرخ رشد مصرف برق در تيرماه به 8/4 درصد برسد و اين آمار حاكي از اين بود كه نرخ رشد مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل كه بحث خاموشي و صرفه‌جويي مطرح نبود كاهش چشمگيري داشته باشد.
رشد مصرف برق از ابتداي سال جاري روند نزولي به خود گرفته و فروردين ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/11 درصد، ارديبهشت ماه به 1/11 درصد و در خرداد به 7/5 درصد رسيد، بنابراين مي‌توان نتيجه گرفت كه مشتركان برق به وظيفه خود كه همكاري و همياري با وزارت نيرو و شركت توانير براي صرفه‌جويي بوده عمل كرده‌اند.

*سوال مشتركان برق: دولت براي خاموشي هاي ماه رمضان چه خواهد كرد

بر اساس اين گزارش، حال مشتركان برق اين سوال را دارند كه تا حد ممكن به وظيفه خود عمل كرده و رشد مصرف برق را حتي به صفر رسانده‌اند، بنابراين اكنون رسالت و وظيفه وزارت نيرو به عنوان متولي توليد، توسعه و توزيع برق اين است كه چاره اي براي كاهش خاموشي بيانديشد چرا كه هنوز گرما دو ماه ديگر وجود دارد و از سوي ديگر ماه مبارك رمضان در پيش است.

*مشتركان برق گلايه‌مند از زمان خاموشي‌ها

گزارش مردمي خبرگزاري فارس حاكي از اين است كه مشتركان برق از طولاني بودن خاموشي و خارج از برنامه زمان‌بندي گلايه‌مند هستند.
حسيني يكي از مشتركان برق در منطقه 17 تهران به خبرنگار فارس مي‌گويد: متأسفانه روزها چندين بار شاهد قطع برق در اين منطقه هستيم و اتفاقا اين خاموشي‌ها برخي از مواقع بيش از 2 ساعت است.
وي مي‌افزايد: قطعي برق با زمان‌بندي اعلام شده از سوي شركت برق يكي نيست و اين بي‌برنامگي براي خانواده‌هايي كه كودك خردسال دارند مشكل‌ساز مي‌شود.
وي در پاسخ به اينكه آيا در منزل از لامپ كم‌مصرف استفاده مي‌كنيد گفت: تقريبا تمام لامپ هاي منزل ما لامپ‌هاي كم مصرف است اما مي‌خواهم بدانم كه واقعا علت اصلي قطعي برق چيست آيا واقعا خشكسالي علت اين خاموشي هاست.

*فاسد شدن مواد لبني به خاطر خاموشي‌ها

خانم اسماعيل پور كه كارمند يكي از ادارات دولتي است در خصوص خاموشي‌هاي برق مي‌گويد: بنده ساكن منطقه يك كرج (عظيميه) هستم و مطمئنا نه من بلكه همه از بابت خاموشي برق ناراحت هستند.
وي افزود: نصف لامپ‌هاي منزل ما لامپ هاي كم مصرف است يعني من مشترك تا حد امكان به وظيفه خود كه همانا صرفه‌جويي در مصرف برق بوده را انجام داده‌ام اما آيا فقط مشتركان برق بايد به وظيفه خود آشنا باشند.
وي ادامه داد: چرا از سال‌هاي گذشته نبايد به فكر كمبود برق در كشور بود.
وي گفت: چند روز پيش با خريد مقداري مواد لبني پس از باز كردن آن متوجه بوي بد آن شدم اما با مراجعه به فروشگاه ،فروشنده قطعي برق و خاموش شدن يخچال را دليل خراب شدن مواد لبني عنوان كرد.

*خرابي يخچال و پاسخگو نبودن شركت برق

سعيدي پور يكي از كارگران فرش فروشي در خيابان وليعصر به خبرنگار ما گفت: قطع برق چند روز پيش يخچال منزل ما را با مشكل مواجه كرد و ديگر مواد داخل خود را خنك نمي‌كند چه كسي پاسخگوي اين مشكل است؟
وي ادامه داد: متأسفانه خاموشي‌هاي خارج از برنامه باعث شده تا نتوانيم براي خود برنامه‌ريزي كنيم.

*يارانه اي بودن برق، مصرف را كاهش نمي‌دهد

خانم نوروزيان ساكن خيابان وحدت اسلامي نيز با انتقاد از افزايش زمان خاموشيها گفت: تا زماني كه برق در كشور به صورت يارانه‌اي به فروش مي‌رسد مشتركان آن گونه كه بايد صرفه‌جويي كنند نمي‌كنند اما باز هم شهروندان تا حد امكان صرفه‌جويي برق را در دستور كار خود قرار داده‌اند بنابراين تمام فشار را نبايد مردم تحمل كنند بلكه مسوولان نيز بايد به فكر راهكاري براي كاهش خاموشي ها باشند.
وي افزود: از ابتداي سال جاري كه متوجه شديم بايد صرفه‌جويي بيشتري نسبت به سال‌هاي گذشته كنيم بيشتر لامپ‌هاي منزل خود را به لامپ‌هاي كم مصرف تبديل كرده‌ايم.
وي ادامه داد: اما متأسفانه بي برنامگي قطعي برق و خاموشي خارج از برنامه زمان‌بندي موجب شده تا ديگر مردم اعتماد خود را از بابت صرفه‌جويي بيشتر مساوي با كاهش خاموشي‌ها از دست بدهند.

*بهترين زمان خاموشي، صبح است

خانم نيك انديش ساكن اتوبان محلاتي نيز در خصوص خاموشي برق مي‌گويد: بهترين زمان براي خاموشي برق صبح از ساعت 7 لغايت 12 ظهر است چرا كه در اين ساعات اولا گرماي بعدازظهر نيست دوم اينكه بيشتر مشتركان در سر كار هستند.
وي ادامه داد: چنانچه وزارت نيرو با اداره هواشناسي ارتباط تنگاتنگي داشت تا متوجه شود چه روزهايي هوا گرم‌تر است و تا حد امكان خاموشي‌ها را كمتر كند بهتر بود.
وي گفت: تقريبا تمام لامپ هاي منزل ما لامپ كم مصرف است اما خواهشي كه از مسئولان ذيربط داريم اين است كه خاموشي را در زمان اعلام شده اعمال كنند.
وي ادامه داد: ما قبلا از دو تلويزيون استفاده مي‌كرديم اما از زماني كه اعلام شد بايد صرفه‌جويي كنيم يكي از تلويزيون‌هاي خود را اصلا روشن نمي‌كنيم پس نتيجه مي‌گيريم شهروندان به وظيفه خود عمل مي‌كنند بايد ديد شركت‌هاي برق و وزارت نيرو چه زماني به وظيفه خود براي كاهش خاموشي‌ها عمل خواهند كرد.

*روزانه بيش از 5 ساعت خاموشي داريم

غريبي كارمند نيروي انتظامي ساكن در محله تهرانپارس نيز به خبرنگار ما مي‌گويد: متاسفانه روزانه ما شاهد 5 ساعت خاموشي هم بوديم و در حاليكه اعلام شده بود اگر خاموشي بيش از 2 ساعت داشتيد با سامانه 121 تماس بگيريد اما متاسفانه تماس هاي ما هيچ نتيجه اي نمي دهد.
وي با بيان اينكه تقريبا تمام لامپ هاي منزل ما لامپ هاي كم مصرف است ادامه داد: چه كسي يا چه نهادي مسئول سوختگي كولر آبي ما در زمان خاموشي برق است.
وي گفت: اتفاقا يكي از سيم‌پيچي‌هاي نزديك منزل ما مي‌گفت كه اين روزها قطعي برق موجب شده تا سر ما نيز شلوغ شود چون وسايل برقي به خصوص كولر و يخچال اين روزها به دليل خاموشي‌هاي مكرر برق بيش از پيش خراب مي شود.
وي ادامه داد: اميدوار هستيم كه شركت برق قطعي برق را در زمان اعلام شده اعمال كند اما چنانچه اين قطعي‌ها در ساعات پاياني شب يعني 2 تا 4 صبح باشد بهتر است.
وي تاكيد كرد: مگر نه اينكه اعلام شده بود اگر در صورتي كه خاموشي اعمال شده در مناطق مختلف كشور بيش از دو ساعت به طول انجاميد ، مورد مربوطه را براي رفع مشكل به شركت هاي توزيع برق اعلام كنند اما هر بار با 121 تماس مي گيريم شماره مشغول و هر بار نيز با جمله خاموشي براي همه است مواجه مي شويم.

*خاموشي‌هاي برق نامنظم است

شاعرپور ساكن ميدان سپاه نيز مي‌گويد: هر روز شاهد قطع برق 2 ساعته در ساعات ابتدايي روز صبح‌ها و 2 ساعت در ساعات پاياني شب هستيم اما نمي‌دانم چرا پس از دو روز تكرار شدن به يكباره اين زمان تغيير مي‌كند.
وي ادامه داد: اتفاقا اگر از قبل از خاموشي برق مطلع باشيم بهتر است اما متأسفانه خاموشي‌هاي خارج از برنامه ما را كلافه كرده است.
وي ادامه داد: مشكل اين خاموشي‌ها به سطح شهر نيز كشيده شده به طوري كه چند روز پيش قطع برق در تقاطع ميرداماد شريعتي موجب ترافيك فشرده‌اي در اين تقاطع شده بود.

*شهرك‌هاي اطراف تهران را دريابيد

خانم عابديني يكي از ساكنان قلعه حسن خان مي‌گويد: هيچ كس به فكر شهرك هاي اطراف تهران نيست چرا كه در شهرك قلعه حسن خان ما روزانه 8 ساعت قطعي برق را نيز تجربه كرده ايم.
وي ادامه داد: قطع برق در اين شهرك موجب مي شود تا شب‌ها ورودي جاده قديم كرج به شهر قدس با مشكل ترافيكي مواجه شود.

*كاهش هدر روي برق در شبكه؛ كاري فراموش شده

وزارت نيرو در سال‌هاي گذشته به خوبي مي‌دانست كه ميزان پرت انرژي برق در شبكه توزيع (18درصد) به اندازه راه‌اندازي در نيروگاه 2000 مگاواتي است اما كاري كه براي كاهش اين هدر روي در دو سال گذشته انجام شده كمتر از 2 درصد بوده است.
بر اساس اين گزارش، از سوي ديگر به نظر مي‌رسد يكي ديگر از وظايف فراموش شده براي جلوگيري از خاموشي‌هاي بيش از پيش همانا توسعه نيروگاه‌هاي برق بوده است.

*مدير عامل توانير:خاموشي ها بيش از دو ساعت نخواهد بود

مدير عامل شركت توانير در پاسخ به اين انتقادها گفت: تلاش مي‌شود تا ميزان قطعي‌هاي برق در هر منطقه از كشور، بيش از دو ساعت در روز طول نكشد.
محمد علي وحدتي اظهارداشت : سهميه خاموشي‌هاي برق هر استان متناسب با ميزان كمبودها مشخص شده و به صورت منطقه‌اي اعلام مي‌شود.

*مديرعامل شركت توزيع برق: احتمال قطع برق در دو مرحله دو ساعته

مهذب ترابي مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تهران نيز گفت:وزارت نيرو برنامه خاموشي‌ ها را اعلام كرده كه قطعا با همراهي مردم و صرفه‌ جويي آنها، قابل تغيير بوده و كاهش ساعات قطعي برق را در پي خواهد داشت.
وي افزود: با افزايش دماي هوا در روز هاي اخير و كاهش توليد برق به علت خشكسالي، احتمال قطعي برق در دو مرحله دو ساعته در تهران وجود دارد.
وي گفت: مصرف برق با افزايش گرما در كشور افزايش يافته اين در حالي كه با خشكسالي و كاهش آب هاي سطحي و ذخيره سدها، توليد برق در نيروگاه هاي برق آبي با كاهش مواجه شده است، از اين رو با كاهش مصرف بايد مشكل كمبود برق در كشور را حل كنيم.

*رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران:ليست 50 تقاطع مهم شهر تهران به وزارت نيرو ارائه شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اظهار داشت: ليست 50 تقاطع مهم شهر تهران در حال حاضر پس از ارائه گزارش كارشناسان جهت تامين برق مورد نيازدر اختيار وزارت نيرو قرار گرفته است.
هاشمي گفت: بر اساس مذاكرات صورت گرفته با مسئولان وزارت نيرو، برق 50 چراغ راهنمايي و رانندگي در سطح شهر تهران با برق مستقيم تامين و از ليست قطعي برق خارج مي شود.
به گفته وي، هدف از اين اقدام جلوگيري از خاموشي چراغ هاي راهنمايي و رانندگي هنگام قطعي برق و كنترل ترافيك است.

گزارش از اكبر محمودي
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن