تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درگيري‌هاي شديد در تسخينوالي جنگنده‌هاي روسيه خاك گرجستان را مورد حمله قرار دادند شوراي امنيت براي بررسي درگيري گرجستان با اوستيا تشكيل جلسه مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: درگيري‌هاي شديد در تسخينوالي جنگنده‌هاي روسيه خاك گرجستان را مورد حمله قرار دادند شوراي امنيت براي بررسي درگيري گرجستان با اوستيا تشكيل جلسه مي‌دهد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

در پي افزايش تنش ميان گرجستان و اوستياي جنوبي، خبرگزاري فرانسه به نقل از يك مقام وزارت كشور گرجستان گزارش كرد سه فروند هواپيماي جنگي روسيه امروز (جمعه) محلي را در خاك گرجستان بمباران كردند.

اين در حالي است كه نيروهاي دولتي گرجستان و جدايي طلبان اوستياي جنوبي درست ساعاتي پس از توافق براي آتش بس و برگزاري گفت‌وگو با ميانجي‌گري روسيه، بار ديگر درگير نبردي سخت شده‌اند.

نيروهاي گرجستان اعلام كرده‌اند پايتخت منطقه‌ي اوستياي جنوبي را محاصره كرده‌اند و به نظر مي‌رسد با اين امر درگيري‌هاي خشونت آميز در اين منطقه ادامه يابد.

خبرگزاري رويترز نيز گزارش كرده درگيري‌ها در اطراف مركز اوستياي جنوبي در حال انجام است و نيروهاي گرجي با پشتيباني هواپيماهاي خود مواضع جدايي طلبان را بمباران مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، همزمان با بمباران و حمله سنگين به تسخينوالي (مركز اوستياي جنوبي) توسط نيروهاي گرجستان، گزارش شده است كه حداقل 15 غير نظامي كشته شده‌اند.

درگيري‌هاي تازه در حالي به وقوع پيوسته كه چند ساعت پيش از آن گزارش شد گرجستان و اوستياي جنوبي موافقت كردند كه امروز مذاكره كنند. با اين حال شرتا اويتاشويلي، سخنگوي وزارت كشور اوستياي جنوبي گفت: يك حمله در راه است، درگيري‌هايي نيز هم اكنون در بيرون از تسخينوالي به وقوع پيوسته است.

از سوي ديگر ژنرال ماموكا كوراشويلي، فرمانده نيروهاي صلح‌بان گرجستان در اين استان نيز گفت، دولت تفليس تصميم گرفته تا نظم و قانون را در اوستاي جنوبي احيا كند.

هم چنين تمور ياكوباشويلي، وزير اتحاد گرجستان اظهار داشت: تسخينوالي توسط نيروهاي گرجستان محاصره شده است. با اين حال وي تاكيد كرد كه تفليس قصد ندارد به مركز اوستياي جنوبي حمله كند بلكه قصد خنثي كردن حملات جدايي طلبان را دارد.

در همين حال يك مقام رسمي وزارت شرايط غير مترقبه اوستياي جنوبي نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري نووستي گفت: تسخينوالي با خمپاره‌ها و آتشبار سنگين از طرف شهرهاي نيكوزي و ارگنتي مورد حمله قرار گرفته است و چند خانه نيز در حال سوختن است.

ادوارد كاكويتي، رهبر شورشي اوستياي جنوبي نيز گفت: حملات خشونت آميزي در راه است.

يك وب سايت وابسته به دولت اوستياي جنوبي نيز در گزارشي اعلام كرد كه تانك‌ها و نيروهاي گرجستان در حال حمله به تسخينوالي هستند.

خبرنگار خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد صداي شليك گلوله در اطراف تسخينوالي در شب گذشته تشديد شد.

وي گفت، دود غليظي از اين شهر بر فراز آسمان مشخص است و طي شب صداي انفجارها و شليك تسليحات سنگين به گوش مي‌رسيد.

يكي از مقامات اعمال قانون در گفتگو با خبرگزاري اينترفكس نيز گفت، 15 غير نظامي در حمله نيروهاي گرجستان به تسخينوالي كشته شدند.

مقامات اوستياي جنوبي پيشتر اعلام كرده بودند كه طي اين حملات بيش از 12 تن كشته و 20 تن ديگر زخمي شدند.

اين تهاجم از طرف نيروهاي گرجستان ساعاتي پس از اين انجام شد كه مقامات گرجستان و اوستياي جنوبي موافقت كردند امروز با يكديگر ديدار كنند.

ميخاييل ساكاشويلي، رييس جمهور گرجستان نيز گفت:‌ بياييد از خشونت‌ها جلوگيري كنيم و مذاكرات را از سر بگيريم. روسيه نيز امروز از گرجستان خواست كه به تهاجمات خود عليه تسخينوالي پايان بدهد و به ميز مذاكره باز گردد.

بوريس مالاخوف، سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفت: مقامات گرجستان بايد در انديشه‌ها و افكارشان تجديدنظر كنند و به فكر ابزار غير نظامي براي حل و فصل مشكلات با اوستياي جنوبي باشند.

بان كي مون، دبيركل سازمان ملل نيز از اين خشونت‌ها ابراز نگراني كرد و آمريكا نيز خواستار پايان اين تهاجمات شد.

هم چنين خبرگزاري رويتر گزارش داد كه نيروهاي گرجي كه توسط هواپيما‌هاي اين كشور حمايت مي‌شدند، امروز به مواضع جدايي طلبان در تسخينوالي حمله كردند.

رويتر اعلام كرد، صداي شليك آتشبارهاي سنگين در تسخينوالي شنيده مي‌شود.

در نيويورك نيز قرار است اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل در جلسه‌اي فوق‌العاده بنا به درخواست روسيه، اين تهاجمات را بررسي كنند.

اين درگيري‌ها در حالي انجام شد كه ساكاشويلي روز پنجشنبه آتش بس يك جانبه اعلام كرده بود و قول داد كه از ابزار نظامي عليه اوستياي جنوبي استفاده نكند.

منطقه خودمختار اوستياي جنوبي نيز در سال 1991 شاهد درگيري بين نيروهاي گرجي و جدايي طلبان بود و با وجود برقراري آرامش بين دو طرف، بحران ناشي از تلاش جدايي طلبان اين سرزمين همچنان حل نشده باقي است.

در سال 2006، جدايي طلبان اوستياي جنوبي با برگزاري همه پرسي، استقلال خود را از گرجستان اعلام كردند اما كشورهاي ديگر نتيجه اين همه پرسي و موجوديت كشور مستقل اوستياي جنوبي را به رسميت نشناختند.

روسيه نيز استقلال آبخازيا و اوستياي جنوبي را به رسميت نمي شناسد اما به گفته مقامات گرجستان، از نفوذ خود در اين مناطق براي وارد كردن فشار بر گرجستان بهره برداري مي‌كند.

نماينده گرجستان در سازمان ملل گفته است كه روسيه با اقدامات خود مي كوشد روند جدايي رسمي آبخازيا و اوستياي جنوبي از خاك گرجستان را به جريان اندازد.

انتهاي پيام
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن