تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815664987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونالدو در گفت‌وگو با روزنامه‌ي گاردين: روزي بدون عذاب وجدان با منچستر وداع مي‌كنم «فرگوسن» تنها صلاح مرا مي‌خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: "رونالدو" در گفت‌وگو با روزنامه‌ي گاردين: روزي بدون عذاب وجدان با منچستر وداع مي‌كنم «فرگوسن» تنها صلاح مرا مي‌خواهد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

روزگاري او در يك روستا به نام "مديرا" در پرتغال و در كوچه پس كوچه هاي آن توپ مي زد. شايد هيچكس تصورش را نمي كرد كه چند سال بعد او آقاي فوتبال جهان شود. روز دوم آوريل 2008 "يوهان كرايف" اسطوره فوتبال هلند در توصيفي او را برتر از "جرج بست" و "دنيس لاو" بهترين هاي تاريخ منچستر يونايتد خواند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مدت ها است كه اين جوان 23 ساله پرتغالي تمامي روزنامه ها و رسانه ها را متوجه خود كرده است. كار در مورد او به جايي رسيد كه حتي "سپ بلاتر" رئيس فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) هم به اظهار نظر پرداخت. با وجود پيشنهاد وسوسه انگيز رئال مادريد و حتي درخواست هاي بازيكنان اين تيم همچون "ميشل سالگادو" مبني بر پيوستن به كهكشاني ها، "كريستيانو رونالدو" ستاره شياطين سرخ دست رد به سينه "رومن كالدرون" زد و در اولدترافورد ماندني شد. اگرچه اين بازيكن جوان به ظاهر كمي شرور به نظر مي رسد و خيلي ها او را فريب كار مي‌پندارند، اما "رونالدو" در گفت و گو با روزنامه گاردين با صداقت تمام صحبت كرده و از سرمربي اسكاتلندي تيمش به عنوان پدر دوم خود ياد كرد. او در اين گفت و گو همچنين دلايل شفافي را براي تمايل پيشين خود در مورد جدايي از باشگاه منچستر يونايتد توضيح داده و گفت: «اگر تنها مساله پول مهم بود، هرگز مايل به ترك منچستر يونايتد نبودم.»

متن اين گفت و گو در زير مي آيد:

* اين هفته سر الكس فرگوسن اعلام كرد كه پرونده تو بسته شده و كريستيانو رونالدو فصل آينده براي منچستر يونايتد بازي خواهد كرد. آيا اين موضوع حقيقت دارد؟

- بله، سرمربي من آن قدر برايم ارزش قائل شد كه چند روز پيش براي ديدار با من به ليسبون آمد. فكر مي كنم اين دركي مشترك بود. گفت و گوي بسيار صادقانه اي ميان دو نفر كه احترام بسياري به هم مي گذارند، صورت گرفت و بدون شك عواطف دو جانبه و دوستانه اي هم در اين گفت و گو به بار نشست.

آنچه به يكديگر گفتيم، ميان خودمان باقي خواهد ماند. سر الكس به حرف هايم گوش كرد، من هم پاي سخنان او نشستم و در نهايت هر دوي ما به اين نتيجه رسيديم كه بهترين تصميم براي هر دو طرف باقي ماندنم در اولدترافورد است. بنابراين مي توانم تاييد كنم كه فصل آينده در منچستريونايتد توپ خواهم زد. بيش از آنكه هرگونه شايعه و دروغي در مورد اين مساله كه من برخلاف ميل خود عمل كرده ام، مطرح شود مي خواهم يك موضوع را روشن كنم: هر كس كه شايعه اي در مورد نيت من مبني بر ماندن در منچستر يونايتد مي گويد و يا مي نويسد دروغگو است. فصل آينده با تمام وجود براي منچستر يونايتد بازي خواهم كرد. براي اين تيم مبارزه مي كنم و با همان اشتياقي كه پيش از اين براي به تن كردن پيراهن منچستر داشتم، باز هم براي اين تيم توپ خواهم زد.

* فكر مي كني زماني كه سران رئال مادريد خبر ماندن تو در منچستر يونايتد را بشنوند، چه واكنشي نشان خواهند داد؟

*حرف هاي تو پس از بازي مرحله نهايي ليگ قهرمانان اروپا، در طول رقابت هاي جام ملت هاي اروپا و پس از آن از علاقه وصف ناپذير تو براي ترك منچستر يونايتد و انتقال به رئال مادريد خبر مي داد. هدف دقيق تو از اين كار چه بود؟

از علاقه رئال مادريد نسبت به جذب خودم آگاهي داشتم و به نظر مي رسيد آنها پيشنهاد قابل توجهي به سران منچستر يونايتد ارائه داده بودند. براي مدت بسيار كوتاهي دوست داشتم منچستر يونايتد با پيشنهاد رئال موافقت كرده و به من اجازه حضور در رئال مادريد را بدهد. اگر بخواهم اين مساله را انكار كنم، به معني فريب همگان حتي خودم خواهد بود. هركس كه من را مي شناسد، مي داند كه برايم اعتراف چنين مساله اي از چه اهميت بالايي برخوردار است. اگر چيزي بگويم كه هرگز انجام نداده ام و يا بگويم آنچه انجام داده ام به ميل خودم نبوده است، نهايت ناسپاسي خواهد بود.

منچستر يونايتد از خانواده گليزرها به ويژه "ديويد گيل" گرفته تا مربيان، هم تيمي ها و كاركنان جانبي، همگي تا هميشه در قلب من باقي خواهند بود. هر اتفاقي كه در آينده رخ دهد، اين احساس من ذره اي تغيير نخواهد كرد. از زحمت هايي كه اين باشگاه برايم كشيده است، آگاهي كامل دارم و هرچه پيش آيد، تا ابد سپاسگذار اين باشگاه خواهم بود. به دليل اينكه مي دانم منچستر يونايتد با ساير باشگاه ها متفاوت است و عوامل آن بسيار منطقي هستند. اميدوارم آرزوها و دلايلم براي همه آنها قابل درك باشد.

* دليل اينكه مي خواستي اين تيم را ترك كني، چه بود؟

پس از قهرماني در اروپا احساس كردم، توانسته ام در كسب تمامي عنوان هاي ممكن به اين باشگاه كمك كنم. ما دوبار در ليگ برتر مقام قهرماني را كسب كرديم و من جوايز بسياري از جمله عنوان بهترين گلزن ليگ برتر و ليگ قهرمانان اروپا را در طول اين مدت از آن خود كردم. بنابراين شايد فكر كردم كه به يك پيكار و چالش جديد نياز دارم. هرگز علاقه خود به حضور در ليگ اسپانيا و به ويژه رئال مادريد را كتمان نكرده ام و فكر مي كردم كه لحظه مناسب براي اين مساله فرا رسيده است.

بدون شك منچستر يونايتد و رئال مادريد از بزرگترين باشگاه هاي جهان هستند و تصميم گرفتن در مورد هيچكدام از اين دو آسان نيست. جدا از بحث چالش جديد، همه مي دانند كه فرهنگ و نوع زندگي دو كشور اسپانيا و پرتغال تا حد زيادي شبيه به هم است. اين دلايل باعث شدند كه من در انديشه پيوستن به رئال مادريد باشم.

* يعني مسائل حقوقي و پيشنهاد سخاوتمندانه رئال ماريد از دلايل علاقه تو براي پيوستن به اين تيم نبود؟

از اين مساله با خبر هستم. با كوچكترين رخدادي شايعه هاي بسياري در مورد من به گوش مي رسد. مي دانستم برخي همواره شايعه پراكني خواهند كرد كه دغدغه اصلي من بدست آوردن پول بيشتر است. سايرين هم شايعه كردند كه من در سن 23 سالگي بي صبرانه در انتظار رقم زدن گران ترين نقل و انتقال تاريخ فوتبال جهان بودم. بي شك از اينكه زحمات من به نتيجه رسيده است، احساس غرور مي كنم. اما، هيچ يك از اين موارد تاثيري بر خواسته من نداشت. در واقع اگر تنها مساله پول مهم بود، هرگز مايل به ترك منچستر يونايتد نبودم.

دركنار تمام دلايلي كه عنوان كردم، بايد اين را هم بگويم كه خانواده ام نيز مايل به يك تغيير جديد در زندگي بودند. فرصت اينكه بتوانم تنها با يك پرواز يك ساعته به ديدار مادرم و ساير اعضاي خانواده بروم حتي بيشتر از بازي در رئال مادريد برايم قابل توجه بود. مي دانستم كه بايد با شرايط خاصي روبرو شوم. حتي گاهي اين شرايط بسيار دشوار مي شوند، اما دشوارتر از آن مطرح كردن همين خواسته از كساني است كه بيش از همه آنها را دوست دارم.

بهترين اثبات براي آنچه گفتم، سرمايه گذاري كلاني است كه به تازگي بر روي يك منزل در منچستر انجام داده ام و در واقع به طور عقلاني نبايد چنين كاري را انجام مي دادم. تنها دليل انجام اين كار به وجود آوردن آرامش و فراهم ساختن آن براي نزديك ترين افراد به خودم است. مسئولان حاضر در منچستر يونايتد به ويژه سرمربي دلايل من را درك كردند و همه ما تصميم گرفتيم كه من بايد همچنان شماره 7 يونايتدها را بر تن كنم. پوشيدن اين پيراهن يك فداكاري نيست، بلكه براي من افتخار بزرگي است. هنوز عناوين مهمي هستند كه در انگليس بدست نياورده ام. من براي منچستر از جان مايه مي گذارم. مي خواهم از عنوان قهرماني اروپا دفاع كرده و به منچستر كمك كنم تا با از ياد نبردن عنوان هايي همچون ليگ برتر و ساير رقابت ها به بهترين تيم جهان مبدل شود.

* آيا نگران واكنش هواداران منچستر يونايتد هستي؟

صادقانه بگويم نه. ممكن است نگراني هايي به وجود بيايد، اما اميدوارم اتفاق خاصي رخ ندهد. من يك بازيكن حرفه اي هستم و مي دانم كه تحت هيچ شرايطي هيچكس بيشتر از خود من نمي تواند مرا در مضيقه قرار دهد. هدف والاي من كسب مقام قهرماني اروپا بود. هيچكس قادر به پاك كردن خاطره كسب اين مقام از ذهن من نخواهد بود. به همين اندازه هم هيچكس قادر به انكار زحمت هاي من با پيراهن منچستر يونايتد نخواهد بود.

مسئوليت آنچه من در عموم مردم مطرح كردم و شايد كمي هم حاكي از خامي و كم تجربگي من بود را مي پذيرم. مردم بايد يك چيز را درك كنند: روياي پيوستن من به باشگاهي همچون منچستر يونايتد در سن 18 سالگي تحقق يافت. اما حتي در آن زمان، من در انديشه چند سال بازي كردن در انگليس و سپس حضور در فوتبال اسپانيا بودم. حتي در آن زمان، تفكر من همين بود و هميشه صادقانه با همه مسائل برخورد كردم. چرا بايد دروغ بگويم؟ من هرگز رياكاري نكرده و برخلاف ميل باطني خود سخني بر زبان نمي آورم. بسياري اين كار را مي كنند. من به طور واضح و روشن آنچه را در ذهن داشتم، بيان كردم و آن هم روياي حضور در رئال مادريد و تصور اينكه زمان رخ دادن اين مساله فرا رسيده است، بود. مردم نمي توانند مرا به دليل تحقق بخشيدن به روياي دوران كودكي ام مقصر بدانند.

*آيا اين عادلانه است در حالي كه هنوز با منچستر يونايتد قرارداد داري، اين تيم را ترك كني؟

من به طور كامل به آنچه اين باشگاه در قبال من انجام داده است، اشراف دارم. تا زنده ام ممنون اين باشگاه خواهم بود. منچستر يونايتد و هواداران آن مي توانند يقين داشته باشند كه هر اتفاقي بيفتد، هرگز آنها را فراموش نخواهم كرد. آنها براي من بسيار خاص بوده و براي هميشه در قلبم جاي خواهند داشت. در حقيقت، يكي از دلايل اينكه من جرات گفتن حقيقت را پيدا كردم، برخورد منصفانه مسئولان منچستر يونايتد بود.

رقم پيشنهادي مادريدي ها كه مي توانست به يك ركورد جهاني مبدل شود، جبران بدهي هاي من و سپاسگذاري از باشگاه منچستر يونايتد دست كم از لحاظ مالي بود. در اين لحظه مي خواهم حرفي بزنم كه به هيچكس در مورد آن چيزي نگفته ام: اگر ما در اروپا قهرمان نمي شديم، هرگز انديشه پيوستن به رئال مادريد را در سر نمي پروراندم. و يك موضوع ديگر هم وجود دارد كه بايد آن را بگويم: هرگز قصد نداشتم بر خلاف ميل سران منچستر يونايتد عمل كنم. زماني كه آنها پيشنهاد را رد كردند، به وضوح ثابت كردند كه چقدرمايل به حفظ من در اولدترافورد هستند. در آن هنگام به طور كامل اين موضوع را درك نكردم، اما حالا مي توانم از آنها تقدير به عمل آورم.

* اما زماني كه سپ بلاتر عنوان كرد، قراردادهاي بلند مدت باشگاه ها با بازيكنان نوعي برده داري نوين است، تو با او موافقت كردي!

اين مساله به هيچ وجه منطقي نيست و همانطوري كه خود سپ بلاتر نيز بعدها گفت، منظور وي از بيان اين موضوع چيز ديگري بوده است. باور نمي كنم كه قصد او از اين اظهار نظر اينگونه بوده است. تنها گفتم بازيكنان بايد هرجايي كه هستند، احساس خوشحالي كنند، نه بيشتر.

*سر الكس فرگوسن همواره در مورد انتقال احتمالي تو با جديت و سر سختي برخورد كرده و هرگونه احتمال جدايي تو از تيمش را ناشدني مي دانست.

باور كنيد از اينكه او تا اين حد براي من ارزش قائل مي شود، بي نهايت خوشحال هستم. و شك ندارم كه او نيز مي داند، من نظر مشابهي نسبت به وي دارم. او يكي از مهمترين افراد تاثير گذار در دوران فوتبال حرفه اي من بوده است. نه تنها به دليل آنچه در ورزش از او آموخته ام، بلكه آنچه در مورد انسانيت به من ياد داده است. شوق و اشتياق او نسبت به فوتبال براي من بسيار جالب است. اگر به طور انساني ممكن بود، دوست داشتم او همواره مي توانست در كنار من باشد. البته اين ممكن نيست، اما حداقل از عواطف، تحسين و احترام من به او خبر مي دهد.

او در منچستر يونايتد همواره همانند پدر دوم من بوده است. هرگز از ياد نخواهم برد اين او بود كه اهميت و مفهوم شماره 7 منچستر يونايتد را براي من توضيح داد. اين شماره همواره براي من محترم خواهد بود. زماني كه در اسپورتينگ بودم، پيشنهادهايي داشتم كه برخي از آنها از لحاظ مالي مرتبه خوبي داشتند. يكي از آنها پيشنهاد 8 ميليون يورويي اسپورتينگ به علاوه دستمزد هفتگي براي يك سال ديگر حضور در اين تيم بود كه پس از پايان يك سال دست من را به عنوان بازيكن آزاد براي ترك تيم باز مي گذاشت. پول همه چيز نيست. بارسلونا، رئال مادريد، اينتر، ميلان، يوونتوس و والنسيا از جمله باشگاه هاي خواهان جذب من بودند.

در همان زمان "خورخه مندس" از علاقه منچستر يونايتد نسبت به جذب من خبر داد و گفت "سر الكس فرگوسن" به او گفته است كه بازي من را به دقت زير نظر خواهد داشت. بنابراين من در نخستين فصل حضورم در منچستر 50 درصد بازي ها در زمين حضور پيدا كردم. اين نشان مي دهد كه من از انتخاب منچستر يونايتد خوشحال بوده و مسائل مالي براي من در درجه دوم اهميت قرار داشتند. دركنار "مندس" مدير برنامه هاي من، "سر الكس فرگوسن" مهمترين شخصي بوده است كه در طول دوران فوتبال خود با وي آشنا شده ام. به همين دليل و به خاطر رابطه خاصي كه بين من و او وجود دارد، مي دانم كه او در برخي مواقع همانند يك پدر تنها صلاح فرزندش را مي خواهد.

* رسانه هاي اسپانيا عنوان كرده اند كه آينده تو در رئال مادريد نهفته است.

هيچ چيز قابل پيش بيني نيست. نبايد در اين باره شرط بندي كرد، چرا كه هنوز گام نخست برداشته نشده است و در فوتبال هر اتفاقي ممكن است رخ دهد. امروزه فرصت هايي بدست مي آيند كه انسان از احتمال بدست آمدن مجدد آنها آگاه نيست. تنها دو يقين وجود دارد: نخست اين كه من در منچستر يونايتد به فوتبال خود ادامه مي دهم و از بابت حضور در اين باشگاه احساس غرور مي كنم. دوم اينكه رئال مادريد هم براي من يك باشگاه بزرگ باقي خواهد ماند و همانند دوران كودكي به تحسين اين باشگاه اسپانيايي ادامه خواهم داد.

آنچه را كه در ذهن دارم بر زبان مي آورم و اميدوارم تمامي شايعه ها متوقف شوند. رسانه ها شايعه هاي وحشتاكي را در مورد من و مسائل كلي مطرح كردند. آنها هزار و يك شايعه مطرح كردند و يكي از دلايلي كه مي خواستم امروز راجع به اين موضوع صحبت كنم هم همين بود. مردم مي توانند از يك چيز مطمئن باشند: هرآنچه گفتم از ته قلبم بوده و چيزي جز حقيقت نبوده است.

* اين يعني تو خودت را در مورد در سر داشتن روياي پيوستن به رئال مادريد مستثني نمي داني؟

من يك تمام حرفه اي هستم و همواره براي باشگاهم با جان و دل توپ زده‌ام. من حتي در يكي از مهمترين مراحل فصل گذشته در حالي كه آسيب ديده بودم بازي كردم و عمل جراحي اخير نيز اين مساله را تاييد مي كند. زماني كه هر روز مجبور به استفاده از داروهاي ضد سوختگي بودم، با وجود آن شرايط شكنجه وار براي منچستر توپ زدم و اگر لازم باشد بازهم اين كار را خواهم كرد. اين باشگاه شايستگي اش را دارد چرا كه كاركنان منچستر و هواداران آن فوق العاده هستند، همچنين نبايد احترام و عواطفي كه نسبت به "سر الكس فرگوسن" دارم را نيز از ياد برد. اگر روزي اين باشگاه را ترك كنم، مي خواهم همه بدانند كه من از هيچ كمكي به تيم خود براي كسب عنوان هاي ممكن دريغ نكردم. اگر اين اتفاق رخ دهد، من بدون هيچ عذاب وجداني نسبت به انجام وظيفه خود براي شياطين سرخ با اين باشگاه وداع خواهم كرد.

انتهاي پيام
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 486]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن