تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815532684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حواشي راي اعتماد مجلس به 3 وزير هنوز ادامه دارد اعتراض به شيوه دفاع احمدي نژاد از وزرا


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: حواشي راي اعتماد مجلس به 3 وزير هنوز ادامه دارد اعتراض به شيوه دفاع احمدي نژاد از وزرا
گروه سياست - مهدي عباسي: مشخص نيست در اردوگاه راست چه تحولا تي در حال رخ دادن است كه اين گونه طيف هاي مختلف اصولگرا رو در روي هم قرار گرفته اند.
راي اعتماد مجلس به علي كردان به عنوان وزير كشور دولت نهم، هنوز براي برخي اصولگرايان پذيرفته شده نيست و مي كوشند به هر وسيله اي، ترديد ايجاد كنند و حتي معتقدند كه بايد دوباره براي كردان راي اعتماد گرفته شود. پس از حمله بسيار تند حاميان دولت و اصولگرايان تحول خواه به علي كردان در روز راي اعتماد، ديروز يادداشت روزنامه كيهان، آن هم به قلم حسين شريعتمداري سبب شد تا موج جديدي از حواشي عليه كردان و بالا خص محمود احمدي نژاد در مجلس به پا شود.
ديروز وقتي نمايندگان يادداشت شريعتمداري را در كيهان خواندند كه بر اساس آن، نويسنده اين مقاله مدعي شده بود كه محمود احمدي نژاد در نقل قول مقام رهبري در خصوص وزرا مخدوش و غيرواقعي اظهارنظر كرده است به اعتراض پرداختند و تذكراتي در مجلس مطرح شد.
شريعتمداري در يادداشت خود نوشته است: «جاي اين گلا يه از آقاي احمدي نژاد هست كه چرا نظر آقا را به طور مخدوش و متاسفانه تحريف شده، نقل كرده اند.»
اما صحت يا عدم صحت اين جملا ت يادداشت نويس كيهان تنها يك سوي اعتراضات نمايندگان را در پي داشت. سوي ديگر اعتراضات و انتقادات از رئيس جمهور به اين موضوع برمي گشت كه اصلا چرا محمود احمدي نژاد بايد از جايگاه مقام رهبري براي راي اعتماد وزرايش بهره بگيرد و اصولا اين شيوه دفاع ناصحيح است.
الياس نادران كه در روز راي گيري براي وزارت كشور بسيار كوشيد تا جلسه غيرعلني شود، به رئيس جمهور در خصوص توجه به انتساب مطالب به مقام معظم رهبري و رعايت امانتداري تذكر كتبي داد.
حسين فدايي، نماينده تهران و رئيس جمعيت ايثارگران انقلا ب اسلا مي نيز در گفت وگو با مردم سالا ري، اصل استفاده از جايگاه مقام رهبري براي راي آوردن را زير سوال مي برد و مي گويد: اين شيوه درستي نيست كه بخواهيم براي پيشبرد كارهايمان از جايگاه رهبري بهره ببريم. لذا من اصلا در خصوص صحت يا عدم صحت حرف هاي رئيس جمهور در روز راي گيري اظهارنظر نمي كنم، بلكه معتقدم نبايد چنين سخناني زده شود.
يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران پارلماني، گفت: اگر كسي نقل قولي كند كه معتبر نباشد، خيانت در امانت است.
حجت الاسلام محمدتقي رهبر در رابطه با بحث راي به وزير كشور و مباحثي كه در حاشيه اين راي گيري به وجود آمد، در پاسخ به سوالات خبرنگاران، گفت: اگر كسي نسبت ناروايي بدهد و نقل قولي كند كه معتبر نباشد و بعدا خلاف آن ثابت شود، حكم شرعي آن خيانت در امانت، نسبت ناروا، اغوا، گول زدن و عمل حرام است.

واكنش به استناد از وزارت اطلا عات

اما نقل قول كردن از اژه اي نيز امروز حاشيه ساز بود.
نماينده تهران نسبت به نقل قول از وزير اطلاعات براي گرفتن راي اعتماد وزير كشور از مجلس اعتراض كرد.
الياس نادران نماينده تهران در تذكري آيين نامه اي گفت: در جلسه روز راي گيري اظهاراتي به وزارت اطلاعات نسبت داده شد كه براساس آن وزارت اطلاعات نسبت به صلاحيت وزير پيشنهادي كشور اعلام كرده است كه كردان هيچ مساله اي ندارد.
وي گفت: روز گذشته مكررا به وزير اطلاعات مراجعه شد و وي اصل مساله را تكذيب كرد. وزير اطلاعات گفت كه اساسا از اين وزارتخانه استعلامي (در خصوص كردان) صورت نگرفته است كه ما نسبت به صلاحيت اين وزير پيشنهادي بخواهيم اظهارنظر كنيم.
نادران افزود: از ديگر مواردي كه براي اولين بار در مجلس اتفاق افتاد اين بود كه از سال گذشته از مقام معظم رهبري براي راي آوردن يا نياوردن وزيران هزينه مي شود كه خلاف رويه و شان مجلس و نظام است.
وي ادامه داد: براساس اين مستندات بود كه عزيزان نماينده به اين وزيران پيشنهادي راي دادند.
وي تصريح كرد: امروز چند نماينده به وي مراجعه كرده اند و بيان كردند راي مثبت ما به دليل استناداتي بود كه به وزير اطلاعات و مقام معظم رهبري داده شد كه به استنادات آنها راي مثبت داديم.
نادران افزود: اين نمايندگان بيان كردند كه حال اگر اين استنادات درست نباشد نتيجه راي گيري را ما چگونه بايد كشف كنيم.
نادران در ابتداي تذكر آيين نامه اي خود همچنين اظهار داشت: در جلسه روز گذشته براي اولين بار در تاريخ راي گيري، مجلس راي گيري جداگانه براي هر يك از وزيران انجام نداد و آراي هر سه وزير در يك گلدان انداخته شد و سپس هيات رئيسه آرا را تفكيك، شمارش و نتايج اعلام شد.
نادران با استناد به ماده 109 گفت: بر اساس اين ماده در هنگام راي اعتماد به وزيران، براي هر يك از وزيران جداگانه راي گيري انجام و آرا شمارش و اعلام نتايج پس از راي گيري اعلام مي شد.
وي خاطرنشان كرد: اين از شيوه هاي بديع است كه ما در مجلس هشتم شاهد هستيم.

لذت توكلي از يادداشت شريعتمداري

نماينده تهران در مجلس گفت: از مقاله ديروز شريعتمداري در كيهان لذت بردم.
احمد توكلي در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان راي گيري دوباره در مورد وزير كشور وجود دارد يا خير؟ گفت: ساز و كار قانوني براي اين امر پيش بيني نشده است.

راي مجلس مخدوش نيست

عليرضا زاكاني در حاشيه جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالي كه در رابطه با راي ديروز نمايندگان به كردان وزير كشور و هم چنين مطالب منتشر شده در برخي جرايد امروز مبني بر مخدوش بودن اين راي پرسيد، گفت: هيچ كس نمي تواند بگويد راي مجلس مخدوش است. روز گذشته اطلاعات نادرستي را در اختيار نمايندگان گذاشتند كه اعتراض برخي دوستان را هم در پي داشت و امروز نيز برخي روزنامه ها عنوان كردند كه اين اطلاعات نادرست بوده است.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اين كه مجلس روز گذشته بر اساس ساز و كار قانوني خود راي گيري را انجام داد، افزود: كسي نمي تواند اين راي را باطل بداند.
زاكاني در بخش ديگري از سخنان خود، در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد راهكار برخورد با اين قضيه چيست؟ افزود: به نظرم افكار عمومي بايد از وزير سوال كنند. ما ديروز اطلاعاتي را در رابطه با موارد نادرست عنوان كرديم، اما هيچ كس به آن پاسخ نداد.
نماينده تهران در مجلس، با بيان اين مطلب كه ما پيگيري هاي خود را در اين زمينه از طريق كميسيون هاي تخصصي مجلس انجام خواهيم داد، گفت: موارد مدركي آقاي كردان را از طريق كميسيون آموزش دنبال مي كنيم. مجلس دستش بسته نيست و ساز و كار قانوني دارد.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن