تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815430510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کاوه خداشناس:هر کسی نون عملش را می خوره !


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: كاوه خداشناس از جمله بازيگراني است كه دانش‌آموخته رشته تئاتر است و تحصيلات دانشگاهي خود را در تئاتر به پايان رسانده سپس وارد حيطه نمايش شده تا جايي كه بازي در كنار مهدي هاشمي را هم تجربه كرد. او از 10 سال پيش با ورود به دانشگاه وارد اين حيطه شده و در نقش‌هاي زيادي بازي كرد، به قول خودش مستمر، اما نامحسوس... او اين شب‌ها با سريال «رستگاران» و بازي در نقش بابك به خانه‌هايمان مي‌آيد، از اين رو به بهانه پخش اين سريال، بد نديديم براي آشنايي بيشتر شما با بابك رستگاران گفتگويي ترتيب دهيم، بازيگري كه از تحصيلكردگان صنعت سيماست.

عمليات 125

از سال 78 كه دانشجوي تئاتر شدم، فعاليت در اين زمينه را آغاز كردم و در تئاترهاي خوبي روي صحنه رفتم و با بزرگاني چون شهره لرستاني كار كردم و در كنارش از سال 79 كار تصوير را هم آغاز كردم، حضور در خداحافظ رفيق، پول كثيف و در نهايت در عمليات 125 بازي كردم تا اينكه رسيد به يك كار تاريخي در شهر يزد... همين كه از يزد بازگشتم به پروژه رستگاران پيوستم. در واقع يك پروسه 10 ساله را از ابتداي دانشجويي آغاز كردم تا به امروز، مداوم اما نامحسوس...

بابك دوست داشتني

تصويربرداري تا 15 مردادماه ادامه دارد و براي «بابك» هم اتفاقات عجيب و غريبي در قسمت‌هاي پاياني مي‌افتد... بابك تا آخر قصه حضور دارد بابك نقش دوست‌داشتني در داستان دارد و برايم جالب بود، مي‌توانستم به اين نقش نزديك شوم و به هم اجازه داديم كه خيلي‌ها جاها با هم سرك بكشيم، يعني من همراه بابك و بابك همراه من... تمامي اين مسائل باعث شد كه به شخصيت قابل قبولي از بابك برسم.نمي‌توانم بگويم شخصيت من به بابك نزديك است يا نه، اما به همان اندازه آرامش، هيجان و حتي عصبانيت را در خودم دارم، اما اينكه كجا و چقدر ازشون استفاده مي‌كنم بستگي به حالات آن زمان خودم دارم.

هر كسي نون عملش را مي‌خوره

«رستگاران» مانند هر برنامه تلويزيوني ديگر يك مجموعه‌اي را در خودش دارد، به جز اينكه خانواده‌ها را سرگرم مي‌كند يك سري از پيام‌هايي را در خود نهفته دارد.

هر چه كه قصه جلوتر مي‌رود، گره‌ها بيشتر باز مي‌شود. شخصيت‌ها بيشتر موشكافي مي‌شود و پيام جالبي و اتفاقاتي كه در سريال مي‌بينيد، گواه اين مدعاست كه هر كسي نون عملش را مي‌خوره...

قديمي‌ها

همه پيشكسوتان زحمت كشيدند و مردم را با سينما و تلويزيون آشنا كردند، سينمايي كه اين همه توليد در آن اتفاق مي‌افتد، تلويزيوني كه توليدات زياد و برنامه‌سازي زيادي دارد... حالا كيفيت بحث جداگانه‌اي است، اما هر چه كه هست اين است كه اگر چيزي وجود دارد، به پاس زحمات، ايستادگي و پايداري بزرگان است و اميدوارم كه نسل جوان قدر اينها را بدانند و از مطالعه، تمرين و تجربيات آنان استفاده كنند.

بازيگر تحصيلكرده

نمي‌شود نسبت به تربيت بي‌تفاوت شد، درس خواندن، تمرين و مطالعه جزيي از تربيت است و اگر شما در هر رشته‌اي بيشتر روي تربيت خودت كار كني، آدم سنجيده‌تر و پخته‌تري مي‌شويد، بازيگري هم اينگونه است، بازيگر تحصيلكرده بهتر عمل مي‌كند، به طور كلي مطالعه در هر زمينه‌اي از زندگي انسان، تاثير ويژه خودش را دارد.

همكلاسي‌ هانيه توسلي

خيلي از جوانان نسل جديد هنر، پتانسيل و استعدادهاي عجيبي دارند، خيلي از آنان دانش‌آموخته دانشگاه هستند، من همكلاسي‌هايي داشتم كه حالا براي خودشان در هنر ايران، حرف‌هايي براي گفتن دارند مثل هانيه توسلي و بابك حميديان كه همكلاسي‌هاي من بودند. بچه‌هاي ورودي‌ ما، خروجي خوبي داشتند، ضمن اينكه رئيس دانشكده‌ ما، فردوس حاجيان بود و فضاي خوبي به دانشجويان داد، همچنين آقاي سمندريان هم استاد ما بود، جا دارد از آقاي احمد دامود هم تشكر كنم...

دانشجوي تئاتر

در سال 1359 در تهران به دنيا آمدم، هم‌اكنون ساكن خيابان ويلاي تهران هستم و ديپلم تجربي دارم و در دانشگاه در مقطع كارشناسي تئاتر خواندم. خانواده خداشناس را پنج فرزند پسر تشكيل مي‌دهند كه من فرزند سوم خانواده هستم. ديگر برادرانم هم در زمينه موسيقي سنتي فعاليت مي‌كنند و من هم دستي بر موسيقي دارم و گاهي اوقات تنبك مي‌نوازم. اين را بگويم كه فضاي كلي خانواده‌ما، يك فضاي فرهنگي و موسيقي است.

قهرمان‌پروري

هيچ وقت با ديدن فيلم‌ها، چه در گذشته و چه الان براي خودم قهرمان‌سازي نمي‌كردم، سعي مي‌كردم، از هنر لذت ببرم و زياد با اين واژه آشنا نبودم و در ذهنم قهرمان‌پروري نمي‌كردم، نمي‌توانم به شما بگويم كه از بازي چه كسي خوشم مي‌آيد.

لذت از هنر

چند پيشنهاد خوب دارم، اما نمي‌خواهم عجله كنم مي‌خواهم كمي سنجيده‌تر عمل كنم، بدم نمي‌آيد كه پرونده هنري شسته، رفته‌تري داشته باشم، دلم مي‌خواهد در جامعه هنري كارنامه خوبي داشته باشم و از هنر لذت ببرم.

شوكه شديم

من با مرحومه «ندا غلامحسين‌زاده» همبازي نبودم، ايشان هم مسافر ارمنستان بودند كه آن حادثه تلخ برايشان اتفاق افتاد و گروه از شنيدن اين خبر شوكه شدند، خداوند به خانواده‌اش صبر دهد.

پايان قصه؟

مردم خيلي به من لطف دارند، ابراز محبت كرده و از سريال تعريف مي‌كنند گرچه برخورد مردم با هنرمندان هميشه اينگونه بوده است، گرچه هر كسي مرا مي‌بيند، از من مي‌پرسد، آخر قصه چه مي‌شود؟ البته در اين بين هميشه از نقد دوستان و همكاران استفاده مي‌كنم. شما هميشه از پشت صحنه خاطرات خوبي به ياد خواهيد داشت به ويژه اينكه كار با «سيروس مقدم» لذت‌بخش است باشد او آدمي بي‌سر و صدا و كاربلد است و از او خيلي چيزها آموختم، همچنين جا دارد از ديگر عوامل همچون؛ صدابردار، گريمورها، بچه‌هاي تصويربرداري و... تشكر كنم، گروه رستگاران، يك گروه دوست‌داشتني و نازنين هستند كه در يك فرصت كم اين چنين با همدلي كار مي‌كنند.

فوتبال

ورزش در زندگي من جايگاه خاصي دارد، شنا، بدنسازي و هفته‌اي يك بار با دوستانم روي چمن مصنوعي فوتبال بازي مي‌كنم. البته طرفدار تيم خاص و در واقع بيننده واقعي فوتبال نيستم ولي بازي كردن را دوست دارم. البته چندي پيش در جابه‌جا كردن وسايل سنگين دچار ناپرهيزي شدم و كمردرد شديدي گرفتم، خدا را شكر در آن چند روز كه گروه استراحت داشتند من هم در منزل استراحت كردم.

بابرنامه‌ام

اصولا آدم بابرنامه‌اي هستم و سعي مي‌كنم براي خودم زمان را تقسيم كنم، در اوقات فراغت، ورزش ومطالعه مي‌كنم، به گالري يا تئاتر و سينما مي‌‌روم و يك سري برنامه‌هاي تنظيم شده دارم.

آتيلا پسياني

در كنار آتيلا پسياني بودن، لذت‌بخش است، به اين خاطر كه آدم دوست‌داشتني است و وقتي شما در كنار اين آدم نازنين باشيد، از او خيلي چيزها مي‌تواني ياد بگيريد، گرچه از دوران تئاتر ايشان را مي‌شناختم. از حضور چند ماهه در كنار ايشان استفاده‌هاي زيادي كردم.

پروژه رستگاران

سري اول «عمليات 125» به كارگرداني بهروز افخمي در نقش عليرضا بازي مي‌كردم. همانجا با عليرضا افخمي آشنا شدم، آنها به بازي من لطف داشتند، پس از اينكه از يزد بازگشتم، افخمي به من گفت كه تو را براي پروژه «رستگاران» انتخاب كردم، در گپ و گفت با آقايان مقدم، نعمت‌ا... و افشين سنگ‌چاپ توافق كرديم و نقش «بابك» به من رسيد. همان روز قرارداد را بستم و بازي‌ام را آغاز كردم... گرچه 30 روز از آغاز تصويربرداري گذشته بود از اين رو خيلي از نقش‌ها انتخاب شده بود و نقش «بابك» خالي بود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن