تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815593458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصی جهت دهی به موسیقی پاپ بهتر از حذف آن در جشنواره موسیقی فجر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تهران-یک خواننده موسیقی سنتی گفت: الگوسازی و جهت دهی متولیان فرهنگی برای موسیقی پاپ بسیار موثرتر از حذف آن در بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بود. حجت اشرف زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت:
متاسفانه به سبب مشغله زیاد کاری امسال قادر به حضور در بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نخواهم بود.
وی در مورد حذف موسیقی پاپ از بخش رقابتی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: باید پذیرفت که این نوع از موسیقی نیز بخشی از هنر موسیقایی کشور است که مخاطبان خاص خویش را دارد.
وی افزود: متاسفانه به سبب عدم تعریف کافی از چهارچوبی مطلوب برای موسیقی پاپ، شاهد رویش برخی علف های هرز در این نوع از موسیقی کشور هستیم ، به گونه ای که در برخی از آثار عبارات سخیف و نادرستی بیان می شود.
اشرف زاده با بیان اینکه با اهرم حذف نمی توان به مقابله هنر پرداخت ، اظهار داشت: این امری طبیعی است که جوانان بر اساس فراخور حس و حالشان به سمت نوعی از موسیقی کشیده شوند و نباید انتظار داشت که آنان هنگام ورزش کردن به موسیقی سنتی گوش فرا دهند.
این آهنگساز سنتی افزود: ریتم ، تحرک و هیجان در موسیقی پاپ سبب شده تا جوانان از این نوع موسیقی استقبال کنند و برهمین اساس متولیان و مسوولان فرهنگی کشور باید با مصلحت اندیشی الگوهای مناسبی را به جامعه ارائه دهند وی گفت: هنرمندان و آهنگسازان باید در خلق موسیقی پاپ به سمتی بروند که در آثار آنان از اشعار مناسب و ملودی های ایرانی استفاده شود ولی متاسفانه هم اکنون شاهد کپی برداری بسیار ناشیانه و ضعیف از آثار بی محتوای غربی هستیم.
اشرف زاده با بیان اینکه ذات موسیقی الهی است ،خاطرنشان کرد: باید موسیقی های فاخر پاپ نیز در جشنواره های فجر حضور داشته باشند تا مخاطبان و علاقمندان این نوع از موسیقی نیز در این جشنواره بی بهره نمانند.
بیست وششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از دوم تا هشتم اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن