تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815597710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت‌وساز كامل بناي كعبه در احمدآباد مستوفي داوود ميرباقري: از پارسال قرار براين شد تجارب «مختارنامه» را ثبت كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ساخت‌وساز كامل بناي كعبه در احمدآباد مستوفي داوود ميرباقري: از پارسال قرار براين شد تجارب «مختارنامه» را ثبت كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

با گذشت بيش از 15 روز از آغاز فيلمبرداري سريال «مختارنامه» در لوكيشن «كاخ دارالعماره مكه»، فيلمبرداري اين سريال شامگاه گذشته 15 مردادماه در حضور خبرنگاران ادامه يافت.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلمبرداري سكانس 148 از قسمت دوازدهم سريال «مختارنامه» در حالي در آستانه روز خبرنگار با حضور جمعي از خبرنگاران رسانه‌ها و مديران سيمافيلم فيلمبرداري شد كه دراين سكانس بازيگراني چون فريبرز عرب‌نيا (در نقش مختار)، محمد صادقي (در نقش ابن‌مطيع)، گل بابايي (ابن سهل)، بهرام شاه‌محمدلو (ابن يزيد)، خدبخشيان (در نقش طلحه) و صالح ميرزا‌آقايي (در نقش يكي از برادران عبدالله ابن زبير) حضور داشتند.

فيلمبرداري صحنه‌هاي مربوط بناي به كاخ دارالعماره مكه كه قبلا به عنوان بنايي براي كاخ كوفه و مدائن مورد استفاده قرار گرفته بود، شامل 16 سكانس است كه سكانس چهارم آن شب‌گذشته فيلمبرداري شد.

سكانس‌هاي روز گذشته كه به مشورت رهبر آل زبير سران قبايل براي اتفاقاتي كه اختصاص داشت، داوود ميرباقري درحالي كه ديالوگ‌هاي مربوط به رضا كيانيان (درنقش رهبر آل زبير) را مي‌خواند، واكنش‌هاي سران قبايل عرب را با دوربيني كه برروي ريل تعبير شده است ثبت و ضبط مي‌كند.

دراين صحنه حدود 10 تن از بازيگران كه در راس آنها فريبرز عرب‌نيا قرار دارد، رديف ايستاده‌اند و به دوربيني كه رو به آنان حركت مي‌كند، نگاه مي‌كنند.

دراين بين ميرباقري از گل بابايي در نقش ابن سهل مي‌خواهد كه خوشحالي خود را از اتفاقي كه درحال جريان است، نشان دهد.

با پايان سكانس‌هاي كاخ دارالعماره مكه كه شامل 60 ـ 70 صفحه متن است، گروه سازنده‌ مختارنامه به لوكيشن كعبه مي‌روند كه در انتهاي كاخ دارلعماره ساخته شده است.

به گفته‌ي مسعود ميمي مدير برنامه‌ريزي مختارنامه، لوكيشن‌ كعبه به‌طور كامل در منطقه‌ي احمدآباد مستوفي ساخته مي‌شود و اين لوكيشن‌ كمي پايين‌تر از كاخ دارالعماره مكه قرار دارد.

كيانيان كه مصاحبه با خبرنگاران را درباره‌ي نقشش در مختارنامه به پس از پايان ساخت موكول دانست حداقل سه‌ماه دراين سريال بازي دارد.

****

به‌گفته‌ي ميرباقري فيلمنامه‌ي سريال «مختارنامه» سه‌بار توسط افراد ديگر نوشته شده و نسخه‌ي آخر را خود وي نوشته است و آنچه درحال فيلمبرداري است همين نسخه‌ي آخر است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا نگران آن نيستيد كه با آغاز پخش مختارنامه با واكنش‌هاي منفي مواجه شويد؟ گفت: آن 6 ماه فرصتي را خواستم به همين دليل بود كه من خودم بتوانم به يك دريافت برسم.

آنچه من دراين سريال به تصوير مي‌كشم، تجربه‌ي شخصي من از مجموعه آنچه پژوهش كردم و به درك رسيدم بود و سپس اين درك دراماتيزه و به يك كار هنري و حسي تبديل شد . اين اتفاق در من افتاد. درابتداي پژوهش موضع و عقبه‌اي درباره‌ي مختار نداشتم و تنها به عنوان يك فرد ايراني از اين شخصيت در تغزيه‌ها شنيده بودم اما پژوهش‌ها مرا به اين سمت سوق داد كه نسبت به مختار موضع‌گيري پيدا كنم. ملاقات‌هايي هم كه با علما داشتم اين حس را در من تقويت كرد. ازجمله اين ملاقات‌ها مي‌توان به ديدار با علامه عسگري اشاره كرد كه بسيار به كار كمك كرد و اگر ذره‌اي هم شبهه وجود داشت، درآن جلسات و مذاكرات از بين رفت.

داوود ميرباقري درادامه تاكيد كرد: چندان نگران واكنش‌ها نيستم چرا كه فكر مي‌كنم كارم را آن طور كه بايد انجام داده‌ام. خودمان خيلي اميدواريم؛ اما درنهايت بايد پخش شروع شود و سپس به داوري منصفانه بنشينم و ببينم به آنچه درصدش بوديم رسيده‌ايم يا خير.

اين كارگردان همچنين درباره‌ي ثبت و ضبط تجارب سريالي همچون مختارنامه گفت: از پارسال قرار براين شد كه اين اتفاق بيفتد و تيمي بنشينند و اين تجارب را ثبت كنند. اين كار سخت، زمان‌بر و هزينه‌بر است كه آقاي اسلامي‌مهر قولش را داده است و اميدوارم محقق شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن