تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815680028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قراخانلو : دليلي براي نا اميدي در المپيك وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: قراخانلو : دليلي براي نا اميدي در المپيك وجود ندارد
رئيس كميته ملي المپيك با دشوار توصيف كردن صحنه المپيك و كسب مدال آوري در اين رويداد بزرگ تاكيد كرد : انتظار مردم از قهرمانان ملي منطقي و متناسب با موقعيت و جايگاه ورزش ايران در دنيا باشد.
رضا قراخانلو رئيس كميته ملي المپيك كه در آستانه بازيهاي المپيك 2008 پكن و پيش از سفر به كشور چين در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار مهر پيرامون حضور ورزشكاران ايران در رقابتهاي المپيك سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود : المپيك آوردگاه نخبه ورزش دنياست و كشورها هر 4 سال يكبار حاصل برنامه ريزي سرمايه گذاري و توجه به استعدادها و نخبه هاي ورزشي را در اين ميدان بزرگ عرضه مي كنند تا با زبان ورزش توانمندي قدرت و اقتدار خود درعرصه ورزش را به دنيا ثابت كنند و طبيعي است مدال آوري در چنين ميداني براي هيچ كشوري آسان نخواهد بود.
قراخانلو با اشاره به اينكه كميته ملي المپيك و فدراسيونهاي ورزشي طي 4 سال گذشته تلاش هدفمند وعملكرد موثري داشته اند و درحد توان و بضاعت خود در راه پيشرفت ورزش هاي المپيكي تلاش كرده اند اظهار داشت : خوشبختانه با هماهنگي و ارتباط نزديك بين سازمان تربيت بدني كميته ملي المپيك و فدراسيونهاي ورزشي عملكرد ورزش كشور قابل توجه بوده بطوري كه توانمندي بسياري در رشته هاي مختلف ورزشي به ظهور رسيده و دريكسال اخير نيز فرآيند آماده سازي تيم ها به نحو مطلوبي به مرحله اجرا درآمده بطوري كه مي توانيم ادعا كنيم كه هيچ سهميه اي براي ورزش كشور در المپيك متصور نبود كه از كسب آن بازبمانيم . در واقع ورزش كشور براي نخستين بار در بالاترين سقف ممكن در 14 رشته با 55 ورزشكار و سه ورزشكار زن در المپيك پكن حضور دارد و اين مجموعه ماحصل برنامه ريزي و نوع نگاه و ميزان توجه به ورزش كشور در طول چهار سال گذشته است .
وي در خصوص شانس كسب مدال براي كاروان ورزشي ايران در مسابقات المپيك اظهار داشت : كسب مدال در بازيهاي المپيك به عوامل متعددي بستگي دارد و نمي توان هيچ نتيجه اي را دراين ميدان سخت ازقبل پيش بيني كرد. حتي قهرمانان خوش سابقه هم توانند در المپيك ازكسب مدال اطمينان داشته باشند. آنچه مسلم است تلاش تيم هاي ملي افزايش ظرفيت هاي فني و كيفي بوده تا دركنارشناخت لازم ازحريفان بتوانند بهترين عملكرد خود را در مسابقات المپيك به نمايش بگذارند . آنچه مشخص است هدف هر 55 ورزشكار اعزامي ايران در المپيك اين است كه نسبت به گذشته ركوردها و جايگاه بهتري را براي كشور رقم بزنند.
قراخانلو با اشاره به اينكه در برخي از رشته ها بطورسنتي مدعي كسب مدال هستيم و ورزشكاران ايران درسطح جهان مدعي قهرماني هستند اظهار داشت : كشتي تكواندو و وزنه برداري رشته هايي هستند كه درتاريخ المپيك ها همواره براي ايران افتخارآفرين بوده اند و قطعا در اين دوره نيز اميد زيادي به مدال آوري اين رشته ها وجود دارد. علاوه بر اين رشته هاي دو و ميداني و جودو نيزنشان داده اند كه ازپتانسيل مدال آوري برخوردارند و در اين ميان حتي نبايد ازمدال آوري بوكسورهاي كشورمان نيز نا اميد باشيم .
رئيس كميته ملي المپيك با تاكيد بر اينكه تمامي برنامه هاي آماده سازي و تدارك تيم هاي المپيكي بطوركامل به مرحله اجرا درآمده و ورزشكاران كشورمان در اوج آمادگي به پكن اعزام مي شوند خاطرنشان كرد : قطعا در يك برنامه ريزي وسيع و گسترده آنهم در راه حضور در المپيك قطعا نواقص و كمبودهايي وجود داشته ولي با قاطعيت مي توانم بگويم تمامي برنامه هاي مورد نظر فدراسيونها شامل استفاده از مربيان خارجي برگزاري اردوهاي داخلي و برون مرزي و مسابقات تداركاتي مناسب به مرحله اجرا درآمد ضمن اينكه با برنامه محوري ستاد تداركاتي بازيهاي المپيك ورزشكاران ازحمايت هاي علمي روان شناسي برنامه ريزي تمريني مبارزه با دوپينگ و برنامه هاي فرهنگي برخوردارشدند كه به اعتقاد من كامل ترين برنامه آماده سازي براي تيم هاي ملي به مرحله اجرا درآمد. البته با تمام تلاش ها و پيشرفت هايي كه در اين حركت « برنامه محور » داشتيم بايد بپذيرم كه تا نقطه ايده آل فاصله داريم .
قراخانلو در پاسخ به اين سئوال كه « آيا كاروان 55 نفري تمام بضاعت ورزش ايران است » تاكيد كرد : قطعا كسب سهميه هاي بيشتر براي ورزش ايران با توجه به استعداد و پتانسيل موجود امكان پذير بود. ما اگر تنها در رشته فوتبال موفق به حضور در المپيك مي شديم كاروان اعزامي ايران به 80 نفر افزايش مي يافت . رشته هاي تيمي نظير هندبال و واليبال نيز چنين شرايطي دارند و مي توانند تعداد ورزشكاران المپيكي ايران را به دو تا سه برابر افزايش دهند. همچنين در بخش زنان نيز با قدري سرمايه گذاري و توجه بيشتر مي توانيم به سهميه هاي بيشتري دست پيدا كنيم .
وي با بيان اينكه بايد توقع مردم و ورزشدوستان از ورزشكاران المپيكي منطقي و مطابق با سرمايه گذاري و ميزان توجه به ورزش نسبت به ديگر پديده هاي اجتماعي باشد اظهار داشت : اگر بخواهيم صادقانه و واقع بينانه جايگاه ورزش كشور را ارزيابي كنيم بايد بگوئيم كه كمبود منابع مالي بطور دائمي در ورزش وجود داشته و همواره خانواده ورزش احساس مي كند كه توانايي جذب هدفمند منابع مالي بيشتر را دارد. در بخش مربيگري نيز بايد به نقطه اي برسيم كه مربيگري يك شغل دائمي و تامين كننده زندگي افراد باشد. امروز ديگر نمي توان از عشق و علاقه و روحيه داوطلبي در ورزش سخن گفت و اطمينان از آينده نيز بخشي از عوامل گرايش به ورزش است كه بايد اين اطمينان در ورزش كشور ريشه بگيرد.
رئيس كميته ملي المپيك درخصوص اعتبارات اين كميته جهت تدارك و پشتيباني از تيم هاي ورزشي در سال المپيك يادآور شد : كل بودجه تخصيصي سال جاري كميته ملي المپيك را 20 ميليارد تومان تشكيل مي داد كه از اين مقدار بودجه 16 ميليارد تومان به ورزش قهرماني و فدراسيونهاي ورزشي اختصاص يافت و 4 ميليارد باقي مانده نيز در امور فرهنگي و آموزشي و بطور غير مستقيم در ورزش قهرماني هزينه شد . اما با توجه به سال المپيك 20 ميليارد تومان نيز بطور ويژه در اختيار كميته المپيك قرار گرفت كه از اين ميزان اعتبار 8 ميليارد بطور مشخص براي المپيك و 12 ميليارد به رشته هاي قهرماني و مدال آور تخصيص يافت .
قراخانلو با اشاره به اينكه پيش بيني كميته ملي المپيك اختصاص 54 ميليارد تومان جهت تدارك و آماده سازي تيم هاي المپيكي بود اظهار داشت : اين ميزان بودجه علاوه بر تيم هاي المپيكي براي سرمايه گذاري براي آينده و رويدادهاي مهمي نظير بازيهاي آسيايي را شامل مي شد. در مجموع به لحاظ مالي پشتيباني خوبي از تيم هاي المپيكي صورت گرفت و با مشكل اساسي در اين زمينه روبرو نبوديم .
وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص كناره گيري حسين رضازاده از صحنه وزنه برداري و اينكه آيا اين اتفاق باعث تاثير منفي در عملكرد كاروان ورزشي ايران نخواهد داشت گفت : رضازاده يكي از شانس هاي سنتي كسب مدال در چند سال اخير براي ورزش ايران بود و در مسابقات المپيك پكن نيز اميدواري زيادي به مدال آوري ايشان وجود داشت كه با كناره گيري ايشان از دنياي قهرماني ديگر چنين امكاني براي ورزش ايران متصور نيست اما اين اميدواري براي ساير وزنه برداران اعزامي وجود دارد كه بهترين عملكرد خود را در اين مسابقات به نمايش بگذارند و حتي كسب مدال نيز براي آنها دور از ذهن نيست . بيرانوند و ابراهيمي از وزنه برداران باتجربه ما هستند كه به عملكرد موفق آنها در المپيك بسيار اميدواريم . ضمن اينكه شريفي نيز در اين مسابقات مي تواند با نمايش چشمگير خود ثابت كند يكي از اميدهاي آينده وزنه برداري ايران خواهد بود.
قراخانلو پيرامون پيش بيني خود از مدال آوري كاروان ورزشي ايران در المپيك پكن تصريح كرد : طبق برآورد موجود در بدترين شرايط حداقل 2 و در خوش بينانه ترين شرايط حداكثر7 مدال براي كاروان ايران پيش بيني شده كه البته اينها تنها گمانه زني است و در ورزش هيچ نتيجه اي از قبل قابل پيش بيني نيست .
وي درخصوص انتقادهايي كه نسبت به تعداد زياد همراهان اعزامي به المپيك مطرح مي شود اظهار داشت : ضابطه كميته المپيك درخصوص تعداد همران نيمي از تعداد سهميه هاي كسب شده است و شامل سرپرست مربي كادر پزشكي و مسئولان ورزشي مي شود و در اين دوره نيز كميته المپيك طبق ضابطه كميته بين المللي عمل كرده بطوريكه حتي يك همراه اضافه نيز در كاروان اعزامي وجود ندارد.
رئيس كميته ملي المپيك در خصوص وجود جونا اميدي در افكار عمومي نسبت به عملكرد كاروان ورزشي ايران اظهار داشت : به اعتقاد من دليلي براي اين نا اميدي وجود ندارد. در ورزش ايران چهره هاي شاخص و شناخته شده اي حضور دارند كه در سطح دنيا روي اين قهرمانان حساب مي كنند و اين چهره ها بطورطبيعي از شانس بالايي براي كسب مدال در المپيك برخوردارند كه از آن جمله مي توان به حميد سوريان قهرمان سه سال اخير كشتي فرنگي تمامي كشتي گيران احسان حدادي ورزشكاران رشته هاي تكواندو وزنه برداري و حتي جودو از شانس هاي مسلم مدال آوري كشورمان هستند كه روي مدال هاي آنها بايد حساب كرد . بهرحال فراموش نكنيم از بين 10 هزار ورزشكار شركت كننده در بازيهاي المپيك تنها 300 مدال بين ورزشكاران توزيع مي شود و اين بدان معناست كه المپيك عرصه سخت و دشواري است و تنها بهترين ها روي سكوي قهرماني المپيك مي ايستند.
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن