تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815428422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

90 دقيقه اول را نبايد جدي گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 90 دقيقه اول را نبايد جدي گرفت
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): نتيجه‌هاي هفته اول ليگ برتر فوتبال ايران در حالي مشخص شد كه طبيعت فوتبال نشان مي‌دهد موفقيت يا ناكامي تيم‌ها در اولين 90 دقيقه هر تورنمنتي نمي‌تواند ملاك مناسبي براي ارزيابي باشد.


چون در كنار اينكه تيم ها هنوز به هماهنگي لازم نرسيده اند، از كمترين شناخت هم نسبت به رقيبان خود محروم هستند و طبيعي است كه نتوانند آنطور كه بايد به فكر اجراي برنامه‌هاي تاكتيكي مشخصي باشند.
با اين حال مي‌توان پيروزي دو تيم بزرگ پايتخت و كسب نتيجه مطلوب توسط 6 تيمي كه به عنوان ميزبان در خانه حريفان به ميدان رفته بودند را از نكات قابل توجه اولين هفته ليگ برتر دانست.

* اميدواري پرسپوليس، تزلزل سايپا
ديدار افتتاحيه، بين 2 قهرمان آخر‌ ليگ برتر نشان داد كه پرسپوليس همچون ليگ هفتم براي قهرماني خيز برداشته‌ و حتي مي‌توان گفت نسبت به سال پيش از شرايط بهتري برخوردار است.
افشين قطبي در حال حاضر براي پست‌هاي مختلف مهره‌هايي با پتانسيل بالا دارد و اين ثابت مي‌كند كه سرخ‌ها در ليگ هشتم اگر با حاشيه‌ها مواجه نشوند، مي توانند تا آخرين هفته براي تكرار عنوان مهم قهرماني اميدوار باشند.
اما در آن سوي ميدان ليت بارسكي نتوانست از اولين بازي خود در ايران امتيازي بگيرد.
اين مرد آلماني اگر مي‌خواهد سايپا را بعد از يكسال دوباره در جمع مدعيان ليگ برتر قرار دهد بايد در انتخاب يازده بازيكن اصلي‌اش دقت عمل بيشتري داشته باشد.
البته ناگفته نماند كه نارنجي پوشان به قدري مهره قابل اتكا دارند كه بارسكي از اين لحاظ مشكلي احساس نخواهد كرد.
البته يكي ديگر از مسايل شفاف سازي نشده سايپا اين است كه علي دايي تا چه اندازه مي‌تواند در مورد نكات فني با سرمربي تبادل نظر كند.تركيب اوليه سايپا بيانگر اين مهم بود كه دايي نقش زيادي در انتخاب بازيكنان كه دقيقه نخست به ميدان آمده بودند، داشت.
بارسكي بايد هر چه زودتر راهي براي تكرار نشدن تزلزل تيمش در هفته‌هاي بعدي پيدا كند.

* نگاه به صدر و قعر جدول
از بازي استقلال و ابومسلم مي‌توان يك نتيجه‌گيري داشت؛‌استقلال تهران از همان هفته اول خود را در حد يك قدمي نشان داد و ابومسلم بحران زده هم نشان داد كه فقط يك اتفاق مي‌تواند آنها را از جمع تيم‌هاي انتهاي جدول جدا كند؛‌با اينكه قضاوت در مورد عملكرد تيم‌ها زود به نظر مي‌رسد، اما رويارويي آبي‌ها و سياه جامگان با توجه به پيشينه‌اي كه از اين 2 تيم وجود دارد اين نوع قضاوت را منطقي و مطابق با واقعيت جلوه مي كند.
شاگردان قلعه‌نويي در 45 دقيقه اول بازي تحت تاثير جو ورزشگاه بودند و نتوانستند آنطور كه بايد برنامه‌هاي تيمي را اجرا كنند،البته آنها در نيمه دوم توپ را با منطق بيشتري به چرخش در‌آوردند و نتيجه‌اي كه در پايان 90 دقيقه ثبت شد نشان داد كه آنها مي توانند اتفاقات تلخ فصل گذشته را فراموش كنند.
در آن سوي ميدان ابومسلم بيشتر چوب بي ثباتي مديران خود را مي خورد،چون از تيمي كه 48 ساعت مانده به ليگ سرمربي خود را مي‌شناسد نمي‌توان انتظاري بيش از اين داشت.

*‌ پاس و سپاهان - قابل انتظار
هم پاس و هم سپاهان را مي‌توان در رديف تيم‌هايي دانست كه در شرايط خوبي پا به ليگ برتر گذاشته‌اند.
ديدار اين 2 تيم در حالي برگزار شد كه هر 2 مربي قبل از اينكه به فكر نتيجه گرفتن باشند، به دنبال اين بودند تا از تيم خود در "شرايط مسابقه" به شناخت خوبي برسند.
پاس با وينگو بگويچ كه حالا دومين سال حيات خود در همدان را تجربه مي‌كند، در اين بازي نشان داد كه نسبت به ليگ هفتم اوضاع بهتري دارد البته بايد گفت كه آنها مثل دوره قبل نمي‌توانند اميدواري زيادي براي قهرماني داشته باشند.
سپاهان كه به دليل تغييرات عمده در تركيب كادر فني خود تيم ناشناخته‌اي است، با گرفتن يك امتياز خارج از خانه و شناخت بيشتر فيرات از بازيكنانش مي تواند به اين اميد باشد كه از همين اوايل ليگ بازهم خود را به عنوان يكي از مدعيان بالانشيني در جدول رده‌بندي مطرح كند.

* تساوي رانده‌شدگان از تهران
صبا و پيكان كه بالاخره بعد از حرف و حديث‌هاي فراوان به ترتيب به قم و قزوين منتقل شدند،در اولين بازي به تقسيم امتيازات راضي شدند.
صبايي‌ها كه فيروز كريمي را به عنوان يكي از فني‌ترين مربيان بالاي سر خود مي‌بينند در شرايطي ليگ هشتم را شروع كردند كه تا 2 هفته قبل در بلاتكليفي محض به سر مي‌بردند. به اين دليل است كه مي‌توان به كريمي حق داد كه براي نتيجه گرفتن تيمش 4 هفته ديگر فرصت بخواهد.
مديرروستا كه دومين فصل سرمربيگري‌اش را تجربه مي‌كند، امسال كار دشواري را پيش روي خود مي‌بيند. پيكان بازيكنان زيادي را در حالي از دست داد كه نتوانست جايگزينان مناسبي براي آنها پيدا كند.
البته كسي از آنان انتظاري ندارد و چنانچه رتبه‌اي يك رقمي داشته باشند براي پيكان و مربي جوانش كافي به نظر مي‌رسد.

*‌دانش ذوب، پول مس
منصور ابراهيم زاده و پرويز مظلومي در حالي تيم خود را در هفته اول به ميدان فرستادند كه انتظارات از ذوب‌آهن و مس بيشتر از فصل قبل است.
اصفهاني‌ها با سپردن هدايت فني خود به ابراهيم زاده‌اي كه به عنوان يكي از تكنسين‌هاي فوتبال مطرح است،اين توقع را به وجود‌ آورده اند كه ذوب آهن با تاكتيك هاي به روزتري به رويارويي با رقيبان خود خواهد پرداخت.هر چند كه اولين تجربه اين مربي باعث شده تا ترديدهاي زيادي نسبت به موفق شدن او و تيمش وجود داشته باشد.
كرماني‌ها هم كه به عنوان يكي از گران‌ترين تيم‌هاي حاضر در هشتمين دوره ليگ برتر به شما مي روند به خوبي مي دانند كه نتيجه نگرفتنشان مساوي است با زير سووال رفتن، پس مظلومي بايد اين را بداند كه مربي‌اي كه مهره‌هاي مورد نظرش را در زمان نقل و انتقالات به خدمت گرفته است، هيچ راهي براي توجيه ناكامي نخواهد داشت.

*‌مقاومت همان مقاومت، فولاد همان فولاد
بازي مقاومت و فولاد يك پيام داشت آن هم اين بود كه شاگردان غلام پيرواني همچنان تلاش خواهند كرد در ميانه‌هاي جدول قرار بگيرند و شاگردان مجيد جلالي با وجود حضور يكساله در دسته اول همچنان مي‌توانند حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشند.
مقاومت شيراز با كمترين ريزش مواجه شد و بازيكنان خوبي را هم از تيم‌هاي ديگر گرفت، پس پيرواني بايد اين را در نظر داشته باشد كه در ليگ هشتم نمي‌تواند جدا شدن ستاره‌هايش را عاملي براي نتيجه‌نگرفتن عنوان كند و در ليگ فعلي كاري به مراتب سخت‌تر را پيش روي خود مي بيند.
جلالي هم كه هنوز خاطرات تلخ ليگ هفتم با استقلال اهواز را فراموش نكرده است، با انگيزه بالايي به دنبال اين است تا ناكامي فصل را به مديران استقلال اهواز ربط دهد؛ با اين وجود مي‌توان گفت فولاد بهترين استفاده ممكن را از اين فاكتور خواهد برد.

* انزلي بازنده ليگ هشتم!
ملوان در اولين بازي با يك باخت خانگي روبر شد تا محمد احمد زاده بداند كه فصلي پر از مشكل را بايد سپري كند.در آن سوي ميدان مهابادي نشان داد كه نتيجه‌هاي ليگ قبل اتفاقي نبوده و او يكي از مربيان موفق ليگ هشتم هم خواهد بود.
ملوان كه مازيار زازع تنها ستاره خود را جدا شده مي‌بيند، در حالي ليگ هشتم را شروع كرده است كه كمتر كسي اميد دارد، بتوانند در نتيجه‌گيري موفق عمل كنند و حتي مي‌توان آنها را يكي از كانديداهاي اصلي سقوط دانست!
راه‌آهن اما داستاني متفاوت با ملوان دارد،‌شاگردان مهابادي كه تا همين هفته قبل نمي دانستند به كدام استان تعلق دارند! به عنوان نماينده شهرري مي‌توانند در ورزشگاه اكباتان همچنان حضور داشته باشند و اميدوار به اينكه در پايان به عنوان يكي از پديده‌هاي ليگ معرفي شوند.

* افت آبي‌هاي اهواز، درخشش فيروزه‌اي هاي رشت
نتيجه بازي استقلال اهواز و پگاه نشان مي‌دهد كه اهوازي‌ها همانطور كه انتظار مي‌رفت به دليل مشكلات مديريتي نسبت به فصل قبل افت كرده اند و پگاهي‌ها با دكتر ذوالفقارنسب مي‌توانند درخشش با دست نشان را در ليگ هشتم هم ادامه بدهند.
وقتي مديران استقلال اهواز يك روز مانده به ليگ برتر كريم بوستاني را به عنوان سرمربي انتخاب مي‌كند، چه توقعي مي‌توان از اين تيم داشت.استقلال اهواز كه روزگاري به عنوان اولين تيم بخش خصوصي خود را به جمع بزرگان ليگ برتر نزديك كرده بود،حالا در بدترين حالت ممكن فقط مي تواند براي ماندن در ليگ برتر تلاش كند.
پگاهي‌ها هم اگر در طول مسابقات با اتفاقات غيرقابل پيش‌بيني نشده‌اي مواجه نشوند، به مانند نيم فصل دوم ليگ هفتم مي توانند حداقل خود را به عنوان يك تيم ميانه جدولي مطرح كنند.

*‌كار سخت خداداد؛ شگفتي عباسي
وقتي قرار است 2 مربي جوان تيم‌هاي خود را به رويارويي با يكديگر به ميدان بفرستند، اين كنجكاوي به وجود مي‌آيد كه كدام موفق خواهد شد.
بازي پيام و برق نشان داد كه محمد عباسي كه اولين تجربه سرمربي‌گري‌اش را طي مي‌كند،انتخاب چندان بدي هم نبود.در آن طرف خداداد عزيزي از همان اولين 90 دقيقه به اين نتيجه رسيد كه با تيمي كم بضاعت فصلي سخت را بايد سپري كند.
پيام كه با شكست دادن فولاد ليگ‌برتري شد، با باخت خانگي برابر برقي كه خيلي رويش حساب نمي‌شود نشان داد كه يكي از تيم‌هايي است كه بايد تلاش كند تا در پايان ليگ،دسته اولي نشود.البته برخي اعتقاد دارند كه خداداد با وجود كم تجربگي از اين پتانسيل برخوردار است كه تيمش را از بحران به دور نگه دارد.
شيرازي‌ها هم كه با وجود محروم بودن از اقتدار يك تيم ليگ‌برتر هرگز به دسته پايين‌تر نرفته‌اند، ليگ هشتم را با هدف حضور در بين تيم هاي وسط جدولي شروع كرده‌اند،‌هدفي كه به نظر مي‌رسد در پايان ليگ به آن خواهند رسيد.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن