تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813056476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*بازارهاي جهاني در انتظار كاهش بيشتر بهاي نفت* چه‌كسي ضرر خواهد كرد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *بازارهاي جهاني در انتظار كاهش بيشتر بهاي نفت* چه‌كسي ضرر خواهد كرد؟!


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

پس از ماه‌ها افزايش بي وقفه، بهاي هر بشكه نفت خام ظرف سه هفته گذشته 27 دلار كاهش يافته است و اين درحالي است كه انتظار كاهش بيشتر قيمت نفت چندان دور از ذهن نيست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارشناسان كندي رشد اقتصادي جهان را زمينه‌ساز كاهش بهاي نفت مي‌دانند و معتقدند كه اين روند ادامه خواهد يافت.

در آغاز ماه ژوئيه امسال، نرخ نفت‌خام در بازارهاي جهاني ركورد شكست و به بشكه‌اي 147 دلار رسيد، اما اين روند از چند هفته پيش ناگهان تغيير كرد؛ تاجايي كه امروز نرخ نفت بشكه‌اي 120 دلار اعلام شده است. كارشناسان اقتصادي، كندي رشد اقتصادي كشورهاي صنعتي، به ويژه آمريكا را، مهم‌ترين دليل اين تغيير مي‌دانند.

در ايالات متحده ، تقاضاي نفت در ماه ژوئيه نسبت به ماه پيش كاهش محسوسي داشته است. كاهش تقاضا، نتيجه ترسي است كه از ركود اقتصادي ايجاد شده است.

جورج زوروس - كارشناس بورس - اخيرا در گفت‌وگويي با هفته‌نامه اشترن گفت كه آمريكا شديدترين بحران پس از دهه 1930 ميلادي را پشت سر مي‌گذارد. بانك فدرال ايالات متحده آمريكا، در تازه‌ترين گزارش خود اعلام كرد كه رشد اين كشور كند شده و همزمان با آن، افزايش قيمت‌ها، اقتصاد عمومي و هزينه خانواده‌ها را زير فشار قرار داده است.

كلاوديا كمفرت - كارشناس انرژي بنياد تحقيقات اقتصادي - نيز همين مساله را دليل اصلي كاهش بهاي نفت دانسته، اما ادامه روند فعلي را قطعي نمي‌داند.

به نظر كلاوس شروفر - رئيس بخش استراتژي سرمايه‌گذاري بانك اس اي بي آلمان - كندي رشد اقتصادي جهان، بيش از آن است كه قبلا پيش‌بيني مي‌شد و همين امر سبب كاهش بهاي نفت شده است.

وي به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: مي‌توانيم پيش‌بيني كنيم كه بهاي نفت خام، در سال آينده به مرز بشكه‌اي 100 دلار نيز بازگردد.

* سود سرشار شركت‌هاي نفتي

شركت آمريكائي اكسون موبيل، اين هفته اعلام كرد كه سودش در سه ماهه دوم سال جاري 14 درصد افزايش يافت و به 11 ميليارد و 680 ميليون دلار رسيد. در همين مدت، درآمد شركت انگليسي- هلندي رويال داچ شل نيز با 5 درصد افزايش، به مرز 8 ميليارد دلار نزديك شد.

درآمد شركت اني ايتاليا هم در سه ماهه دوم سال جاري به دو ميليارد و 300 ميليون يورو رسيد كه چهار درصد بيشتر از دوران مشابه سال پيش بوده است. همچنين شركت اسپانيائي رپسول از 15 درصد افزايش سود خالص خود خبر داده و عنوان كرده است كه درآمد اين شركت در سه ماهه دوم سال، نزديك به دو ميليارد و در شش‌ماه گذشته نزديك به 3.5 ميليارد يورو بوده است.

به گزارش دويچه وله، در كنار شركت‌هاي نفتي، شركت‌هاي فعال در بهره‌برداري از گاز نيز دوراني پر رونق را پشت سر گذاشتند. به عنوان نمونه، گازپروم روسيه، به شكرانه افزايش بهاي گاز در بهار امسال 80 درصد بيش از بهار سال گذشته درآمد داشت. اين شركت سود خالص خود را در سه ماهه گذشته سه ميليارد و 600 ميليون يورو اعلام كرده‌است. اين درحالي است كه در شش ماه گذشته، مجموعه سود خالص گازپروم، دو برابر زمان مشابه سال پيش بوده و جمعا به 7 ميليارد و 800 ميليون يورو رسيده است.

گازپروم، به عنوان بزرگترين شركت گازي جهان، بهره برداري از منابع گاز روسيه را در انحصار خود دارد و همچنين اخيرا آمادگي خود را براي همكاري با ايران در زمينه استخراج و صدور گاز اعلام كرده است.

انتهاي پيام
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن